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BGG랭킹
BGG전체 : 24544
STRATEGY : 2917
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인원
2-8 명
BGG추천: 3-8 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Mike Kanarek
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아티스트
Elena Ainley, Mike Kanarek
-
인원
게임 소개
연금술은 2~5명의 플레이어가 실험실에서 가장 먼저 물약 세트를 완성해 주인에게 깊은 인상을 주기 위해 경쟁하는 도제 연금술사로 변신하는 카드 게임이다. 매 턴마다 플레이어는 자신의 일을 서둘러 마치거나 같은 물약을 추구하는 사람을 방해할 수 있으며 물약을 완성하면 승점을 위해 보관하거나 마실 수 있다.
매 턴마다 플레이어는 카드를 뽑고 테이블에 있는 다른 모든 플레이어와 공유하는 풀에서 구성 요소를 '전송'하여 '원소'(땅, 공기, 불, 물)를 만들어낸다.
물약은 게임마다 무작위로 만들어지기 때문에 각각의 경기는 고유의 느낌이 있다 - 어떤 물약은 매우 직접적으로 경쟁적이며 플레이어들이 서로를 직접 공격할 수 있는 물약을 생산하고, 다른 물약은 더 많은 간접과 계획을 필요로 한다. 사용 가능한 물약을 분석하고 그 사이의 상호작용과 승점 대 물약의 효과를 예측하는 것이 놀이의 핵심 요소다.
매 턴마다 플레이어는 카드를 뽑고 테이블에 있는 다른 모든 플레이어와 공유하는 풀에서 구성 요소를 '전송'하여 '원소'(땅, 공기, 불, 물)를 만들어낸다.
물약은 게임마다 무작위로 만들어지기 때문에 각각의 경기는 고유의 느낌이 있다 - 어떤 물약은 매우 직접적으로 경쟁적이며 플레이어들이 서로를 직접 공격할 수 있는 물약을 생산하고, 다른 물약은 더 많은 간접과 계획을 필요로 한다. 사용 가능한 물약을 분석하고 그 사이의 상호작용과 승점 대 물약의 효과를 예측하는 것이 놀이의 핵심 요소다.
Alchemy! is a card game that turns 2-5 players into competing apprentice alchemists trying to impress their master by being the first to complete a set of potions in a laboratory space they all share. Every turn, players can rush to finish their work or sabotage those who are pursuing the same potions they are, and once you've completed a potion, you can keep it for victory points or drink it to try to get even further ahead.
Every turn, players draw cards and 'transmute' a component from a pool they share with all of the other players at the table in order to produce 'elements' (earth, air, fire, water) that can then be combined to try to match the formulas at the bottom of the potion cards that act as victory points.
Potions are randomized each game, so each match has its own feel - some are very directly competitive, producing potions that allow players to directly attack one another, and others require more indirection and planning. Analyzing the available potions and trying to predict the interplay between them and the value of victory points vs. the effects of the potions is a key element of play.
Every turn, players draw cards and 'transmute' a component from a pool they share with all of the other players at the table in order to produce 'elements' (earth, air, fire, water) that can then be combined to try to match the formulas at the bottom of the potion cards that act as victory points.
Potions are randomized each game, so each match has its own feel - some are very directly competitive, producing potions that allow players to directly attack one another, and others require more indirection and planning. Analyzing the available potions and trying to predict the interplay between them and the value of victory points vs. the effects of the potions is a key element of play.
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