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BGG랭킹
BGG전체 : 18038
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Dale Tolley
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아티스트
Shannon Crutchfield, Pixel Productions Inc.
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인원
게임 소개
치즈노믹스는 8세 이상 2~5명이 플레이하는 오글오글한 오리지널 카드 게임으로 20~30분 정도 소요된다. 북미나 유럽 전역의 치즈 시장에서 다양한 종류의 치즈 수급 조절 및 조작을 기반으로 한 전략적 세트 수집, 메모리 기반, 손 관리 카드 게임이다.
유럽판 치즈노믹스에는 프랑스, 독일, 이탈리아, 네덜란드, 스칸디나비아산 치즈가 수록되어 있다. 북미판 치즈노믹스에는 위스콘신, 캘리포니아, 뉴욕, 오리건, 캐나다의 치즈가 수록되어 있다.
치즈노믹스의 전반적인 목표는 당신의 치즈 공급을 관리하고, 당신의 상대의 손에서 알맞은 색깔이나 동물 종류를 뒤섞고, 시장에서 가장 수요가 많은 색깔의 치즈를 생산하여 가장 많은 이윤을 내고, 다른 색깔의 치즈를 높은 시장 가격에 판매함으로써 가장 많은 커드 현금을 버는 것이다.
치즈노믹스는 세 가지 다른 기술 레벨 - 온화함, 날카로움, 그리고 매우 날카로움 - 게이머들이 자신의 입맛에 따라 게임을 조정할 수 있게 한다.
각 게임은 5개의 마켓 웨지로 구성된 3개의 마켓 휠로 시작되며, 각 플레이어는 5개의 치즈 웨지와 체다, 에담, 페타, 고다, 파마산이 표시된 치즈 나이프를 받게 된다.
각 턴마다, 활동적인 플레이어는 서빙 트레이에서 치즈 나이프를 가져오는 것으로 시작하고 - 만약 그것이 이전 턴에 놓여 있었다면 - 그 다음 세 가지 다른 요리 행동 중 하나를 선택한다: 치즈를 휘젓고, 치즈를 생산하거나 판매합니다.
치즈는 플레이어가 상대편으로부터 치즈 웨지를 수집할 수 있게 해줍니다. 채찍질을 할 때, 활동적인 플레이어는 한 가지 색깔이나 동물 종류를 요구합니다. 색깔은 빨강, 주황, 노랑, 초록 또는 파랑이고, 동물은 소, 양, 염소, 야크, 순록입니다. 상대가 그런 종류의 치즈 카드를 가지고 있다면, 그는 활동 중인 플레이어에게 그 종류의 카드 하나를 주어야 한다. 만약 그가 그 카드 타입을 가지고 있지 않다면, 상대는 그의 손을 보여줘야 하고, 현역 선수가 선택한 하나의 쐐기를 주어야 한다.
그런 다음 플레이어는 제공된 서빙 트레이 위에 자신의 치즈 나이프를 그 색깔이나 동물 종류 위에 올려서 보호한다. 다음 차례에 나이프가 제거될 때까지 다른 어떤 선수도 그런 종류의 치즈를 휘저을 수 없다.
추링 대신에, 플레이어는 치즈를 생산할 수 있었다. 이를 위해, 활동적인 플레이어는 자신의 손에서 위로 향하여 테이블 위에 있는 한 가지 색상이나 동물 종류의 모든 치즈 웨지를 치즈 휠로 재생합니다. 이 웨지들은 향후 판매될 예정입니다. 그리고 나서 플레이어는 손에 총 5개의 웨지를 쥐게 될 때까지 치즈 웨지를 그립니다.
츄닝이나 치즈 생산 대신, 활동적인 플레이어는 치즈를 판매할 수 있습니다. 판매하기 위해 플레이어는 기존에 형성된 치즈에서 한 가지 색상 또는 동물 종류 중 최대 3가지 웨지를 선택하고 색상의 웨지와 일치하는 페이스업 합인 시장에 따라 커드 현금을 얻는다.
치즈 판매 후, 현재 활동 중인 플레이어 "무브 시장은 거래에서 판매되는 치즈의 색상을 나타내는 하나의 마켓 웨지를 선택하고 그 웨지를 반대편으로 뒤집습니다.
플레이어가 차례를 맞는 동안 치즈 웨지 드로잉 더미가 소진되면 게임이 종료된다. 가장 많은 현금을 가진 치즈몽거가 오글거리는 챔피언입니다!
