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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Derek Nalls
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아티스트
Derek Nalls
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인원
게임 소개
상대의 마지막 퀸을 포획하여 승리하십시오.
4가지 변형(구면, 3-D 게임의 2-D 관점 4개):
전체 흰색 | 검은색 사분면(아래에 표시)
사분오열된.
화이트 하프 N & S | 블랙 하프 E & W
블랙 하프 N & S | 화이트 하프 E & W
추첨은 불가능해요.
각 플레이어는 8명의 퀸으로 게임을 시작합니다.
어느 한 선수의 마지막 퀸이 포착되면 게임은 즉시 종료됩니다.
펜듈럼 이동 규칙은 백인이 한 수를 쓰는 첫 수를 제외하고 경기 내내 두 선수를 번갈아 움직이게 하는 규칙이다.
사용 가능한 모든 4-, 5, 6, 7- 방향 무빙 피스는 3번의 무브먼트 비용으로 1번의 추가 이동 방향과 함께 절반으로 승격될 수 있다.
사용 가능한 모든 4- 및 6-방향 무빙 피스는 4개의 무브먼트 비용으로 2개의 추가 이동 방향이 있는 조각으로 단일 승격될 수 있습니다.
모든 루크(4방향 무빙피스)는 6개의 무브먼트 비용으로 4개의 추가 이동 방향이 있는 퀸으로 이중 승격할 수 있다.
움직일 수 있는 모든 피스는 적이나 중립 피스를 대체하여 포획할 수 있습니다.
포털은 정사각형 간격의 평평한 2-D 게임보드 내에서 가능한 선형 이동의 8가지 기하학적 연속 방향을 따라 반대쪽 가장자리를 연결합니다.
따라서 평면 2-D 게임보드 내의 모든 정사각형 공간에서 8개의 이동 방향을 사용할 수 있습니다.
본질적으로 이것은 2D 피스의 독점적인 사용으로 인해 평평한 2-D 게임보드 내에서 원하는 4개의 사용 가능한 적절한 오프닝 설정을 사용하여 정확하게 표현되고 잘 플레이될 수 있는 구형 표면, 3-D 체스 변형이다.
즉, 1개의 오프닝 설정을 통해 플레이되는 전체 게임을 다른 모든 통합 오프닝 설정을 통해 플레이되는 전체 게임으로 이동할 수 있다.
특히, 주어진 오프닝 설정을 가진 두 군대 사이의 2-D 기하학적인 비대칭의 단순한 모습은 완전히 환상적이다.
평면적인 2-D 표현에도 불구하고 2-D 게임보드의 실제 모서리(즉, 연속적인 공간)가 없다는 사실을 고려할 때, 백군의 모든 2-D 조각(친절한 조각, 중립 조각, 적 조각 및 빈 공간)에 대한 위치와 사용 가능한 움직임은 미러이미이다.흑인 군대와 대칭을 이루다
실제로 이 게임은 평평한 2-D 표현으로 인한 한계에도 불구하고 구의 표면에 적용되는 4배, 완벽, 전체론적인 3-D 기하학적 대칭이 존재한다.
이것은 구형 표면, 3-D 체스 변종의 평평한 2-D 표현을 사용할 때의 단점이다.
사용 가능한 4개 중 가장 대칭적이고 대표적인 2개 개구부 설정(흰색 전체 - 검은 전체 사분면 및 검은색 전체 - 흰색 사분면)은 남북, 동서, 북서-남동 및 북동-남서 축에 의해 2-D에서 완벽한 사분면 대칭을 유지한다.
20 x 20 공간(총 400개 공간)의 정사각형 간격의 평평한 2-D 게임보드와 전체(확실히) 정사각형 모양이 유한한 3-D 구의 표면에 완벽하게 매핑된다.
[참고: 정사각형 간격의 평평한 2-D 게임보드의 실제 모양은 사실 원형입니다. 이건 분명하지 않아요. 대신, 그것은 대각선 치수의 일반적인 신장 및/또는 그들을 표현하는 보편적인 관례인 직교 치수의 단축으로 인해 정사각형으로 보인다.
이것은 정사각형보다는 원으로부터 3차원 구의 표면에 대한 완벽한 매핑이 이상적으로 적합하고 달성 가능한 이유를 암시한다.]
다행히도, 선수들은 구형의 경기 표면에 대해 복잡하고 혼동되는 3-D 곡률 특성을 다룰 필요가 없다.
이것은 구형 표면, 3-D 체스 변종의 평평한 2-D 표현을 사용하는 것의 장점이다.
4가지 변형(구면, 3-D 게임의 2-D 관점 4개):
전체 흰색 | 검은색 사분면(아래에 표시)
사분오열된.
화이트 하프 N & S | 블랙 하프 E & W
블랙 하프 N & S | 화이트 하프 E & W
추첨은 불가능해요.
각 플레이어는 8명의 퀸으로 게임을 시작합니다.
어느 한 선수의 마지막 퀸이 포착되면 게임은 즉시 종료됩니다.
펜듈럼 이동 규칙은 백인이 한 수를 쓰는 첫 수를 제외하고 경기 내내 두 선수를 번갈아 움직이게 하는 규칙이다.
