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BGG랭킹
BGG전체 : 21096
5.8Hero: A Game of Adventure in the Catacombs (1980) -
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인원
2-3 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Michael J. Matheny
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아티스트
John Hagen
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
히어로는 두 레벨에서 남자 대 남자(또는 야수)로 이루어진 야생 게임이다. 플레이어들은 자신의 미로 부분에서는 영웅을, 상대 부분에서는 몬스터를 조종한다. 각 영웅은 다음과 같은 여러 범주로 구성된다. 지능, 신체적 외모, 계급, 힘, 행운, 명중, 무기 숙련도. 이 각각은 정해진 수의 포인트에서 플레이어가 결정해야 합니다. 영웅을 초강수로 만든다는 것은 다른 범주(초강력자와 얼간이?)가 고통을 받아야 한다는 것을 의미한다. 괴물에는 트롤, 오거, 좀비, 도깨비, 리칸트로피, 인간, 그리고 끔찍하게 유혹적인 서큐부스와 같은 혐오스러운 생물들이 포함된다. 각각은 영웅의 무기 대 괴물의 종류와 그 무기를 얼마나 강하게 휘두르느냐에 따라 공격력과 방어력을 갖췄다. 당신의 영웅은 함정을 피하고, 괴물들을 죽이고, 금을 모으고, 미궁 끝까지 가야 합니다. 이 땅에서 가장 강력한 마법사의 놀랍고 관능적인 딸의 손을 잡을 수 있습니다. 만약 영웅이 아니라면, 그가 죽은 영웅이 되지 않았다면, 항상 다른 도전들이 있을 것이다.
구성 요소:
얇은 앨범 상자
패널 폴더 3개(Yaquinto 카탈로그), 스페이스 게이머 매거진 광고
전단지
두꺼운 앨범 상자
Yaquinto 가격표 날짜 "1982년 2월 1일", 규칙 책자 " 표시둘째
1981년 3월 인쇄.
두 판 모두
12페이지의 규칙 책자, 3장의 구멍 뚫린 영웅 설정 시트가 있는 카드,
플라스틱 지퍼백 2개.
요약 카운터 매니페스트: 52개의 3/8" 카운터, 130개의 1/2" 카운터
(흰색 9개, 빈색 1개 및 동일한 세트 3개 40가지 색상의 빨간색, 파란색 또는 녹색)
히어로는 두 레벨에서 남자 대 남자(또는 야수)로 이루어진 야생 게임이다. 플레이어들은 자신의 미로 부분에서는 영웅을, 상대 부분에서는 몬스터를 조종한다. 각 영웅은 다음과 같은 여러 범주로 구성된다. 지능, 신체적 외모, 계급, 힘, 행운, 명중, 무기 숙련도. 이 각각은 정해진 수의 포인트에서 플레이어가 결정해야 합니다. 영웅을 초강수로 만든다는 것은 다른 범주(초강력자와 얼간이?)가 고통을 받아야 한다는 것을 의미한다. 괴물에는 트롤, 오거, 좀비, 도깨비, 리칸트로피, 인간, 그리고 끔찍하게 유혹적인 서큐부스와 같은 혐오스러운 생물들이 포함된다. 각각은 영웅의 무기 대 괴물의 종류와 그 무기를 얼마나 강하게 휘두르느냐에 따라 공격력과 방어력을 갖췄다. 당신의 영웅은 함정을 피하고, 괴물들을 죽이고, 금을 모으고, 미궁 끝까지 가야 합니다. 이 땅에서 가장 강력한 마법사의 놀랍고 관능적인 딸의 손을 잡을 수 있습니다. 만약 영웅이 아니라면, 그가 죽은 영웅이 되지 않았다면, 항상 다른 도전들이 있을 것이다.
구성 요소:
얇은 앨범 상자
패널 폴더 3개(Yaquinto 카탈로그), 스페이스 게이머 매거진 광고
전단지
두꺼운 앨범 상자
Yaquinto 가격표 날짜 "1982년 2월 1일", 규칙 책자 " 표시둘째
1981년 3월 인쇄.
두 판 모두
12페이지의 규칙 책자, 3장의 구멍 뚫린 영웅 설정 시트가 있는 카드,
플라스틱 지퍼백 2개.
요약 카운터 매니페스트: 52개의 3/8" 카운터, 130개의 1/2" 카운터
(흰색 9개, 빈색 1개 및 동일한 세트 3개 40가지 색상의 빨간색, 파란색 또는 녹색)
The publisher's description:
Hero is a wild, no holds barred man-to-man (or beast) game on two levels. Players control their own Hero in their portion of the maze as well as monsters in their opponents portion. Each Hero is composed of several categories: Intelligence, Physical Appearance, Class, Strength, Luck, Hits, and Weapons Proficiency. Each of these must be determined by the player from a fixed number of points. To make a Hero super-strong will mean that some other category must suffer (super-strong and a lackwit?). Monsters include such loathesome creatures as trolls, ogres, zombies, goblins, lycanthropes, men, and the horribly alluring succubus. Each has an offensive potential as well as a defensive capability based on the type of creature vs. the Hero's weapon and how mightily he wields it. Your Hero must avoid traps, slaughter monsters, gather gold, and make it to the end of the labyrinth to win the hand of the stunning, voluptuous daughter of the most powerful wizard in the land. If the Hero does not there are always other challenges, unless he has become a Dead Hero.
Components:
Thin album box
3 panel folder (Yaquinto catalog), Space Gamer Magazine advertising
flyer.
Thick album box
Yaquinto price sheet dated "Feb 1 1982", rules booklet marked "Second
Printing, March 1981".
Both editions
12 page rules booklet, card with 3 perforated hero set-up sheets,
2 plastic ziplock bags.
Summary Counter Manifest: 52 3/8" counters, 130 1/2" counters
(9 white, 1 blank, and 3 identical sets of 40 colored red, blue, or green.)
Hero is a wild, no holds barred man-to-man (or beast) game on two levels. Players control their own Hero in their portion of the maze as well as monsters in their opponents portion. Each Hero is composed of several categories: Intelligence, Physical Appearance, Class, Strength, Luck, Hits, and Weapons Proficiency. Each of these must be determined by the player from a fixed number of points. To make a Hero super-strong will mean that some other category must suffer (super-strong and a lackwit?). Monsters include such loathesome creatures as trolls, ogres, zombies, goblins, lycanthropes, men, and the horribly alluring succubus. Each has an offensive potential as well as a defensive capability based on the type of creature vs. the Hero's weapon and how mightily he wields it. Your Hero must avoid traps, slaughter monsters, gather gold, and make it to the end of the labyrinth to win the hand of the stunning, voluptuous daughter of the most powerful wizard in the land. If the Hero does not there are always other challenges, unless he has become a Dead Hero.
Components:
Thin album box
3 panel folder (Yaquinto catalog), Space Gamer Magazine advertising
flyer.
Thick album box
Yaquinto price sheet dated "Feb 1 1982", rules booklet marked "Second
Printing, March 1981".
Both editions
12 page rules booklet, card with 3 perforated hero set-up sheets,
2 plastic ziplock bags.
Summary Counter Manifest: 52 3/8" counters, 130 1/2" counters
(9 white, 1 blank, and 3 identical sets of 40 colored red, blue, or green.)
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