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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
테마
선장으로서 배를 타고 지중해를 향해 스웨덴 오리엔트라인의 항로를 따라 항해합니다. 상황 때문에 어쩔 수 없이 진로를 바꾸게 된다. 그것은 비쌀 수도 있지만, 수익성이 있을 수도 있습니다. 비용이 얼마가 들든 다시 돌아와 경로를 완료해야 합니다. 이는 서비스에 의해 필수적으로 요구되는 사항입니다. 지중해와 흑해 항구에서는 사업가와 구매자 역할도 합니다. 당신은 성공적인 사업을 하고 있고 스웨덴이나 다른 북유럽 국가로 물건을 운반할 때 어려움을 겪을 수 있다. 약간의 집중과 약간의 행운이 있다면, 여기서 위험은 줄어들 수 있고 이익의 가능성은 증가한다.
게임플레이
플레이어들은 배의 선장으로 참여하며 두 개의 선반을 번갈아 굴려 지중해에서 다른 경로를 따라 배를 움직인다. 각 선수는 지중해 주변의 항구에서 각각 1000톤씩 5개의 다른 상품으로 나누어진 5000톤의 화물을 받아야 한다. 선수들은 또한 1년 중 다른 계절에 항해를 하며 상품 요구량은 다르다(예: 한 선수는 건포도, 오렌지, 견과류, 목화, 토바코가 필요하고 다른 선수는 다른 상품이 필요함). 상품의 종류는 각기 다른 항구에 분산되어 있고, 각 제품별 요구 사항의 절반만 같은 항구에 적재할 수 있기 때문에 플레이어들은 요구 사항을 충족시키기 위해 5개 이상의 항구를 방문해야 한다(일부 예외). 게임은 주사위 굴림 횟수가 가장 적은 필수 포트를 방문하는 경로 최적화 과제가 된다. 항해 중에 선원들은 폭풍, 상품 교환의 가격 변화, 전보를 통해 수신되는 무작위 사건에 직면할 위험을 무릅쓴다. 모든 상품이 완성되면 선수들은 스웨덴으로 돌아가 상품 거래소의 현재 가격에 따라 화물을 예테보리와 스톡홀름에서 각각 절반씩 판매해야 한다. 가장 먼저 모든 상품을 판매한 플레이어가 게임을 끝냅니다.
골
게임 엔드에서 현금과 상품으로 가장 많은 재산을 가진 플레이어가 게임에서 승리합니다. 배에 남아 있는 물품은 현재 상품 거래소의 가격에 따라 가치가 있지만, 스웨덴으로 돌아가지 않은 플레이어는 필요한 물품에서 빠진 상품마다 손해를 보게 된다.
배경
솔루레는 1958년 알가에 의해 브로스트(Broströms)의 선박회사에서 석방되었다.
—사용자 요약
선장으로서 배를 타고 지중해를 향해 스웨덴 오리엔트라인의 항로를 따라 항해합니다. 상황 때문에 어쩔 수 없이 진로를 바꾸게 된다. 그것은 비쌀 수도 있지만, 수익성이 있을 수도 있습니다. 비용이 얼마가 들든 다시 돌아와 경로를 완료해야 합니다. 이는 서비스에 의해 필수적으로 요구되는 사항입니다. 지중해와 흑해 항구에서는 사업가와 구매자 역할도 합니다. 당신은 성공적인 사업을 하고 있고 스웨덴이나 다른 북유럽 국가로 물건을 운반할 때 어려움을 겪을 수 있다. 약간의 집중과 약간의 행운이 있다면, 여기서 위험은 줄어들 수 있고 이익의 가능성은 증가한다.
게임플레이
플레이어들은 배의 선장으로 참여하며 두 개의 선반을 번갈아 굴려 지중해에서 다른 경로를 따라 배를 움직인다. 각 선수는 지중해 주변의 항구에서 각각 1000톤씩 5개의 다른 상품으로 나누어진 5000톤의 화물을 받아야 한다. 선수들은 또한 1년 중 다른 계절에 항해를 하며 상품 요구량은 다르다(예: 한 선수는 건포도, 오렌지, 견과류, 목화, 토바코가 필요하고 다른 선수는 다른 상품이 필요함). 상품의 종류는 각기 다른 항구에 분산되어 있고, 각 제품별 요구 사항의 절반만 같은 항구에 적재할 수 있기 때문에 플레이어들은 요구 사항을 충족시키기 위해 5개 이상의 항구를 방문해야 한다(일부 예외). 게임은 주사위 굴림 횟수가 가장 적은 필수 포트를 방문하는 경로 최적화 과제가 된다. 항해 중에 선원들은 폭풍, 상품 교환의 가격 변화, 전보를 통해 수신되는 무작위 사건에 직면할 위험을 무릅쓴다. 모든 상품이 완성되면 선수들은 스웨덴으로 돌아가 상품 거래소의 현재 가격에 따라 화물을 예테보리와 스톡홀름에서 각각 절반씩 판매해야 한다. 가장 먼저 모든 상품을 판매한 플레이어가 게임을 끝냅니다.
