-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
FAMILYGAMES : 0
7.3Carcassonne: Expansion 9 – Hills & Sheep (2014) -
-
인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
40-40 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.88 / 5
-
디자이너
Klaus-Jürgen Wrede
-
아티스트
Manfred Keller, Doris Matthäus, Anne Pätzke, Chris Quilliams, Klaus-Jürgen Wrede
-
인원
게임 소개
카르카손: 힐스 & 얭은 카르카손 베이스 게임의 9번째 숫자 확장판이며, 이제 플레이어는 보통의 도둑, 기사, 수도사, 농부 외에 언덕 위의 목동도 된다. 이 확장에 타일을 배치함으로써 플레이어는 언덕과 포도원을 건설하고, 포인트 면에서 가장 달콤한 목초지를 차지하기 위한 계획을 세웁니다.
언덕 아이콘의 타일이 놀이 공간에 추가될 때마다 무작위로 그린 다른 타일 위에 올려져 언덕을 만든다. 힐 타일은 타이 브레이커 역할을 한다: 만약 두 명 이상의 플레이어가 동등하게 같은 특징을 가지고 있지만 동점인 플레이어 중 한 명이 힐 타일에 서 있는 추종자를 가지고 있다면, 그 플레이어가 다른 플레이어보다 유리하게 되어 해당 기능에 대한 모든 점수를 획득하게 된다.
포도밭은 수도원의 중요성을 증가시키기 위해 설계되었다. 한 수도원 주위에 설치된 포도밭 타일은 그 수도원의 점수에 3점을 더합니다. 그러나, 이러한 보너스 포인트는 수도원이 완공되었을 때만 반영되므로, 플레이어들은 상대편의 수도원이 완공되는 것을 막기 위해 파괴할 가능성이 더 높다.
양치기들은 들판에만 둘 수 있는 새로운 조각들입니다. 플레이어가 자신의 셰퍼드가 점유하고 있는 필드를 확장할 때마다 두 가지 옵션이 있습니다: 1. 가방에서 양 토큰을 꺼내 셰퍼드에 가까이 놓으십시오. 축적된 양을 모두 포인트와 교환하십시오. 각각의 양 토큰은 묘사된 양의 수에 따라 1-4 포인트의 가치가 있습니다. 하지만 양 토큰 가운데는 늑대 토큰 두 개가 숨겨져 있는데, 플레이어가 이것들 중 하나를 뽑으면, 모든 양이 분실되어 가방 안에 다시 넣어진다. 이는 카르카손에게 행운의 측면을 도입하는데, 플레이어들은 자신이 가진 양을 "캐시인"으로 선택하거나, 양을 더 추가해 모든 양을 잃는 위험을 감수할 수 있기 때문이다.
힐스 & 쉬프의 목표는 기본 카르카손과 동일하다: 게임에서 승리하기 위해 가장 많은 점수를 획득한다. 카르카손 시리즈의 일부입니다.
언덕 아이콘의 타일이 놀이 공간에 추가될 때마다 무작위로 그린 다른 타일 위에 올려져 언덕을 만든다. 힐 타일은 타이 브레이커 역할을 한다: 만약 두 명 이상의 플레이어가 동등하게 같은 특징을 가지고 있지만 동점인 플레이어 중 한 명이 힐 타일에 서 있는 추종자를 가지고 있다면, 그 플레이어가 다른 플레이어보다 유리하게 되어 해당 기능에 대한 모든 점수를 획득하게 된다.
포도밭은 수도원의 중요성을 증가시키기 위해 설계되었다. 한 수도원 주위에 설치된 포도밭 타일은 그 수도원의 점수에 3점을 더합니다. 그러나, 이러한 보너스 포인트는 수도원이 완공되었을 때만 반영되므로, 플레이어들은 상대편의 수도원이 완공되는 것을 막기 위해 파괴할 가능성이 더 높다.