사용 가능한 모든 4-, 5, 6, 7- 방향 무빙 피스는 3번의 무브먼트 비용으로 1번의 추가 이동 방향과 함께 절반으로 승격될 수 있다.
사용 가능한 모든 4- 및 6-방향 무빙 피스는 4개의 무브먼트 비용으로 2개의 추가 이동 방향이 있는 조각으로 단일 승격될 수 있습니다.
모든 루크(4방향 무빙피스)는 6개의 무브먼트 비용으로 4개의 추가 이동 방향이 있는 퀸으로 이중 승격할 수 있다.
움직일 수 있는 모든 피스는 적이나 중립 피스를 대체하여 포획할 수 있습니다.
포털은 정사각형 간격의 평평한 2-D 게임보드 내에서 가능한 선형 이동의 8가지 기하학적 연속 방향을 따라 반대쪽 가장자리를 연결합니다.
따라서 평면 2-D 게임보드 내의 모든 정사각형 공간에서 8개의 이동 방향을 사용할 수 있습니다.
본질적으로 이것은 2D 피스의 독점적인 사용으로 인해 평평한 2-D 게임보드 내에서 원하는 4개의 사용 가능한 적절한 오프닝 설정을 사용하여 정확하게 표현되고 잘 플레이될 수 있는 구형 표면, 3-D 체스 변형이다.
즉, 1개의 오프닝 설정을 통해 플레이되는 전체 게임을 다른 모든 통합 오프닝 설정을 통해 플레이되는 전체 게임으로 이동할 수 있다.
특히, 주어진 오프닝 설정을 가진 두 군대 사이의 2-D 기하학적인 비대칭의 단순한 모습은 완전히 환상적이다.
평면적인 2-D 표현에도 불구하고 2-D 게임보드의 실제 모서리(즉, 연속적인 공간)가 없다는 사실을 고려할 때, 백군의 모든 2-D 조각(친절한 조각, 중립 조각, 적 조각 및 빈 공간)에 대한 위치와 사용 가능한 움직임은 미러이미이다.흑인 군대와 대칭을 이루다
실제로 이 게임은 평평한 2-D 표현으로 인한 한계에도 불구하고 구의 표면에 적용되는 4배, 완벽, 전체론적인 3-D 기하학적 대칭이 존재한다.
이것은 구형 표면, 3-D 체스 변종의 평평한 2-D 표현을 사용할 때의 단점이다.
사용 가능한 4개 중 가장 대칭적이고 대표적인 2개 개구부 설정(흰색 전체 - 검은 전체 사분면 및 검은색 전체 - 흰색 사분면)은 남북, 동서, 북서-남동 및 북동-남서 축에 의해 2-D에서 완벽한 사분면 대칭을 유지한다.
20 x 20 공간(총 400개 공간)의 정사각형 간격의 평평한 2-D 게임보드와 전체(확실히) 정사각형 모양이 유한한 3-D 구의 표면에 완벽하게 매핑된다.
[참고: 정사각형 간격의 평평한 2-D 게임보드의 실제 모양은 사실 원형입니다. 이건 분명하지 않아요. 대신, 그것은 대각선 치수의 일반적인 신장 및/또는 그들을 표현하는 보편적인 관례인 직교 치수의 단축으로 인해 정사각형으로 보인다.
이것은 정사각형보다는 원으로부터 3차원 구의 표면에 대한 완벽한 매핑이 이상적으로 적합하고 달성 가능한 이유를 암시한다.]
다행히도, 선수들은 구형의 경기 표면에 대해 복잡하고 혼동되는 3-D 곡률 특성을 다룰 필요가 없다.
이것은 구형 표면, 3-D 체스 변종의 평평한 2-D 표현을 사용하는 것의 장점이다.
Capture your opponent's last queen to win.
4 variants (4 2-D perspectives of a spherical, 3-D game):
white whole | black quartered (shown below)
black whole | white quartered
white halved N & S | black halved E & W
black halved N & S | white halved E & W
A draw is impossible.
Each player begins the game with 8 queens.
Once the last queen of either player has been captured, the game will end immediately.
The pendulum-move rule applies which dictates double-moves alternating between the two players throughout the game except for the very first move which is only a single-move by white.
All available 4-, 5-, 6-, 7- directional moving pieces can be half-promoted into pieces with 1 additional direction of movement at the cost of 3 moves.
All available 4- & 6- directional moving pieces can be single-promoted into pieces with 2 additional directions of movement at the cost of 4 moves.
All rooks (4-directional moving pieces) can be double-promoted into queens with 4 additional directions of movement at the cost of 6 moves.
All pieces capable of movement can capture by replacement any enemy or neutral pieces.
Portals connect opposite edges along all 8 geometrically-contiguous directions of linear movement possible within the square-spaced, flat 2-D gameboard.
Consequently, 8 directions of movement are available from every square-space within the flat 2-D gameboard.
Essentially, this is a spherical surface, 3-D chess variant that can be represented accurately and played well using as few or as many of the 4 available, congruent opening setups as desirable within the flat 2-D gameboard due to its exclusive usage of 2-D pieces.
