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BGG랭킹
BGG전체 : 13596
WARGAMES : 2208
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.20 / 5
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디자이너
Mike Nagel
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아티스트
Randy Lein, Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
캡틴즈 시(Captain's Sea)는 19세기 전환기에 미국 프리깃함(체서피크, 콩그레스, 콘스텔레이션, 헌법, 대통령, 미국)의 선장이나 영국이나 프랑스 해군의 적수 역할을 맡은 두 명의 플레이어를 대상으로 하는 복잡도 낮은 게임입니다. 이 배들이 싸운 고전적인 결투가 모두 상세하게 표현되어 있다. 선장’s Sea는 함대 행동에 집중하는 다른 시대의 세일 게임과는 달리, 당신을 단 한 척의 배의 갑판에 올려놓으며 그녀를 승리로 이끌 책임이 있습니다. 그들이, 바람이 아딧줄 하고, 수리 전투 피해, 그 총기들이 일대일 대결 scramble 당신은 바람과 당신의 상대뿐만 아니라 당신의 직원들 관리를 최적의 화력을 이루기 위해 피해야 한다 사진은 불타는 샷과 날기 조각도 꼬 다 당신의 적에 의해 발생된 타격을 받았다. 대원들을 잘 지킬 수 있겠나 아니면 가장 먼저 항복할 것인가?
경기 동작은 날씨 측정기의 제어에 의해 구동된다. 이것은 배들이 바람과 서로 상대적으로 움직이면서 위치의 이점을 강조함으로써 독특한 방식으로 행해진다. 위치가 좋은 배는 각 플레이어가 추적에 연필과 종이가 필요 없는 간단한 액션 선택 과정을 통해 자신의 배와 스쿼의 움직임을 미리 결정하기 때문에 기동 시 유연성이 더 크다. 플레이어는 또한 사용 가능한 승조원 포인트(배에서 손상을 입힘에 따라 줄어드는 상품)를 총기, 장비, 기타 상황에 따라 필요한 작업에 할당해야 한다. 한 벌의 액션 카드는 시대적 풍미와 행운의 변화를 제공한다. 선장으로서 당신은 함선의 운명을 결정짓는 어려운 결정들로 공격을 받는다.
게임에는 Constellation 대 Constellation 대 Constellation과 같은 고전적인 작업을 포함한 10가지 시나리오가 포함되어 있습니다. L’인슈어게트 (1799년 2월 9일), 헌법 vs. 게리에 (1812년 8월 19일), 체사피크 대 체사피크. 섀넌(1813년 6월 1일). 주요 교전을 벌이지 않은 함선들도 역사적 기회를 놓치게 된다. 게다가, 플레이어들은 어떤 일이 일어날지 보기 위해 가상의 쌍을 만드는 것이 쉽다는 것을 알게 될 것이다.
경기 동작은 날씨 측정기의 제어에 의해 구동된다. 이것은 배들이 바람과 서로 상대적으로 움직이면서 위치의 이점을 강조함으로써 독특한 방식으로 행해진다. 위치가 좋은 배는 각 플레이어가 추적에 연필과 종이가 필요 없는 간단한 액션 선택 과정을 통해 자신의 배와 스쿼의 움직임을 미리 결정하기 때문에 기동 시 유연성이 더 크다. 플레이어는 또한 사용 가능한 승조원 포인트(배에서 손상을 입힘에 따라 줄어드는 상품)를 총기, 장비, 기타 상황에 따라 필요한 작업에 할당해야 한다. 한 벌의 액션 카드는 시대적 풍미와 행운의 변화를 제공한다. 선장으로서 당신은 함선의 운명을 결정짓는 어려운 결정들로 공격을 받는다.
게임에는 Constellation 대 Constellation 대 Constellation과 같은 고전적인 작업을 포함한 10가지 시나리오가 포함되어 있습니다. L’인슈어게트 (1799년 2월 9일), 헌법 vs. 게리에 (1812년 8월 19일), 체사피크 대 체사피크. 섀넌(1813년 6월 1일). 주요 교전을 벌이지 않은 함선들도 역사적 기회를 놓치게 된다. 게다가, 플레이어들은 어떤 일이 일어날지 보기 위해 가상의 쌍을 만드는 것이 쉽다는 것을 알게 될 것이다.
Captain's Sea is a low-to-moderate complexity game for two players who take the roles as captains of the original American frigates (Chesapeake, Congress, Constellation, Constitution, President, and United States) or their opponents from the British or French navies during the turn of the 19th Century. All of the classic duels fought by these ships are represented in detail. Unlike other age of sail games that focus on fleet actions, Captain’s Sea puts you on the deck of a single ship with the responsibility of leading her to victory. You must maneuver against the wind and your opponent to achieve optimum firepower, as well as manage your crew as they scramble to man the guns, work the rigging, and repair battle damage, all while being hammered by the burning shot and flying splinters caused by your enemy. Can you keep your crew in good order or will you be the first to strike the colors?
The action of the game is driven by control of the weather gauge. This is done in a unique fashion by moving ships relative to both the wind and each other, stressing the benefit of position. The ship with the better position has greater flexibility in maneuver as each player predetermines his ship’s movement through a simple action selection process that does not require pencil and paper to track. Players must also allocate available crew points (a diminishing commodity as a ship takes damage) to man the guns, rigging, or other actions that the situation might mandate. A deck of action cards provides period flavor and swings of fortune. Throughout a turn, you as captain, are bombarded with difficult decisions that determine the fate of your ship.
Included with the game are ten scenarios, including such classic engagements as the Constellation vs. L’Insurgete (9 February 1799), Constitution vs. Guerrier (19 August 1812), and Chesapeake vs. Shannon (1 June 1813). Even those ships that did not fight a major engagement get the opportunity to play out a historical opportunity missed. Additionally, players will find it easy to create hypothetical pairings to see what might happen.
The action of the game is driven by control of the weather gauge. This is done in a unique fashion by moving ships relative to both the wind and each other, stressing the benefit of position. The ship with the better position has greater flexibility in maneuver as each player predetermines his ship’s movement through a simple action selection process that does not require pencil and paper to track. Players must also allocate available crew points (a diminishing commodity as a ship takes damage) to man the guns, rigging, or other actions that the situation might mandate. A deck of action cards provides period flavor and swings of fortune. Throughout a turn, you as captain, are bombarded with difficult decisions that determine the fate of your ship.
Included with the game are ten scenarios, including such classic engagements as the Constellation vs. L’Insurgete (9 February 1799), Constitution vs. Guerrier (19 August 1812), and Chesapeake vs. Shannon (1 June 1813). Even those ships that did not fight a major engagement get the opportunity to play out a historical opportunity missed. Additionally, players will find it easy to create hypothetical pairings to see what might happen.
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