치즈노믹스는 게임의 샤프와 엑스트라 샤프 맛을 맛보고 싶어하는 플레이어들에게 더 많은 것을 제공한다.
샤프 게임에서 플레이어는 이제 시장을 더 조작할 수 있다. 셀 치즈 액션이 취해질 때마다, 플레이어는 이제 개인적으로 공급한 마켓 웨지로 완전히 대체할 시장의 웨지를 선택한다.
셀 치즈(Sell Cheese) 액션 중에 활성화될 수 있는 시장 상징이 있는 특정 치즈 웨지가 있는데, 이를 통해 플레이어는 자신의 시장 웨지를 버리고 다른 하나를 얻거나 다른 플레이어에게 마켓 웨지를 주고 둘 중 하나를 취할 수 있다.
엑스트라 샤프 게임은 진정 모험적인 치즈헤드를 위한 게임입니다! 치즈노믹스의 확장으로 플레이어는 성장 호르몬, 유기농, 냄새나는 치즈 웨지 카드를 추가할 수 있다. 각각의 새로운 치즈 웨지 타입은 셀 치즈 액션에 영향을 미치는 특별한 규칙을 가지고 있으며, 플레이어들이 성장 호르몬으로 생산을 증가시키거나, 양질의 유기농 치즈로 더 많은 커드를 얻거나, 마켓 웨지를 뒤집거나 제거하는 것을 막기 위해 톡 쏘는 향을 사용할 수 있다.
유럽판 치즈노믹스에는 프랑스, 독일, 이탈리아, 네덜란드, 스칸디나비아산 치즈가 수록되어 있다. 북미판 치즈노믹스에는 위스콘신, 캘리포니아, 뉴욕, 오리건, 캐나다의 치즈가 수록되어 있다.
치즈노믹스의 전반적인 목표는 당신의 치즈 공급을 관리하고, 당신의 상대의 손에서 알맞은 색깔이나 동물 종류를 뒤섞고, 시장에서 가장 수요가 많은 색깔의 치즈를 생산하여 가장 많은 이윤을 내고, 다른 색깔의 치즈를 높은 시장 가격에 판매함으로써 가장 많은 커드 현금을 버는 것이다.
치즈노믹스는 세 가지 다른 기술 레벨 - 온화함, 날카로움, 그리고 매우 날카로움 - 게이머들이 자신의 입맛에 따라 게임을 조정할 수 있게 한다.
각 게임은 5개의 마켓 웨지로 구성된 3개의 마켓 휠로 시작되며, 각 플레이어는 5개의 치즈 웨지와 체다, 에담, 페타, 고다, 파마산이 표시된 치즈 나이프를 받게 된다.
각 턴마다, 활동적인 플레이어는 서빙 트레이에서 치즈 나이프를 가져오는 것으로 시작하고 - 만약 그것이 이전 턴에 놓여 있었다면 - 그 다음 세 가지 다른 요리 행동 중 하나를 선택한다: 치즈를 휘젓고, 치즈를 생산하거나 판매합니다.
치즈는 플레이어가 상대편으로부터 치즈 웨지를 수집할 수 있게 해줍니다. 채찍질을 할 때, 활동적인 플레이어는 한 가지 색깔이나 동물 종류를 요구합니다. 색깔은 빨강, 주황, 노랑, 초록 또는 파랑이고, 동물은 소, 양, 염소, 야크, 순록입니다. 상대가 그런 종류의 치즈 카드를 가지고 있다면, 그는 활동 중인 플레이어에게 그 종류의 카드 하나를 주어야 한다. 만약 그가 그 카드 타입을 가지고 있지 않다면, 상대는 그의 손을 보여줘야 하고, 현역 선수가 선택한 하나의 쐐기를 주어야 한다.
그런 다음 플레이어는 제공된 서빙 트레이 위에 자신의 치즈 나이프를 그 색깔이나 동물 종류 위에 올려서 보호한다. 다음 차례에 나이프가 제거될 때까지 다른 어떤 선수도 그런 종류의 치즈를 휘저을 수 없다.
추링 대신에, 플레이어는 치즈를 생산할 수 있었다. 이를 위해, 활동적인 플레이어는 자신의 손에서 위로 향하여 테이블 위에 있는 한 가지 색상이나 동물 종류의 모든 치즈 웨지를 치즈 휠로 재생합니다. 이 웨지들은 향후 판매될 예정입니다. 그리고 나서 플레이어는 손에 총 5개의 웨지를 쥐게 될 때까지 치즈 웨지를 그립니다.
