-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.60 / 5
-
디자이너
Emanuele Santandrea
-
아티스트
Emanuele Santandrea
-
인원
게임 소개
1914년 6월 28일 사라예보에서 프란츠 페르디난트 대공 부부가 검은 손의 가브릴로 프린치프의 총에 맞아 사망했다.
오스트리아-헝가리 제국은 세르비아에 대한 최후통첩을 발표했다. 최후통첩이 거부되자 오스트리아-헝가리 제국은 전쟁을 선포하고 전쟁의 발발을 알렸다.
프랑스와 러시아는 즉시 세르비아 편에 섰지만, 독일은 오스트리아-헝가리 제국과 합류하여 프랑스를 빠르게 격파하고 동쪽으로 방향을 틀어 차리스트 러시아를 전쟁에서 몰아낼 목적으로 서방에서 기습공격을 시작했다.
1914년은 전략적인 차원에서 제1차 세계 대전의 분쟁 시뮬레이션 게임이다. 1914년 오스트리아-헝가리가 발칸과 동부 전선에서 치른 가장 결정적인 전투를 떠올린다. 역사적 사건과 전투를 기반으로 하지만, 두 파벌을 이끄는 플레이어들은 1차 세계대전의 진화를 수정할 수 있다.
이 게임은 두 명 또는 네 명이 플레이하는 것이 좋지만 솔리테어 적합성이 좋다.
나무 블록과 큐브 시스템으로 개발되었으며, 이탈리아 최고의 장인 산업에 의해 만들어진 300개 이상의 나무/플라스틱 부품과 자동차 부품 및 액세서리를 도장하는 데 일반적으로 채택된 기술인 "A buratto"로 2개의 70x90cm 이상의 멀티 컬러 맵보드를 재생했습니다.
이 규칙은 세 가지 주요 섹션으로 나누어져 있으며 한 번에 하나씩 학습할 수 있다.
기본 게임 규칙은 기본 개념을 소개하고 플레이어들이 기억하기에 너무 많은 규칙 없이 게임을 시작할 수 있도록 합니다.
• 고급 게임 규칙은 향상된 현실감을 위한 더 구체적이고 상세한 규칙을 제공합니다.
• 옵션 룰은 전략전, 상륙전 등을 위한 룰과 함께 게임을 최대한 활용하고자 하는 사람들을 위한 것입니다.
1914년, 1cm는 약 10km, 1개월 길이의 회전수이며, 보통 군단 규모와 일부 사단과 여단이 있는 군단을 대표한다.
이 게임은 "를 사용하여 실행할 수 있습니다.포그 오브 워(Fog of War)를 켜거나(상대에게 나무 블록의 얼굴을 가린 채) 끄거나(모든 유닛이 보인다).
오스트리아-헝가리 제국은 세르비아에 대한 최후통첩을 발표했다. 최후통첩이 거부되자 오스트리아-헝가리 제국은 전쟁을 선포하고 전쟁의 발발을 알렸다.
프랑스와 러시아는 즉시 세르비아 편에 섰지만, 독일은 오스트리아-헝가리 제국과 합류하여 프랑스를 빠르게 격파하고 동쪽으로 방향을 틀어 차리스트 러시아를 전쟁에서 몰아낼 목적으로 서방에서 기습공격을 시작했다.
1914년은 전략적인 차원에서 제1차 세계 대전의 분쟁 시뮬레이션 게임이다. 1914년 오스트리아-헝가리가 발칸과 동부 전선에서 치른 가장 결정적인 전투를 떠올린다. 역사적 사건과 전투를 기반으로 하지만, 두 파벌을 이끄는 플레이어들은 1차 세계대전의 진화를 수정할 수 있다.
이 게임은 두 명 또는 네 명이 플레이하는 것이 좋지만 솔리테어 적합성이 좋다.
나무 블록과 큐브 시스템으로 개발되었으며, 이탈리아 최고의 장인 산업에 의해 만들어진 300개 이상의 나무/플라스틱 부품과 자동차 부품 및 액세서리를 도장하는 데 일반적으로 채택된 기술인 "A buratto"로 2개의 70x90cm 이상의 멀티 컬러 맵보드를 재생했습니다.
