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BGG랭킹
BGG전체 : 7851
WARGAMES : 1282
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.09 / 5
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디자이너
Paolo Mori, Francesco Sirocchi
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아티스트
Chris Quilliams
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인원
게임 소개
주머니에 들어가는 전쟁 게임! 포켓 배틀에서: 연합 vs 유니언 & mdash; 포켓 배틀 시리즈의 네 번째 타이틀 & mdash; 타일들은 군대의 군대와 부대를 의미하며, 전투의 규모를 결정한 후 기존 군대로 나만의 군대를 만들기만 하면 됩니다. 각 타일은 특정 롤에 부딪히며, 어떤 타일은 쏠 수 있는 반면 어떤 타일은 쏠 수 있는 혼전만 가능하다. 어떤 타일들은 그들의 전체 부대나 군대에 영향을 미칠 수 있는 특별한 특징들을 가지고 있습니다.
게임의 기본 규칙은 상당히 간단하다. 두 군대는 전투에서 맞붙는다. 군대는 세 개의 열과 두 개의 열로 나뉘어 있다. 선수들은 경기 시작 시 자신이 속한 군대에 몇 점을 줄 것인지 결정해야 하며, 그 후 당신이 승리하기 위해 몇 점을 잃어야 하는지를 결정한다.
네 차례야, 넌 어느 파벌의 군대를 전투로 보낼지 선택해라! 주문 토큰을 사용하여 공격이 이루어집니다. 장치에 주문 토큰이 없는 경우 해당 장치에 주문을 발행하는 데 하나의 토큰만 소요됩니다. 같은 배틀 라운드에서 같은 유닛에 주문을 하면 유닛에 존재하는 토큰의 수와 1개의 추가 비용이 든다. (1개의 토큰이 유닛에 있을 경우 다시 활성화하려면 2개의 토큰이 필요하고 유닛에 3개의 토큰이 있을 경우 4개의 토큰이 추가로 든다.)
전투 후 부대를 재배치할 수 있습니다. (단위는 행의 뒤에서 같은 행의 앞쪽으로, 행의 뒤에서 다른 행의 뒤쪽으로, 또는 행의 앞에서 다른 행의 앞쪽으로 이동할 수 있습니다.) 재배치는 주문 토큰 비용이 들지 않습니다. 전투는 한 군대가 적어도 상대 군대의 절반 이상을 제거했을 때 끝난다.
게임의 기본 규칙은 상당히 간단하다. 두 군대는 전투에서 맞붙는다. 군대는 세 개의 열과 두 개의 열로 나뉘어 있다. 선수들은 경기 시작 시 자신이 속한 군대에 몇 점을 줄 것인지 결정해야 하며, 그 후 당신이 승리하기 위해 몇 점을 잃어야 하는지를 결정한다.
네 차례야, 넌 어느 파벌의 군대를 전투로 보낼지 선택해라! 주문 토큰을 사용하여 공격이 이루어집니다. 장치에 주문 토큰이 없는 경우 해당 장치에 주문을 발행하는 데 하나의 토큰만 소요됩니다. 같은 배틀 라운드에서 같은 유닛에 주문을 하면 유닛에 존재하는 토큰의 수와 1개의 추가 비용이 든다. (1개의 토큰이 유닛에 있을 경우 다시 활성화하려면 2개의 토큰이 필요하고 유닛에 3개의 토큰이 있을 경우 4개의 토큰이 추가로 든다.)
전투 후 부대를 재배치할 수 있습니다. (단위는 행의 뒤에서 같은 행의 앞쪽으로, 행의 뒤에서 다른 행의 뒤쪽으로, 또는 행의 앞에서 다른 행의 앞쪽으로 이동할 수 있습니다.) 재배치는 주문 토큰 비용이 들지 않습니다. 전투는 한 군대가 적어도 상대 군대의 절반 이상을 제거했을 때 끝난다.
A war game that fits in the pocket! In Pocket Battles: Confederacy vs Union — the fourth title in the Pocket Battles series — tiles represent troops and troops make up units in your army; just determine the size of the battle, then create your own army from a pool of existing troops. Each tile hits on certain rolls, and some can only melee while others can shoot. Some tiles also have special traits that can affect their whole unit or army.
The basic rules of the game are fairly simple: Two armies face each other in battle. The armies are split into three columns and two rows. Players must decide at the start of the game how many points they will give to their armies, which then determines how many points you must defeat to win.
On your turn, you choose which faction of your army to send off to battle! Attacks are made by using Order Tokens. If no Order Tokens are present on a unit, it costs just one token to issue orders to that unit. Issuing orders to the same unit in the same Battle Round costs you the number of tokens present on the unit, plus one. (If one token is on a unit, it costs two additional tokens to activate it again; with three tokens on the unit, it costs four additional tokens, etc.)
After a round of battle, you may choose to redeploy your units. (Units may move from the back of the row to the front of the same row, from the back of a row to the back of another row, or from the front of a row to the front of another row). Redeployment costs no Order tokens. The battle ends when one army has eliminated at least half of the points in the opposing army.
The basic rules of the game are fairly simple: Two armies face each other in battle. The armies are split into three columns and two rows. Players must decide at the start of the game how many points they will give to their armies, which then determines how many points you must defeat to win.
On your turn, you choose which faction of your army to send off to battle! Attacks are made by using Order Tokens. If no Order Tokens are present on a unit, it costs just one token to issue orders to that unit. Issuing orders to the same unit in the same Battle Round costs you the number of tokens present on the unit, plus one. (If one token is on a unit, it costs two additional tokens to activate it again; with three tokens on the unit, it costs four additional tokens, etc.)
After a round of battle, you may choose to redeploy your units. (Units may move from the back of the row to the front of the same row, from the back of a row to the back of another row, or from the front of a row to the front of another row). Redeployment costs no Order tokens. The battle ends when one army has eliminated at least half of the points in the opposing army.
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