츄닝이나 치즈 생산 대신, 활동적인 플레이어는 치즈를 판매할 수 있습니다. 판매하기 위해 플레이어는 기존에 형성된 치즈에서 한 가지 색상 또는 동물 종류 중 최대 3가지 웨지를 선택하고 색상의 웨지와 일치하는 페이스업 합인 시장에 따라 커드 현금을 얻는다.
치즈 판매 후, 현재 활동 중인 플레이어 "무브 시장은 거래에서 판매되는 치즈의 색상을 나타내는 하나의 마켓 웨지를 선택하고 그 웨지를 반대편으로 뒤집습니다.
플레이어가 차례를 맞는 동안 치즈 웨지 드로잉 더미가 소진되면 게임이 종료된다. 가장 많은 현금을 가진 치즈몽거가 오글거리는 챔피언입니다!
치즈노믹스는 게임의 샤프와 엑스트라 샤프 맛을 맛보고 싶어하는 플레이어들에게 더 많은 것을 제공한다.
샤프 게임에서 플레이어는 이제 시장을 더 조작할 수 있다. 셀 치즈 액션이 취해질 때마다, 플레이어는 이제 개인적으로 공급한 마켓 웨지로 완전히 대체할 시장의 웨지를 선택한다.
셀 치즈(Sell Cheese) 액션 중에 활성화될 수 있는 시장 상징이 있는 특정 치즈 웨지가 있는데, 이를 통해 플레이어는 자신의 시장 웨지를 버리고 다른 하나를 얻거나 다른 플레이어에게 마켓 웨지를 주고 둘 중 하나를 취할 수 있다.
엑스트라 샤프 게임은 진정 모험적인 치즈헤드를 위한 게임입니다! 치즈노믹스의 확장으로 플레이어는 성장 호르몬, 유기농, 냄새나는 치즈 웨지 카드를 추가할 수 있다. 각각의 새로운 치즈 웨지 타입은 셀 치즈 액션에 영향을 미치는 특별한 규칙을 가지고 있으며, 플레이어들이 성장 호르몬으로 생산을 증가시키거나, 양질의 유기농 치즈로 더 많은 커드를 얻거나, 마켓 웨지를 뒤집거나 제거하는 것을 막기 위해 톡 쏘는 향을 사용할 수 있다.
Cheesonomics is a cheesy original card game for 2-5 players ages 8 and up that takes about 20-30 minutes to play. It is a strategic set collecting, memory-based, hand management card game based on controlling and manipulating the supply and demand of various types of cheese from cheese markets throughout North America or Europe.
The European edition of Cheesonomics features cheese from France, Germany, Italy, The Netherlands and Scandinavia. The North American edition of Cheesonomics features cheese from Wisconsin, California, New York, Oregon and Canada.
The overall goal of Cheesonomics is to manage your cheese supply, churn the right colors or animal types from your opponents' hands, produce the market's most demanded colors of cheese to milk the most profit, and earn the most curd cash by selling different colors of cheese at high market prices.
Cheesonomics can be played at three different skill levels - mild, sharp and extra sharp - allowing gamers to adjust the game according to their own playing palate.
Each game starts with three market wheels made up of 5 market wedges, and each player receives five cheese wedges and a cheese knife marked with either cheddar, edam, feta, gouda or parmesan.
On each turn, the active player begins by retrieving his cheese knife from the serving tray - if it was placed there on a previous turn - and then chooses one of three different culinary actions: Churn Cheese, Produce Cheese or Sell Cheese.
Churning cheese allows a player to collect cheese wedges from opponents. When churning, the active player asks for one color or animal type. The colors are red, orange, yellow, green or blue, and animals are cow, sheep, goat, yak, and reindeer. If an opponent has that type of cheese card, he must give the active player one card of that type. If he does not have that card type, the opponent must show his hand and give the active player one wedge of the active player's choice.
The active player then protects his product by placing his cheese knife over that color or animal type on the provided serving tray. No other player can churn for that type of cheese until the knife is removed on that player's next turn.
Instead of Churning, a player could Produce cheese. To do this, the active player simply plays all cheese wedges of one color or animal type from his hand face up onto the table into a cheese wheel. These wedges will be available for sale in future turns. The player then draws cheese wedges until he has five total wedges in his hand.
