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BGG랭킹
BGG전체 : 774
STRATEGY : 389
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.59 / 5
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디자이너
Stefan Risthaus
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아티스트
Harald Lieske
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인원
게임 소개
아크라이트에서는 18세기 후반 동안 플레이어들이 영국에서 최대 4개의 공장을 운영하고 있다. 당신의 목표는 자신의 주식 중 가장 가치 있는 블록을 갖는 것입니다. 따라서, 당신은 당신의 주식 가치를 높이고 은행에서 주식을 사야 합니다.
공장을 운영하기 위해서는 노동자가 필요합니다. 작업자 채용 시 수요가 자동으로 발생합니다. 그러나 물론 값비싼 근로자(임금 2-5)를 기계(1)로 대체하기를 원합니다. 공장에서 더 많은 생산량을 얻기 위해 새로운 근로자를 고용하거나 다음 기술 수준으로 발전시킬 수 있습니다.
당신은 액션 라운드에서 상품의 가격을 정합니다. 물건을 팔 수 있는 기회를 높이기 위해 공장을 더 높은 수준으로 개선하고 품질을 높이고 판촉을 한다. 이러한 요소들이 높을수록, 당신의 성공 가능성이 더 높아진다 - 가격이 높을수록, 더 낮아진다.
각 플레이어는 자신만의 "액션 토큰"공장 건설 및 현대화", "새로운 노동자를 고용", "품질 향상"등을 가지고 있다. 차례대로 토큰 중 하나를 "의 라인에 있는 빈 공간에 놓습니다.행정 위원회&견적; 및 그에 따른 행정 비용을 2~10(짝수)까지 지불합니다. 일부 액션은 지불한 금액에 따라 달라집니다. 즉, 한 번의 액션으로 더 많은 시스템을 구입할 수 있습니다(=는 더 높은 공간을 사용한 후 나머지 라운드 동안 차단됨). 게임 중 새로운 토큰에 의해 행동이 더욱 효과적이게 됩니다. 즉, 한 번에 2대 대신 3대의 기계를 구입할 수 있고, 1대 대신 2단계의 품질을 높일 수 있습니다.
각각의 조치 후에 한 종류의 공장이 활성화되고 당신은 그곳의 모든 노동자와 기계에 대한 비용을 지불한 후 제조된 제품을 판매해야 한다. 판매된 제품과 최상의 품질에 대한 지분의 가치가 증가합니다.
동인도회사의 독점계약이 체결되어 있는 경우 상품을 선박으로 식민지에 거래할 수도 있습니다.
네 바퀴를 돌면 공장들이 각각 생산을 마치고 라운드가 끝난다. 플레이어들은 관리 보드에서 액션 토큰을 제거하고 이벤트 토큰을 공개합니다. 5라운드 후 가장 가치 있는 주식 블록을 가진 플레이어가 승리합니다. 가장 많은 주식을 가진 사람이 되는 것도, 가장 높은 주식 가치를 가진 사람이 되는 것도 승리를 보장하지 않는다.
아크라이트는 당신이 다른 방식으로 행동하도록 허락합니다. 가장 생산량이 많은 4개의 공장을 운영하고, 2개의 공장에만 초점을 맞추고, 다른 공장보다 더 많이 개선하십시오. 식민지로 배송하거나 국내 시장에 집중하십시오. 어떤 식으로든 상대편과 그들의 전략에 반응해야 한다. 공급 부족이 있는 시장에 진출하거나 다른 플레이어들이 당신을 밀어내기 시작하는 사업을 포기하세요. 값이 쌀 때 주식을 사서 가치를 높이든지, 아니면 먼저 돈을 벌고 나중에 주식을 사든지 해.
시장 메커니즘에 익숙해지려면 120분 버전 "부터 시작해야 합니다.스피닝 제니(Spinning Jenny)", 그러나 경제 테마 게임에서 전체 전략을 좋아하는 사람들을 위해 240분 "을 인용합니다.워터프레임"-규칙에는 공장을 개선하고 선박을 이용할 수 있는 더 많은 옵션이 있습니다.
