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BGG랭킹
BGG전체 : 7207
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인원
3-7 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
(Uncredited)
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아티스트
(Uncredited)
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인원
게임 소개
Sheepshead는 스캣 게임 계열과 관련된 트릭 테이킹 카드 게임이다. 18세기 말 중부 유럽에서 독일 이름인 샤프코프(Shafkopf)로 시작된 카드 게임의 미국화 버전이다.
Sheepshead는 7-8-9-10-J-Q-K-A로 총 32장의 카드를 가지고 4번의 슈트를 치른다. 양머리 데크는 표준 데크에서 모든 조커, 6스, 5스, 4스, 3스, 2인조를 제거하여 만듭니다.
카드 강도:
양머리의 카드 강도는 대부분의 다른 경기와 다르다. 그것은 일부 초보자들이 가장 이해하기 어려운 것 중 하나이다.
트럼프 슈트에는 14장의 카드가 있다: 네 명의 퀸, 네 개의 잭, 그리고 모든 다이아몬드. 가장 큰 것부터 가장 작은 것 순으로:
Q♣ Q♠ Q&heart; Q♦
제이앤클럽; 제이앤스페이즈; 제이앤하트; 제이앤다이엄스;
A&dams; 10&dams; K&dams; 9&dams; 8&dams; 7&dams;
또한, 각 "fail"suit 각각 6개(총 18개)가 있습니다.
A, 10, K, 9, 8, 7개의 &club;, ♠, ♥
클럽, 스페이드, 하트는 항상 실패하는 트럼프와 달리 다른 패소 소송에 우선하지 않는다. (에이스와 10명의 킹이 얼마나 우위에 있는지 주목하라; 거의 틀림없이 카드 강도의 가장 혼란스러운 측면이다.) 가능하면 리드 슈트를 따라야 하며, 그렇지 않으면 트럼프(트릭을 사용할 수 있음)나 페일 카드와 같은 카드를 사용할 수 있습니다. 다른 수트의 실패를 "던지기"라고 하며 다른 수트를 정리하는 방법이 될 수 있습니다. 또한 포인트 카드를 버리는 것을 "슈머링"이라고 합니다.
카드 포인트 값:
각 카드에는 다음과 같은 포인트 값이 부여됩니다.
에이스 — 11점
10 & mdash; 10 포인트
킹 & mdash; 4점
퀸 — 3점
잭 & mdash; 2점
9, 8, 7 — 0점
가장 강한 카드(퀸과 잭)는 가장 많은 포인트를 얻을 수 없으며, Sheepshead의 특이한 캐릭터를 제공한다.
데크에는 총 120점이 있습니다. 게임의 목표는 이 중 절반(60 또는 61)을 얻는 것이다. 동점일 경우, 블라인드를 집어든 플레이어가 지고, 상대방이 승리한다.
이것은 숨겨진 파트너가 있는 몇 안 되는 전통적인 카드 게임 중 하나입니다.
Jack of Diamonds는 고르는 사람이 전화를 걸거나 소송을 이끌 필요 없이 파트너를 받는 무작위 파트너 방법입니다. 고르는 사람은 여전히 "혼자서"를 선택할 수 있지만, 손을 시작하기 전에 선언할 필요가 있다.
Sheepshead는 7-8-9-10-J-Q-K-A로 총 32장의 카드를 가지고 4번의 슈트를 치른다. 양머리 데크는 표준 데크에서 모든 조커, 6스, 5스, 4스, 3스, 2인조를 제거하여 만듭니다.
카드 강도:
양머리의 카드 강도는 대부분의 다른 경기와 다르다. 그것은 일부 초보자들이 가장 이해하기 어려운 것 중 하나이다.
트럼프 슈트에는 14장의 카드가 있다: 네 명의 퀸, 네 개의 잭, 그리고 모든 다이아몬드. 가장 큰 것부터 가장 작은 것 순으로:
Q♣ Q♠ Q&heart; Q♦
제이앤클럽; 제이앤스페이즈; 제이앤하트; 제이앤다이엄스;
A&dams; 10&dams; K&dams; 9&dams; 8&dams; 7&dams;
또한, 각 "fail"suit 각각 6개(총 18개)가 있습니다.
A, 10, K, 9, 8, 7개의 &club;, ♠, ♥
클럽, 스페이드, 하트는 항상 실패하는 트럼프와 달리 다른 패소 소송에 우선하지 않는다. (에이스와 10명의 킹이 얼마나 우위에 있는지 주목하라; 거의 틀림없이 카드 강도의 가장 혼란스러운 측면이다.) 가능하면 리드 슈트를 따라야 하며, 그렇지 않으면 트럼프(트릭을 사용할 수 있음)나 페일 카드와 같은 카드를 사용할 수 있습니다. 다른 수트의 실패를 "던지기"라고 하며 다른 수트를 정리하는 방법이 될 수 있습니다. 또한 포인트 카드를 버리는 것을 "슈머링"이라고 합니다.