Instead of Churning or Producing cheese, the active player could Sell Cheese. To sell, a player chooses up to three wedges of one color or animal type from previously-formed cheese and gains curd cash depending on the market, which is the sum of face-up, matching color market wedges.
After selling cheese, the active player now "Mooves" the market, choosing one market wedge representing the color of the cheese sold in the transaction and flipping that wedge to the opposite side.
The game ends when the cheese wedge draw pile is exhausted during a player's turn. The cheesemonger who has the most curd cash is the cheesy champion!
Cheesonomics has even more to offer players who wish to try out the Sharp and Extra Sharp flavors of the game.
In the Sharp game, players can now further manipulate the market. Whenever a Sell Cheese action is taken, that player now also chooses a wedge in the market to completely replace with one from his personal supply of market wedges.
There are also certain cheese wedges with market symbols that may be activated during a Sell Cheese action that can allow a player to discard one of their market wedges and gain another or give a market wedge to one of the other players and take one of theirs.
The Extra Sharp game is for the truly adventurous Cheeseheads! As an expansion to Cheesonomics, players can add in the Extra Sharp cheese wedge cards that introduce growth hormone, organic and smelly cheese wedges. Each of these new cheese wedge types have special rules that affect a Sell Cheese action, allowing players the choice to boost their production with growth hormones, earn more curds at game end with quality organic cheeses, or use pungent aromas to prevent players from flipping or removing market wedges.
The European edition of Cheesonomics features cheese from France, Germany, Italy, The Netherlands and Scandinavia. The North American edition of Cheesonomics features cheese from Wisconsin, California, New York, Oregon and Canada.
The overall goal of Cheesonomics is to manage your cheese supply, churn the right colors or animal types from your opponents' hands, produce the market's most demanded colors of cheese to milk the most profit, and earn the most curd cash by selling different colors of cheese at high market prices.
Cheesonomics can be played at three different skill levels - mild, sharp and extra sharp - allowing gamers to adjust the game according to their own playing palate.
Each game starts with three market wheels made up of 5 market wedges, and each player receives five cheese wedges and a cheese knife marked with either cheddar, edam, feta, gouda or parmesan.
On each turn, the active player begins by retrieving his cheese knife from the serving tray - if it was placed there on a previous turn - and then chooses one of three different culinary actions: Churn Cheese, Produce Cheese or Sell Cheese.
Churning cheese allows a player to collect cheese wedges from opponents. When churning, the active player asks for one color or animal type. The colors are red, orange, yellow, green or blue, and animals are cow, sheep, goat, yak, and reindeer. If an opponent has that type of cheese card, he must give the active player one card of that type. If he does not have that card type, the opponent must show his hand and give the active player one wedge of the active player's choice.
The active player then protects his product by placing his cheese knife over that color or animal type on the provided serving tray. No other player can churn for that type of cheese until the knife is removed on that player's next turn.
Instead of Churning, a player could Produce cheese. To do this, the active player simply plays all cheese wedges of one color or animal type from his hand face up onto the table into a cheese wheel. These wedges will be available for sale in future turns. The player then draws cheese wedges until he has five total wedges in his hand.
Instead of Churning or Producing cheese, the active player could Sell Cheese. To sell, a player chooses up to three wedges of one color or animal type from previously-formed cheese and gains curd cash depending on the market, which is the sum of face-up, matching color market wedges.
After selling cheese, the active player now "Mooves" the market, choosing one market wedge representing the color of the cheese sold in the transaction and flipping that wedge to the opposite side.
The game ends when the cheese wedge draw pile is exhausted during a player's turn. The cheesemonger who has the most curd cash is the cheesy champion!
Cheesonomics has even more to offer players who wish to try out the Sharp and Extra Sharp flavors of the game.
In the Sharp game, players can now further manipulate the market. Whenever a Sell Cheese action is taken, that player now also chooses a wedge in the market to completely replace with one from his personal supply of market wedges.
There are also certain cheese wedges with market symbols that may be activated during a Sell Cheese action that can allow a player to discard one of their market wedges and gain another or give a market wedge to one of the other players and take one of theirs.
The Extra Sharp game is for the truly adventurous Cheeseheads! As an expansion to Cheesonomics, players can add in the Extra Sharp cheese wedge cards that introduce growth hormone, organic and smelly cheese wedges. Each of these new cheese wedge types have special rules that affect a Sell Cheese action, allowing players the choice to boost their production with growth hormones, earn more curds at game end with quality organic cheeses, or use pungent aromas to prevent players from flipping or removing market wedges.
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