이 규칙은 세 가지 주요 섹션으로 나누어져 있으며 한 번에 하나씩 학습할 수 있다.
기본 게임 규칙은 기본 개념을 소개하고 플레이어들이 기억하기에 너무 많은 규칙 없이 게임을 시작할 수 있도록 합니다.
• 고급 게임 규칙은 향상된 현실감을 위한 더 구체적이고 상세한 규칙을 제공합니다.
• 옵션 룰은 전략전, 상륙전 등을 위한 룰과 함께 게임을 최대한 활용하고자 하는 사람들을 위한 것입니다.
1914년, 1cm는 약 10km, 1개월 길이의 회전수이며, 보통 군단 규모와 일부 사단과 여단이 있는 군단을 대표한다.
이 게임은 "를 사용하여 실행할 수 있습니다.포그 오브 워(Fog of War)를 켜거나(상대에게 나무 블록의 얼굴을 가린 채) 끄거나(모든 유닛이 보인다).
On 28 June 1914, Archduke Franz Ferdinand of Austria and his wife were shot dead in Sarajevo, by Gavrilo Princip, member of the Black Hand, a political organization seeking for a merging of the Balkan area into a Greater Serbia or a Yugoslavia.
Austria-Hungary subsequently issued an ultimatum against Serbia. As the ultimatum was rejected, Austria-Hungary then declared war, marking the outbreak of the war.
While France and Russia immediately sided with Serbia, Germany joined the Austria-Hungary and started a surprise offensive in the west with the objective of quickly defeating the French, to then turn east and knock the Tzarist Russia out of the war.
1914 is a game of World War I conflict simulation at the strategic level. It recalls the most decisive battles fought by Austria-Hungary on both the Balkan and the Eastern Front in 1914. Although based on historical events and battles, the players in command of the two factions can modify the evolution of World War I.
The game is recommended for two or four players, but has a good solitaire suitability.
Developed with a system of wooden blocks and cubes and played out over 2 70x90 cm multicolor mapboards, with more than 300 wooden/plastic components created by the best Italian artisinal industry and painted "A buratto", a technique usually adopted for painting car parts and accessories.
The rules are divided into three major sections which can be learned one at a time:
• The Basic Game Rules introduce the basic concepts and enable players to start playing the game without too many rules to remember.
• The Advanced Game Rules provide more specific and detailed rules for enhanced realism.
• The Optional Rules are for those who want to get the most out of the game, with rules for Strategic Warfare, Amphibious Landings, and more.
In 1914, 1 cm is approximately 10 km, a turn is 1 month long, and a full-strength counter represents a major military formation, normally corps size with some divisions and brigades.
The game can be played with "Fog of War" on (with the faces of wooden blocks hidden from the opponent) or off (all units are visible).
Austria-Hungary subsequently issued an ultimatum against Serbia. As the ultimatum was rejected, Austria-Hungary then declared war, marking the outbreak of the war.
While France and Russia immediately sided with Serbia, Germany joined the Austria-Hungary and started a surprise offensive in the west with the objective of quickly defeating the French, to then turn east and knock the Tzarist Russia out of the war.
1914 is a game of World War I conflict simulation at the strategic level. It recalls the most decisive battles fought by Austria-Hungary on both the Balkan and the Eastern Front in 1914. Although based on historical events and battles, the players in command of the two factions can modify the evolution of World War I.
The game is recommended for two or four players, but has a good solitaire suitability.
Developed with a system of wooden blocks and cubes and played out over 2 70x90 cm multicolor mapboards, with more than 300 wooden/plastic components created by the best Italian artisinal industry and painted "A buratto", a technique usually adopted for painting car parts and accessories.
The rules are divided into three major sections which can be learned one at a time:
• The Basic Game Rules introduce the basic concepts and enable players to start playing the game without too many rules to remember.
• The Advanced Game Rules provide more specific and detailed rules for enhanced realism.
• The Optional Rules are for those who want to get the most out of the game, with rules for Strategic Warfare, Amphibious Landings, and more.
In 1914, 1 cm is approximately 10 km, a turn is 1 month long, and a full-strength counter represents a major military formation, normally corps size with some divisions and brigades.
The game can be played with "Fog of War" on (with the faces of wooden blocks hidden from the opponent) or off (all units are visible).
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18