카드 포인트 값:
각 카드에는 다음과 같은 포인트 값이 부여됩니다.
에이스 — 11점
10 & mdash; 10 포인트
킹 & mdash; 4점
퀸 — 3점
잭 & mdash; 2점
9, 8, 7 — 0점
가장 강한 카드(퀸과 잭)는 가장 많은 포인트를 얻을 수 없으며, Sheepshead의 특이한 캐릭터를 제공한다.
데크에는 총 120점이 있습니다. 게임의 목표는 이 중 절반(60 또는 61)을 얻는 것이다. 동점일 경우, 블라인드를 집어든 플레이어가 지고, 상대방이 승리한다.
이것은 숨겨진 파트너가 있는 몇 안 되는 전통적인 카드 게임 중 하나입니다.
Jack of Diamonds는 고르는 사람이 전화를 걸거나 소송을 이끌 필요 없이 파트너를 받는 무작위 파트너 방법입니다. 고르는 사람은 여전히 "혼자서"를 선택할 수 있지만, 손을 시작하기 전에 선언할 필요가 있다.
Sheepshead is a trick-taking card game related to the Skat family of games. It is the Americanized version of a card game that originated in Central Europe in the late 18th century under the German name Schafkopf.
Sheepshead is played with 7-8-9-10-J-Q-K-A in four suits, for a total of 32 cards. A sheepshead deck is made by removing all of the jokers, sixes, fives, fours, threes, and twos from a standard deck.
Card strength:
Card strength in sheepshead is different than in most other games. It is one of the most difficult things for some beginners to grasp.
There are 14 cards in the trump suit: all four queens, all four jacks, and all of the diamonds. In order of strength from greatest to least:
Q♣ Q♠ Q♥ Q♦
J♣ J♠ J♥ J♦
A♦ 10♦ K♦ 9♦ 8♦ 7♦
Also, there are 6 of each "fail" suit (18 total).
A, 10, K, 9, 8, and 7 of ♣, ♠, and ♥
Clubs, spades, and hearts take no precedence over other fail suits, unlike trump, which always take fail. (Notice how both aces and tens outrank kings; arguably the most confusing aspect of card strength). The lead suit must be followed if possible; if not, then any card may be played such as trump (which will take the trick), or a fail card. Playing a fail of a different suit is called "throwing off" and can be a way to clear up another suit. Additionally, throwing off a point card is called "schmearing".
Card point values:
Each card is given a separate point value as follows:
Ace — 11 points
Ten — 10 points
King — 4 points
Queen — 3 points
Jack — 2 points
9, 8, 7 — 0 points
The strongest cards (queens and jacks) are not worth the most points, giving Sheepshead some of its unusual character.
There are 120 points total in the deck. The goal of the game is to get half of these (60 or 61); in case of a tie, the player who picked up the blind loses, and that player's opponents win. (There are variant rules for more peculiar situations, such as the Leaster.)
This is one of the few traditional card games with a hidden partner.
Jack of Diamonds is a random partner method where the picker receives a partner without needing to call or lead a suit. The picker can still choose to "go it alone", but needs to declare before the hand begins.
Sheepshead is played with 7-8-9-10-J-Q-K-A in four suits, for a total of 32 cards. A sheepshead deck is made by removing all of the jokers, sixes, fives, fours, threes, and twos from a standard deck.
Card strength:
Card strength in sheepshead is different than in most other games. It is one of the most difficult things for some beginners to grasp.
There are 14 cards in the trump suit: all four queens, all four jacks, and all of the diamonds. In order of strength from greatest to least:
Q♣ Q♠ Q♥ Q♦
J♣ J♠ J♥ J♦
A♦ 10♦ K♦ 9♦ 8♦ 7♦
Also, there are 6 of each "fail" suit (18 total).
A, 10, K, 9, 8, and 7 of ♣, ♠, and ♥
Clubs, spades, and hearts take no precedence over other fail suits, unlike trump, which always take fail. (Notice how both aces and tens outrank kings; arguably the most confusing aspect of card strength). The lead suit must be followed if possible; if not, then any card may be played such as trump (which will take the trick), or a fail card. Playing a fail of a different suit is called "throwing off" and can be a way to clear up another suit. Additionally, throwing off a point card is called "schmearing".
Card point values:
Each card is given a separate point value as follows:
Ace — 11 points
Ten — 10 points
King — 4 points
Queen — 3 points
Jack — 2 points
9, 8, 7 — 0 points
The strongest cards (queens and jacks) are not worth the most points, giving Sheepshead some of its unusual character.
There are 120 points total in the deck. The goal of the game is to get half of these (60 or 61); in case of a tie, the player who picked up the blind loses, and that player's opponents win. (There are variant rules for more peculiar situations, such as the Leaster.)
This is one of the few traditional card games with a hidden partner.
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