공장을 운영하기 위해서는 노동자가 필요합니다. 작업자 채용 시 수요가 자동으로 발생합니다. 그러나 물론 값비싼 근로자(임금 2-5)를 기계(1)로 대체하기를 원합니다. 공장에서 더 많은 생산량을 얻기 위해 새로운 근로자를 고용하거나 다음 기술 수준으로 발전시킬 수 있습니다.
당신은 액션 라운드에서 상품의 가격을 정합니다. 물건을 팔 수 있는 기회를 높이기 위해 공장을 더 높은 수준으로 개선하고 품질을 높이고 판촉을 한다. 이러한 요소들이 높을수록, 당신의 성공 가능성이 더 높아진다 - 가격이 높을수록, 더 낮아진다.
각 플레이어는 자신만의 "액션 토큰"공장 건설 및 현대화", "새로운 노동자를 고용", "품질 향상"등을 가지고 있다. 차례대로 토큰 중 하나를 "의 라인에 있는 빈 공간에 놓습니다.행정 위원회&견적; 및 그에 따른 행정 비용을 2~10(짝수)까지 지불합니다. 일부 액션은 지불한 금액에 따라 달라집니다. 즉, 한 번의 액션으로 더 많은 시스템을 구입할 수 있습니다(=는 더 높은 공간을 사용한 후 나머지 라운드 동안 차단됨). 게임 중 새로운 토큰에 의해 행동이 더욱 효과적이게 됩니다. 즉, 한 번에 2대 대신 3대의 기계를 구입할 수 있고, 1대 대신 2단계의 품질을 높일 수 있습니다.
각각의 조치 후에 한 종류의 공장이 활성화되고 당신은 그곳의 모든 노동자와 기계에 대한 비용을 지불한 후 제조된 제품을 판매해야 한다. 판매된 제품과 최상의 품질에 대한 지분의 가치가 증가합니다.
동인도회사의 독점계약이 체결되어 있는 경우 상품을 선박으로 식민지에 거래할 수도 있습니다.
네 바퀴를 돌면 공장들이 각각 생산을 마치고 라운드가 끝난다. 플레이어들은 관리 보드에서 액션 토큰을 제거하고 이벤트 토큰을 공개합니다. 5라운드 후 가장 가치 있는 주식 블록을 가진 플레이어가 승리합니다. 가장 많은 주식을 가진 사람이 되는 것도, 가장 높은 주식 가치를 가진 사람이 되는 것도 승리를 보장하지 않는다.
아크라이트는 당신이 다른 방식으로 행동하도록 허락합니다. 가장 생산량이 많은 4개의 공장을 운영하고, 2개의 공장에만 초점을 맞추고, 다른 공장보다 더 많이 개선하십시오. 식민지로 배송하거나 국내 시장에 집중하십시오. 어떤 식으로든 상대편과 그들의 전략에 반응해야 한다. 공급 부족이 있는 시장에 진출하거나 다른 플레이어들이 당신을 밀어내기 시작하는 사업을 포기하세요. 값이 쌀 때 주식을 사서 가치를 높이든지, 아니면 먼저 돈을 벌고 나중에 주식을 사든지 해.
시장 메커니즘에 익숙해지려면 120분 버전 "부터 시작해야 합니다.스피닝 제니(Spinning Jenny)", 그러나 경제 테마 게임에서 전체 전략을 좋아하는 사람들을 위해 240분 "을 인용합니다.워터프레임"-규칙에는 공장을 개선하고 선박을 이용할 수 있는 더 많은 옵션이 있습니다.
In Arkwright players run up to four factories in England during the late 18th Century. Your goal is to have the most valuable block of own shares. Thus, you must increase your share value and buy shares from the bank.
