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BGG랭킹
BGG전체 : 15540
WARGAMES : 2739
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-360 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Larry Hoffman, Joe Youst
-
인원
게임 소개
앙골라는 냉전이 한창이던 1987년부터 1988년까지의 내전의 정점이었던 캠페인의 시뮬레이션이다. 이 작전은 쿠바와 남아프리카 공화국 군대의 상당한 개입과 함께 양측의 주요 공세가 이루어졌다. 다른 것들 중에서, 앙골라는 냉전의 가장 큰 무장 행동들을 목격했습니다.
이 게임은 운영 수준입니다. 각 플레이어는 서로 다른 여러 파벌의 군대를 지휘하며, 각 파벌은 앙골라를 최대한 많이 장악하고 적에게 결정적인 손실을 입히는 것을 목표로 하는 특정 분쟁의 주요 주체를 대표한다. 명령 제어는 중요한 요소이며 게임은 &ldquo의 변형을 사용한다.이것을 모델링하는 Boots” 시스템.
각 경기 순번은 약 한 달간의 운영 기간을 나타낸다. 앙골라 전역과 남서아프리카, 자이르 국경 지대를 포함하고 있다. 지도 축척은 각 육각형에 걸쳐 약 50km이며, 각 여단 또는 연대는 군대에 따라 약 1,000명에서 3,000명의 병력을 나타낸다. 대대는 300-900명으로 구성되어 있는 반면, 간부는 소규모의 병사 팀을 나타냅니다.
구성 요소: 22" x 34" 지도 & 228 카운터 1개
이 게임은 운영 수준입니다. 각 플레이어는 서로 다른 여러 파벌의 군대를 지휘하며, 각 파벌은 앙골라를 최대한 많이 장악하고 적에게 결정적인 손실을 입히는 것을 목표로 하는 특정 분쟁의 주요 주체를 대표한다. 명령 제어는 중요한 요소이며 게임은 &ldquo의 변형을 사용한다.이것을 모델링하는 Boots” 시스템.
각 경기 순번은 약 한 달간의 운영 기간을 나타낸다. 앙골라 전역과 남서아프리카, 자이르 국경 지대를 포함하고 있다. 지도 축척은 각 육각형에 걸쳐 약 50km이며, 각 여단 또는 연대는 군대에 따라 약 1,000명에서 3,000명의 병력을 나타낸다. 대대는 300-900명으로 구성되어 있는 반면, 간부는 소규모의 병사 팀을 나타냅니다.
구성 요소: 22" x 34" 지도 & 228 카운터 1개
Angola is a simulation of the 1987-88 campaign which was the culmination of the civil war in that country during the height of the Cold War. This campaign saw major offensives by both sides, with considerable intervention by the armed forces of Cuba and South Africa. Among other things, Angola saw some of the biggest armored actions of the Cold War.
The game is operational level. Each player commands the forces of several different factions, each faction representing a major entity in this particular conflict whose goal was to gain control of as much of Angola as possible while inflicting decisive losses on the enemy. Command control is a critical factor, and the game uses a variant of the “Boots” system to model this.
Each game turn represents about one month of operations. The map features all of Angola and the adjoining border regions of Southwest Africa and Zaire. The map scale is approximately 31 miles (50 kilometers) across each hexagon; each brigade or regiment represents from about 1,000 to 3,000 men, depending on the army. A battalion is 300-900 men, whereas a cadre represents small teams of soldiers.
Components: One 22" x 34" map & 228 counters
The game is operational level. Each player commands the forces of several different factions, each faction representing a major entity in this particular conflict whose goal was to gain control of as much of Angola as possible while inflicting decisive losses on the enemy. Command control is a critical factor, and the game uses a variant of the “Boots” system to model this.
Each game turn represents about one month of operations. The map features all of Angola and the adjoining border regions of Southwest Africa and Zaire. The map scale is approximately 31 miles (50 kilometers) across each hexagon; each brigade or regiment represents from about 1,000 to 3,000 men, depending on the army. A battalion is 300-900 men, whereas a cadre represents small teams of soldiers.
Components: One 22" x 34" map & 228 counters
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