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BGG랭킹
BGG전체 : 99
STRATEGY : 91
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.95 / 5
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디자이너
Christian Martinez
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아티스트
Dimitri Bielak, Jim FitzPatrick
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인원
게임 소개
<이니스>는 켈트족 역사와 지식에 뿌리를 둔 게임으로, 섬의 왕(이니스)이 되는 플레이어가 승리합니다. 그러려면 세 가지 승리 조건 중 하나를 달성하면 됩니다.
리더십: 최소 여섯 개 상대 씨족이 있는 땅에서 리더가 되십시오(즉, 자신의 씨족 피규어를 다른 그 어떤 플레이어보다 많이 두십시오).
땅: 최소 여섯 개의 서로 다른 땅에 자신의 씨족을 두십시오.
종교: 도합으로 최소 여섯 개의 성소가 있는 땅들에 자신의 씨족을 두십시오.
게임이 진행될수록 플레이어들은 위업을 달성하게 됩니다. 일반적으로 유랑시인들이 곡으로 읊거나 장인급 조각가들이 조각으로 남기게 되며, 조건에 무관하게 총 6개의 마법을 1개 줄입니다. 왕의 칭호를 얻기 위해서는 승리 조건을 하나만 달성해도 되지만, 숙련된 플레이어들은 대개 섬의 수도에서 리더십을 강조하면서 서로 비슷한 수준으로 권력 경쟁을 합니다.
라운드가 시작되면, 집회 단계에 플레이어들은 총 4장의 액션 카드를 손에 들고서 드래프팅을 합니다(3명일 때 액션 카드는 총 13장, 4명일 때는 17장입니다). 계절 단계가 끝날 때 플레이하지 않은 행동 카드들은 다음 라운드까지 가져가지 않습니다. 집회 단계 동안, 플레이어가 위치한 지역이 그곳의 리더로 선정된 카드를 사용할 수 있게 해 준다면 그 리더 카드를 사용할 수 있습니다. 집회 단계에는 이러한 카드들을 분배합니다. 마지막으로, 플레이어들은 쿠쿨라인, 다그다, 루그 등등 고대 아일랜드 신과 영웅의 위업을 묘사한 “서사시” 카드를 모읍니다. 이 카드들을 잘 가지고 있다가 적절한 조건 하에 사용하면 씨족을 북돋우거나 비범한 자질을 획득할 수 있습니다. 카드들은 다양한 행동을 제공합니다. 이를 통해 씨족을 추가하거나, 이동시키거나, 건설/탐험을 하거나, 특별 행동을 취할 수도 있습니다.
신중한 드래프팅, 손 관리, 블러핑(특히 자신의 차례를 패스하는 것의 중요성을 플레이어들이 제대로 이해했을 경우), 타이밍 계산, 그리고 권력 균형에 대한 정확한 간파가 승리로 이어지는 핵심입니다. 발견 게임을 한 번 하고 난 뒤에는 대규모의 전체 게임을 하면 됩니다. 자신의 우수함과 지혜를 바탕으로 조합 단계에 왕이 되세요.
<이니스>에서는 씨족들이 지도 위에 있는데, 처음 게임을 하는 사람들은 이 게임을 전투 게임으로 가져가는 실수를 저지르곤 합니다. 이것이 왜 실수이냐면, 다른 씨족을 제거하는 것은 리더십 승리 조건을 획득할 기회를 잃는 것이기 때문입니다. 씨족의 이동으로 추구하는 일반적인 효과는, 지역의 리더가 되든 안 되든 다른 씨족들과 평화롭게 있는 것입니다. 물론 통제가 어려운 켈트 씨족들을 다스리기 위한 전투도 일어나며, 선한 플레이어라면 씨족 사람들(즉, 손에 든 카드)의 말에 귀를 기울일 것입니다. 전투의 양상은 전사를 나타내는 씨족 피규어의 모양에 따라 달라집니다. 나무꾼, 양치기, 상인 등으로 플레이어마다 12개의 피규어가 주어집니다. 이러한 직업은 게임에 별다른 영향을 주지 않고 배경 이미지만 형성합니다.