To run the factories, you need workers. When hiring Workers, demand is automatically created. But of course you want to replace your expensive workers (wage 2-5) by machines (1). To have more output from your factories you may employ new Workers or improve your factory to the next technical level.
You fix the price for your goods during an action round. To enhance your chances of selling goods, you improve your factories to higher levels, increase the quality and make some sales promotion. The higher these factors, the better are your chances of success - the higher the price, the lower.
Each player has an own set of "action tokens" like "build and modernize factories", "employ new workers", "improve quality" etc. On your turn you place one of those tokens on one of the free spaces in your line of the "Administration board" and pay the according administration costs, ranging from 2 to 10 (even numbers). Some actions depend on how much you paid, i.e. you may buy more machines with one single action, when you pay more (= use a higher space, which is then blocked for the rest of the round). During the game your actions become more and more effective by new tokens, i.e. allow you to buy 3 machines in a single turn instead of 2, increase quality 2 levels instead of only 1...).
After each round of actions one kind of factories is active and you have to pay for all your workers and machines there, then sell the manufactured products. The value of your shares increases for sold products and best quality.
Goods may also be traded to the colonies by ship - provided you have a contract with the monopoly of the East Indian Company.
After four turns each of the factories has produced and the round ends. Players remove the action tokens from the administration board and reveal an event token. After 5 rounds the player with the most valuable block of shares wins. Neither being to be the one with the most shares nor being the one with the highest share value guarantees victory.
Arkwright allows you to act in different ways. Run all four factories with most possible output, set the focus on only two factories and improve them more than the others can; use shipping to colony or focus on the home market. In any way you have to react to the opponents and their strategy. Enter markets with deficit in supply or give up business where the other players start to push you out. Buy shares when they are cheap and increase the value, or first make money and buy shares later.
To get familiar with the market mechanics you may start with a 120 minutes version "Spinning Jenny", but for those who like full strategy in economic themed games, the 240 minute "Waterframe"-Rules come with more options to improve your factory and use ships.
To run the factories, you need workers. When hiring Workers, demand is automatically created. But of course you want to replace your expensive workers (wage 2-5) by machines (1). To have more output from your factories you may employ new Workers or improve your factory to the next technical level.
You fix the price for your goods during an action round. To enhance your chances of selling goods, you improve your factories to higher levels, increase the quality and make some sales promotion. The higher these factors, the better are your chances of success - the higher the price, the lower.
Each player has an own set of "action tokens" like "build and modernize factories", "employ new workers", "improve quality" etc. On your turn you place one of those tokens on one of the free spaces in your line of the "Administration board" and pay the according administration costs, ranging from 2 to 10 (even numbers). Some actions depend on how much you paid, i.e. you may buy more machines with one single action, when you pay more (= use a higher space, which is then blocked for the rest of the round). During the game your actions become more and more effective by new tokens, i.e. allow you to buy 3 machines in a single turn instead of 2, increase quality 2 levels instead of only 1...).
After each round of actions one kind of factories is active and you have to pay for all your workers and machines there, then sell the manufactured products. The value of your shares increases for sold products and best quality.
Goods may also be traded to the colonies by ship - provided you have a contract with the monopoly of the East Indian Company.
After four turns each of the factories has produced and the round ends. Players remove the action tokens from the administration board and reveal an event token. After 5 rounds the player with the most valuable block of shares wins. Neither being to be the one with the most shares nor being the one with the highest share value guarantees victory.
Arkwright allows you to act in different ways. Run all four factories with most possible output, set the focus on only two factories and improve them more than the others can; use shipping to colony or focus on the home market. In any way you have to react to the opponents and their strategy. Enter markets with deficit in supply or give up business where the other players start to push you out. Buy shares when they are cheap and increase the value, or first make money and buy shares later.
To get familiar with the market mechanics you may start with a 120 minutes version "Spinning Jenny", but for those who like full strategy in economic themed games, the 240 minute "Waterframe"-Rules come with more options to improve your factory and use ships.
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