골
게임 엔드에서 현금과 상품으로 가장 많은 재산을 가진 플레이어가 게임에서 승리합니다. 배에 남아 있는 물품은 현재 상품 거래소의 가격에 따라 가치가 있지만, 스웨덴으로 돌아가지 않은 플레이어는 필요한 물품에서 빠진 상품마다 손해를 보게 된다.
배경
솔루레는 1958년 알가에 의해 브로스트(Broströms)의 선박회사에서 석방되었다.
—사용자 요약
Theme
As a captain on your own vessel, you sail your ship to the Mediterranean following actual routes, namely those of the Swedish Orient Line. Circumstances sometimes force you to change your course. It may be expensive, but it may also be profitable. Whatever the cost, you have to return to and complete your route: that is something neccessitated by the service. In the Mediterranean and Black Sea ports you also act as business man and buyer. You may have successful business – and you may meet with difficulties – while buying the goods you will carry to Sweden or some other Northern European country. With a little concentration and some good luck – here as in reality the risks may be reduced and possibilitis of profit increased.
Gameplay
Players engage as a ship's master and take turns to roll two dices to move their ship along different paths in the mediterranean. Each player must aquire 5000 tons of cargo divided into five different goods (1000 tons each) from the harbours around the mediterranean. Players also sail during different seasons of the year and the goods requirement will differ (e.g. one player needs raisins, oranges, nuts, cotton, and tobaco while others need other goods). The types of goods are spread out at different ports and as only half of the requirement for each product can be loaded at the same port, the players will need to visit more than five ports to fulfill their requirements (with some exceptions). The game becomes a task of route optimization to visit the neccessary ports with the least number of dice rolls. Along the way sailors run the risk of encountering storms, price changes on the goods exchange, and random events received via telegram. When all goods have been aquired the players must sail back to Sweden and sell the cargo in Gothenburg and Stockholm (half in each) according to current prices on the goods exchange. The first player to finished selling all their goods ends the game.
Goal
The player with the biggest fortune in cash and goods at game end wins the game. Goods still on the ship will be worth according to current prices on the goods exchange, however, players that have not returned to Sweden will lose money for each product missing from their required goods.
Background
Soluret was released by Alga in 1958 during a jubilee for Broströms shipping company.
—user summary
As a captain on your own vessel, you sail your ship to the Mediterranean following actual routes, namely those of the Swedish Orient Line. Circumstances sometimes force you to change your course. It may be expensive, but it may also be profitable. Whatever the cost, you have to return to and complete your route: that is something neccessitated by the service. In the Mediterranean and Black Sea ports you also act as business man and buyer. You may have successful business – and you may meet with difficulties – while buying the goods you will carry to Sweden or some other Northern European country. With a little concentration and some good luck – here as in reality the risks may be reduced and possibilitis of profit increased.
Gameplay
Players engage as a ship's master and take turns to roll two dices to move their ship along different paths in the mediterranean. Each player must aquire 5000 tons of cargo divided into five different goods (1000 tons each) from the harbours around the mediterranean. Players also sail during different seasons of the year and the goods requirement will differ (e.g. one player needs raisins, oranges, nuts, cotton, and tobaco while others need other goods). The types of goods are spread out at different ports and as only half of the requirement for each product can be loaded at the same port, the players will need to visit more than five ports to fulfill their requirements (with some exceptions). The game becomes a task of route optimization to visit the neccessary ports with the least number of dice rolls. Along the way sailors run the risk of encountering storms, price changes on the goods exchange, and random events received via telegram. When all goods have been aquired the players must sail back to Sweden and sell the cargo in Gothenburg and Stockholm (half in each) according to current prices on the goods exchange. The first player to finished selling all their goods ends the game.
Goal
The player with the biggest fortune in cash and goods at game end wins the game. Goods still on the ship will be worth according to current prices on the goods exchange, however, players that have not returned to Sweden will lose money for each product missing from their required goods.
Background
Soluret was released by Alga in 1958 during a jubilee for Broströms shipping company.
—user summary
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