리더십: 최소 여섯 개 상대 씨족이 있는 땅에서 리더가 되십시오(즉, 자신의 씨족 피규어를 다른 그 어떤 플레이어보다 많이 두십시오).
땅: 최소 여섯 개의 서로 다른 땅에 자신의 씨족을 두십시오.
종교: 도합으로 최소 여섯 개의 성소가 있는 땅들에 자신의 씨족을 두십시오.
게임이 진행될수록 플레이어들은 위업을 달성하게 됩니다. 일반적으로 유랑시인들이 곡으로 읊거나 장인급 조각가들이 조각으로 남기게 되며, 조건에 무관하게 총 6개의 마법을 1개 줄입니다. 왕의 칭호를 얻기 위해서는 승리 조건을 하나만 달성해도 되지만, 숙련된 플레이어들은 대개 섬의 수도에서 리더십을 강조하면서 서로 비슷한 수준으로 권력 경쟁을 합니다.
라운드가 시작되면, 집회 단계에 플레이어들은 총 4장의 액션 카드를 손에 들고서 드래프팅을 합니다(3명일 때 액션 카드는 총 13장, 4명일 때는 17장입니다). 계절 단계가 끝날 때 플레이하지 않은 행동 카드들은 다음 라운드까지 가져가지 않습니다. 집회 단계 동안, 플레이어가 위치한 지역이 그곳의 리더로 선정된 카드를 사용할 수 있게 해 준다면 그 리더 카드를 사용할 수 있습니다. 집회 단계에는 이러한 카드들을 분배합니다. 마지막으로, 플레이어들은 쿠쿨라인, 다그다, 루그 등등 고대 아일랜드 신과 영웅의 위업을 묘사한 “서사시” 카드를 모읍니다. 이 카드들을 잘 가지고 있다가 적절한 조건 하에 사용하면 씨족을 북돋우거나 비범한 자질을 획득할 수 있습니다. 카드들은 다양한 행동을 제공합니다. 이를 통해 씨족을 추가하거나, 이동시키거나, 건설/탐험을 하거나, 특별 행동을 취할 수도 있습니다.
신중한 드래프팅, 손 관리, 블러핑(특히 자신의 차례를 패스하는 것의 중요성을 플레이어들이 제대로 이해했을 경우), 타이밍 계산, 그리고 권력 균형에 대한 정확한 간파가 승리로 이어지는 핵심입니다. 발견 게임을 한 번 하고 난 뒤에는 대규모의 전체 게임을 하면 됩니다. 자신의 우수함과 지혜를 바탕으로 조합 단계에 왕이 되세요.
<이니스>에서는 씨족들이 지도 위에 있는데, 처음 게임을 하는 사람들은 이 게임을 전투 게임으로 가져가는 실수를 저지르곤 합니다. 이것이 왜 실수이냐면, 다른 씨족을 제거하는 것은 리더십 승리 조건을 획득할 기회를 잃는 것이기 때문입니다. 씨족의 이동으로 추구하는 일반적인 효과는, 지역의 리더가 되든 안 되든 다른 씨족들과 평화롭게 있는 것입니다. 물론 통제가 어려운 켈트 씨족들을 다스리기 위한 전투도 일어나며, 선한 플레이어라면 씨족 사람들(즉, 손에 든 카드)의 말에 귀를 기울일 것입니다. 전투의 양상은 전사를 나타내는 씨족 피규어의 모양에 따라 달라집니다. 나무꾼, 양치기, 상인 등으로 플레이어마다 12개의 피규어가 주어집니다. 이러한 직업은 게임에 별다른 영향을 주지 않고 배경 이미지만 형성합니다.
Inis is a game deeply rooted in Celtic history and lore in which players win by being elected King of the Island (Inis). Players can try to achieve one of three different victory conditions:
Leadership: Be the leader — i.e., have more clan figures than any other player — of territories containing at least six opponents' clans.
Land: Have your clans present in at least six different territories.
