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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
James Houlahan
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아티스트
-
인원
게임 소개
Zed 또는 Alive: 좀비 미니어처 게임은 새비지 월드와 함께 사용할 수 있는 미니어처 워게임 규칙집이다. 결전! 이 게임의 목표는 플레이어들에게 고품질의 저렴한 규칙을 부여하여 포스트좀비-종말론 세계의 다양한 시민으로서 캠페인을 할 수 있도록 하는 것이다. 이 장르는 재미있고, 설득력 있지만, 능률적인 경험을 제공하는 상징적인 미니어처 게임을 놓치고 있다고 우리는 느낀다.
Zed 또는 Alive에서 플레이어는 여러 종류의 인간 그룹 중 하나를 시작하거나 자신만의 고유한 Virus Strain을 개발할 수 있다. 인간 집단은 표준 생존자, 군부대에서부터 심지어 기이하고 야만적인 트라이벌까지 다양합니다. 이 그룹들은 독립적인 샴블러 좀비(클래식 "워커"인용문)를 물리치면서도 다양한 Confidition 유형(시나리오)에서 서로 충돌한다. 게다가, 만약 선수들이 정면 대결을 즐기지 않는다면, 단독 또는 협동 대결을 선택할 수 있다.
게임마다 게임을 진행하면서, 플레이어들은 경험을 쌓고 캐릭터를 레벨 업 시키고, 새로운 그룹 멤버를 추가하고, 약탈품을 물물교환하고, 판매하거나, 심지어 새로운 배심원 규정으로 맞춤 제작 장비로 결합할 것입니다! 강력한 집단은 전투와 게임 사이 모두에서 자신에게 큰 이점을 주면서 차량을 손에 넣고 운행하려고 시도할 수 있다.
바이러스 스트레인 플레이어는 인간과 달리 특정 그룹의 개인을 통제하는 것이 아니라 좀비 병원체의 고유한 분기를 제어한다. 이는 돌연변이 & 인용구를 통해 나타난다.아베란트&인용어; 좀비들은 게임플레이 중에 조종될 수 있으며, 어떤 시나리오의 일부분이 되어 작품에 렌치를 던질 수 있다. 어떤 것들은 순수한 살인 기계이고, 다른 것들은 더 음흉하고, 다른 생각 없는 샴블러들의 행동에 영향을 미치도록 되어 있다. 경험치를 얻는 대신, 바이러스 균주는 샴블러, 다른 애버런트 유형, 또는 바이러스 균주 전체를 변형시키기 위해 대학살과 혼돈을 가함으로써 진화 포인트를 얻는다.
Zed 또는 Alive에서 플레이어는 여러 종류의 인간 그룹 중 하나를 시작하거나 자신만의 고유한 Virus Strain을 개발할 수 있다. 인간 집단은 표준 생존자, 군부대에서부터 심지어 기이하고 야만적인 트라이벌까지 다양합니다. 이 그룹들은 독립적인 샴블러 좀비(클래식 "워커"인용문)를 물리치면서도 다양한 Confidition 유형(시나리오)에서 서로 충돌한다. 게다가, 만약 선수들이 정면 대결을 즐기지 않는다면, 단독 또는 협동 대결을 선택할 수 있다.
게임마다 게임을 진행하면서, 플레이어들은 경험을 쌓고 캐릭터를 레벨 업 시키고, 새로운 그룹 멤버를 추가하고, 약탈품을 물물교환하고, 판매하거나, 심지어 새로운 배심원 규정으로 맞춤 제작 장비로 결합할 것입니다! 강력한 집단은 전투와 게임 사이 모두에서 자신에게 큰 이점을 주면서 차량을 손에 넣고 운행하려고 시도할 수 있다.
바이러스 스트레인 플레이어는 인간과 달리 특정 그룹의 개인을 통제하는 것이 아니라 좀비 병원체의 고유한 분기를 제어한다. 이는 돌연변이 & 인용구를 통해 나타난다.아베란트&인용어; 좀비들은 게임플레이 중에 조종될 수 있으며, 어떤 시나리오의 일부분이 되어 작품에 렌치를 던질 수 있다. 어떤 것들은 순수한 살인 기계이고, 다른 것들은 더 음흉하고, 다른 생각 없는 샴블러들의 행동에 영향을 미치도록 되어 있다. 경험치를 얻는 대신, 바이러스 균주는 샴블러, 다른 애버런트 유형, 또는 바이러스 균주 전체를 변형시키기 위해 대학살과 혼돈을 가함으로써 진화 포인트를 얻는다.
Zed or Alive: The Zombie Miniatures Game is a miniature wargame rulebook and setting for use with Savage Worlds: Showdown! The goal of this game is to put a high quality, inexpensive rule set in the hands of players which allows them to play campaigns as various denizens of a post-zombie-apocalyptic world, a genre that we feel is missing an iconic miniatures game that provides a fun, compelling, yet streamlined experience.
In Zed or Alive, players choose to either start one of several human group types or they can opt to develop their own unique Virus Strain. Human groups range from standard Survivors, Military units, to even outlandish and savage Tribals. These groups will clash with each other in various Confrontation types (scenarios), all the while fending off independent Shambler zombies (classic "walkers" which are neutral, although Virus Strain players can influence their actions). Additionally, players may choose to go on solo or co-op confrontations if they do not enjoy head to head competitive play.
As players go from game to game, they will gain experience and level up characters, add new group members, scavenge loot to barter, sell, or even combine into custom-made gear with the new jury-rigging rules! Powerful groups can get their hands on a vehicle and attempt to get it running, giving themselves a huge advantage both in battle and between games.
Virus Strain players, unlike human ones, do not control a specific group of individuals, but instead control their own unique branch of the zombie pathogen. This manifests itself through mutant "Aberrant" zombies which can be controlled during gameplay, able to become part of any scenario and throw a wrench in the works. Some are pure killing machines, others are more insidious and are geared toward influencing the actions of otherwise mindless Shamblers. Instead of gaining experience, Virus Strains gain Evolution Points for inflicting carnage and chaos with which to mutate their Shamblers, different Aberrant types, or their Virus Strain as a whole.
In Zed or Alive, players choose to either start one of several human group types or they can opt to develop their own unique Virus Strain. Human groups range from standard Survivors, Military units, to even outlandish and savage Tribals. These groups will clash with each other in various Confrontation types (scenarios), all the while fending off independent Shambler zombies (classic "walkers" which are neutral, although Virus Strain players can influence their actions). Additionally, players may choose to go on solo or co-op confrontations if they do not enjoy head to head competitive play.
As players go from game to game, they will gain experience and level up characters, add new group members, scavenge loot to barter, sell, or even combine into custom-made gear with the new jury-rigging rules! Powerful groups can get their hands on a vehicle and attempt to get it running, giving themselves a huge advantage both in battle and between games.
Virus Strain players, unlike human ones, do not control a specific group of individuals, but instead control their own unique branch of the zombie pathogen. This manifests itself through mutant "Aberrant" zombies which can be controlled during gameplay, able to become part of any scenario and throw a wrench in the works. Some are pure killing machines, others are more insidious and are geared toward influencing the actions of otherwise mindless Shamblers. Instead of gaining experience, Virus Strains gain Evolution Points for inflicting carnage and chaos with which to mutate their Shamblers, different Aberrant types, or their Virus Strain as a whole.
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