양치기들은 들판에만 둘 수 있는 새로운 조각들입니다. 플레이어가 자신의 셰퍼드가 점유하고 있는 필드를 확장할 때마다 두 가지 옵션이 있습니다: 1. 가방에서 양 토큰을 꺼내 셰퍼드에 가까이 놓으십시오. 축적된 양을 모두 포인트와 교환하십시오. 각각의 양 토큰은 묘사된 양의 수에 따라 1-4 포인트의 가치가 있습니다. 하지만 양 토큰 가운데는 늑대 토큰 두 개가 숨겨져 있는데, 플레이어가 이것들 중 하나를 뽑으면, 모든 양이 분실되어 가방 안에 다시 넣어진다. 이는 카르카손에게 행운의 측면을 도입하는데, 플레이어들은 자신이 가진 양을 "캐시인"으로 선택하거나, 양을 더 추가해 모든 양을 잃는 위험을 감수할 수 있기 때문이다.
힐스 & 쉬프의 목표는 기본 카르카손과 동일하다: 게임에서 승리하기 위해 가장 많은 점수를 획득한다. 카르카손 시리즈의 일부입니다.
Carcassonne: Hills & Sheep is the ninth numbered expansion for the Carcassonne base game, and now players get to be shepherds on the hills in addition to the usual thieves, knights, monks and farmers. By placing the tiles in this expansion, players build hills and vineyards, trying to plan ahead to claim the sweetest meadows for points — bringing sheep and shepherds while keeping watch for the wolf that waits to be drawn among the tiles...
Whenever a tile featuring a hill icon is added to the playing area, it is placed on top of another randomly drawn tile, elevating it above the playing surface and creating a hill. Hill tiles act as tie-breakers: if two or more players occupy the same feature equally (a "shared majority"), but one of the tied players has a follower standing on a hill tile, that player will have an advantage over the others, and will score all the points for that feature.
Vineyards are designed to increase the importance of monasteries. Each vineyard tile placed around a monastery adds three points to that monastery's score. However, these bonus points only count if the monastery is completed, so players are more likely to sabotage their opponents' monasteries in order to prevent them from being finished.
Shepherds are new pieces that can only be placed in fields. Each time a player expands the field occupied by his or her shepherd, that player has two options: 1. Draw a sheep token out of a bag, placing it near their shepherd; or 2. Trade in all their accumulated sheep for points. Each sheep token is worth 1-4 points, depending on the number of sheep depicted. However, hidden among the sheep tokens are two wolf tokens, and if a player draws one of these, all of their sheep are lost and placed back into the bag. This introduces a push-your-luck aspect to Carcassonne, as players can choose to either "cash-in" the sheep they have, or try to add more sheep and risk losing them all.
The goal of Hills & Sheep remains the same as in basic Carcassonne: claim the most points to win the game. Part of the Carcassonne series.
Whenever a tile featuring a hill icon is added to the playing area, it is placed on top of another randomly drawn tile, elevating it above the playing surface and creating a hill. Hill tiles act as tie-breakers: if two or more players occupy the same feature equally (a "shared majority"), but one of the tied players has a follower standing on a hill tile, that player will have an advantage over the others, and will score all the points for that feature.
Vineyards are designed to increase the importance of monasteries. Each vineyard tile placed around a monastery adds three points to that monastery's score. However, these bonus points only count if the monastery is completed, so players are more likely to sabotage their opponents' monasteries in order to prevent them from being finished.
Shepherds are new pieces that can only be placed in fields. Each time a player expands the field occupied by his or her shepherd, that player has two options: 1. Draw a sheep token out of a bag, placing it near their shepherd; or 2. Trade in all their accumulated sheep for points. Each sheep token is worth 1-4 points, depending on the number of sheep depicted. However, hidden among the sheep tokens are two wolf tokens, and if a player draws one of these, all of their sheep are lost and placed back into the bag. This introduces a push-your-luck aspect to Carcassonne, as players can choose to either "cash-in" the sheep they have, or try to add more sheep and risk losing them all.
The goal of Hills & Sheep remains the same as in basic Carcassonne: claim the most points to win the game. Part of the Carcassonne series.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18