Religion: Have your clans present in territories that collectively contain at least six sanctuaries.
Over the course of the game, players also earn deeds, typically chanted by bards or engraved by master crafters, that reduce by one the magic total of six for any condition. While one victory condition is enough to claim the title of King, a game of experienced players usually has a tight balance of power, emphasizing the leadership of the capital of the island.
At the start of each round, players draft a hand of four action cards (with 13 action cards for three players and 17 for four players) during the Assembly. Action cards not played at the end of one season are not held for the next. Players also have access to leader cards for the territories that allow it and where they were elected leader during the assembly. Each Assembly reallocates those cards. Finally, they collect "epic tales" cards that depict the deeds of the ancient Irish gods and heroes, like Cuchulainn, the Dagda, Lugh and many others. These will be kept and used to inspire the clans and achieve extraordinary feats...under the right circumstances. The cards provide a variety of actions: adding clans, moving clans, building/exploring, and special actions.
Careful drafting, hand management, bluffing (especially once players understand the importance of passing their turn), good timing, and a precise understanding of the balance of power are the keys to victory. After a discovery game you'll be ready for a full and epic game, where an undisputed player will be king by the Assembly for his merit and wisdom.
While Inis has "dudes" that are "on a map", it's a beginner's mistake to play this as a battle game because eliminating other clans reduces your chances of scoring a Leadership victory condition. Peace among different clans, with or without a clear territory leader, is the usual outcome of a clan's movement. Battles will occur, of course, as the Celtic clans can be unruly and a good player will listen to his clan's people (i.e., his hand of cards). That battle aspect is reflected in the clan's miniatures representing warriors. Woodsmen, shepherds and traders complete the set of twelve minis for each player; these occupations have no impact on the game, but give it flavor.
Leadership: Be the leader — i.e., have more clan figures than any other player — of territories containing at least six opponents' clans.
Land: Have your clans present in at least six different territories.
Religion: Have your clans present in territories that collectively contain at least six sanctuaries.
Over the course of the game, players also earn deeds, typically chanted by bards or engraved by master crafters, that reduce by one the magic total of six for any condition. While one victory condition is enough to claim the title of King, a game of experienced players usually has a tight balance of power, emphasizing the leadership of the capital of the island.
At the start of each round, players draft a hand of four action cards (with 13 action cards for three players and 17 for four players) during the Assembly. Action cards not played at the end of one season are not held for the next. Players also have access to leader cards for the territories that allow it and where they were elected leader during the assembly. Each Assembly reallocates those cards. Finally, they collect "epic tales" cards that depict the deeds of the ancient Irish gods and heroes, like Cuchulainn, the Dagda, Lugh and many others. These will be kept and used to inspire the clans and achieve extraordinary feats...under the right circumstances. The cards provide a variety of actions: adding clans, moving clans, building/exploring, and special actions.
Careful drafting, hand management, bluffing (especially once players understand the importance of passing their turn), good timing, and a precise understanding of the balance of power are the keys to victory. After a discovery game you'll be ready for a full and epic game, where an undisputed player will be king by the Assembly for his merit and wisdom.
While Inis has "dudes" that are "on a map", it's a beginner's mistake to play this as a battle game because eliminating other clans reduces your chances of scoring a Leadership victory condition. Peace among different clans, with or without a clear territory leader, is the usual outcome of a clan's movement. Battles will occur, of course, as the Celtic clans can be unruly and a good player will listen to his clan's people (i.e., his hand of cards). That battle aspect is reflected in the clan's miniatures representing warriors. Woodsmen, shepherds and traders complete the set of twelve minis for each player; these occupations have no impact on the game, but give it flavor.
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- Lv.14 frdcat
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2022-03-13 21:35:09
정치, 진영분배, 카드활용으로 이런겜이! -
- Lv.26 HYBRIDo
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2022-03-20 21:42:37
예전에 모임에서 이니스만 한참 돌렸을 때 정말 재밌게 했다. 그만큼 근데 많이 같이 해본 사람들끼리 해야 게임의 진가가 드러나는 것 같다.
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