This means that an entire game played via any 1 given opening setup can be completed transposed, move-by-move, into entire games played via all of the other congruent opening setups.
Notably, the naive appearance of geometrical asymmetry in 2-D between the two armies with any given opening setup is totally illusionary.
When the fact that the 2-D gameboard has no real edges in any way (i.e., continuous space), despite its flat 2-D representation to the contrary, is taken into account, the positions and available moves for all of the 2-D pieces of the white army, relative to everything (friendly pieces, neutral pieces, enemy pieces and empty spaces), are mirror-image symmetrical to those of the black army.
In reality, a 4-fold, perfect, holistic 3-D geometrical symmetry applicable to the surface of a sphere exists for this game despite the limitations due to its flat 2-D representations.
This is the disadvantage to using flat 2-D representations of a spherical-surface, 3-D chess variant.
The 2 most symmetrical, representative, opening setups (white whole - black quartered & black whole - white quartered) out of 4 available maintain perfect quadrilateral symmetry in 2-D by north-south, east-west, northwest-southeast and northeast-southwest axes.
The playing surface consisting of a finite, 2-D plane with a square-spaced, flat 2-D gameboard of 20 x 20 spaces (400 spaces total) and a square shape overall (apparently) is perfectly mapped onto the surface of a finite 3-D sphere.
[Note: The true shape overall of the square-spaced, flat 2-D gameboard is actually circular. This is not obvious. Instead, it appears to be square due to the commonplace elongation of the diagonal dimension and/or shortening of the orthogonal dimension which is the universal convention for representing them.
This implicates why a perfect mapping onto the surface of a 3-D sphere, from a circle rather than a square, is ideally suitable and achievable.]
Fortunately, the players are not required to deal with any complex, confusing 3-D curvature characteristic to a spherical playing surface.
This is the advantage to using flat 2-D representations of a spherical-surface, 3-D chess variant.
4 variants (4 2-D perspectives of a spherical, 3-D game):
white whole | black quartered (shown below)
black whole | white quartered
white halved N & S | black halved E & W
black halved N & S | white halved E & W
A draw is impossible.
Each player begins the game with 8 queens.
Once the last queen of either player has been captured, the game will end immediately.
The pendulum-move rule applies which dictates double-moves alternating between the two players throughout the game except for the very first move which is only a single-move by white.
All available 4-, 5-, 6-, 7- directional moving pieces can be half-promoted into pieces with 1 additional direction of movement at the cost of 3 moves.
All available 4- & 6- directional moving pieces can be single-promoted into pieces with 2 additional directions of movement at the cost of 4 moves.
All rooks (4-directional moving pieces) can be double-promoted into queens with 4 additional directions of movement at the cost of 6 moves.
All pieces capable of movement can capture by replacement any enemy or neutral pieces.
Portals connect opposite edges along all 8 geometrically-contiguous directions of linear movement possible within the square-spaced, flat 2-D gameboard.
Consequently, 8 directions of movement are available from every square-space within the flat 2-D gameboard.
Essentially, this is a spherical surface, 3-D chess variant that can be represented accurately and played well using as few or as many of the 4 available, congruent opening setups as desirable within the flat 2-D gameboard due to its exclusive usage of 2-D pieces.
This means that an entire game played via any 1 given opening setup can be completed transposed, move-by-move, into entire games played via all of the other congruent opening setups.
Notably, the naive appearance of geometrical asymmetry in 2-D between the two armies with any given opening setup is totally illusionary.
When the fact that the 2-D gameboard has no real edges in any way (i.e., continuous space), despite its flat 2-D representation to the contrary, is taken into account, the positions and available moves for all of the 2-D pieces of the white army, relative to everything (friendly pieces, neutral pieces, enemy pieces and empty spaces), are mirror-image symmetrical to those of the black army.
In reality, a 4-fold, perfect, holistic 3-D geometrical symmetry applicable to the surface of a sphere exists for this game despite the limitations due to its flat 2-D representations.
This is the disadvantage to using flat 2-D representations of a spherical-surface, 3-D chess variant.
The 2 most symmetrical, representative, opening setups (white whole - black quartered & black whole - white quartered) out of 4 available maintain perfect quadrilateral symmetry in 2-D by north-south, east-west, northwest-southeast and northeast-southwest axes.
The playing surface consisting of a finite, 2-D plane with a square-spaced, flat 2-D gameboard of 20 x 20 spaces (400 spaces total) and a square shape overall (apparently) is perfectly mapped onto the surface of a finite 3-D sphere.
[Note: The true shape overall of the square-spaced, flat 2-D gameboard is actually circular. This is not obvious. Instead, it appears to be square due to the commonplace elongation of the diagonal dimension and/or shortening of the orthogonal dimension which is the universal convention for representing them.
This implicates why a perfect mapping onto the surface of a 3-D sphere, from a circle rather than a square, is ideally suitable and achievable.]
Fortunately, the players are not required to deal with any complex, confusing 3-D curvature characteristic to a spherical playing surface.
This is the advantage to using flat 2-D representations of a spherical-surface, 3-D chess variant.
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