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오니림(2판)
Onirim (Second Edition) (2014)
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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    15-15 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.60 / 5

게임 소개

여러분은 신비한 미궁에서 길을 잃은 드림워커입니다. 그리고 여러분은 꿈의 시간이 다 가기 전에 유일무이한 문을 발견해야만 합니다. 그렇지 않으면 영원히 갇혀 있을 것입니다!

여러분은 기회가 문을 드러내기를 바라며 꿈의 방을 헤매거나, 각각의 방 유형에 머물 수 있습니다. 두 경우 모두 미로의 복도에 출몰하는 '슬라이더링 악몽'을 다뤄야 한다.

오니림은 단독/협업 카드 게임입니다. 귀하(및 파트너)는 덱이 소진되기 전에 게임에 대항하여 8개의 도어 카드를 수집해야 합니다. 같은 색의 카드를 3회전 연속으로 재생하거나 강력한 키 카드 중 하나를 폐기하여(특정 상황에서) 도어 카드를 획득할 수 있습니다. 두 경우 모두 손에 쥔 각 카드의 사용 방법을 결정하고 신중하게 악몽을 춰야 합니다. 그 카드들은 갑판에 숨겨져 있고, 뽑힐 때 고통스러운 딜레마를 촉발시킬 것이다.

오니림의 두 번째 에디션에는 7개의 미니 확장판이 포함되어 있으며, 이 중 첫 번째 에디션에는 다음과 같은 세 가지가 포함되어 있다.


­타워스"는 새로운 유형의 카드를 도입하여 더 많은 검색과 갑판 조작을 가능하게 하는 동시에 추가적인 승리 조건을 부과한다.



­Happy Dreams와 Dark Premonitions"는 도움이 되지만 신뢰할 수 없는 동맹뿐만 아니라 예상 가능한 퀘스트의 순간에 당신의 발전을 방해할 사악한 시한폭탄을 추가한다.



인 "Book of Steps Lost and Found"는 무작위로 주어진 순서대로 8개의 도어 카드를 찾아야 하며 게임에서 폐기된 카드를 제거하여 이 어려운 작업을 완료하는 데 도움이 되는 강력한 주문을 걸 수 있습니다.


오니림 2판 박스에는 초판부터 이 세 가지 변종 외에도 4가지 모듈이 새로 들어섰다. 이전과 마찬가지로 각 모듈은 게임을 더 쉽게 만드는 것과 게임을 더 어렵게 만드는 것으로 구성되어 있습니다.


­글라이프"는 (키, 태양, 달과는 별개로) 위치 카드에 네 번째 기호를 도입하는데, 이것은 재생되지 않은 기호 행을 구성하기 쉽게 해준다. 그런 다음 플레이어는 각 색상의 추가 문 하나(총 12개 문)를 찾아야 승리합니다.



­드림캐쳐스"는 림보가 쌓이는 네 가지 카드이다. 림보 말뚝은 드림캐처와 함께 있다가 플레이어가 말뚝을 뒤섞어 갑판으로 돌아갈 수 있게 된다. 만약 모든 드림캐쳐가 가득 차서 새로운 카드가 림보에게 와야 한다면, 드림캐쳐는 버려지고 그의 카드는 다시 섞이게 된다. 또한, 4개의 새로운 인용문.로스트 드림스&인용 카드는 추가 승리 조건으로 게임 종료 시 림보에 있어야 하므로 모든 드림캐쳐를 모두 폐기하는 것은 패배를 의미한다.



­크로스로드와 데드엔즈"는 주어진 기호(3 Sun, 2 Moon, 1 Key)가 있는 위치 카드를 소개하지만, 다른 색상의 카드와 같은 역할을 합니다. 또한 10 "을 포함하고 있다.데드 엔드 카드 (스스로는 폐기할 수 없음)는 선수들의 손에 남아 그녀의 5장의 카드 제한을 막는다. 플레이어가 손 전체를 폐기할 때까지(=데드 엔드를 폐기하는 유일한 방법).



­The Door To The Oniverse"는 Oniverse의 거주자로서 여러 가지 능력 카드를 가지고 있습니다. 그리고 무색의 문이 하나 더 있습니다.


이 외에도 게임에서 다크 미플을 사용하는 몇 가지 특별한 규칙이 있어 (나이트메어 카드 해결에 방해가 됨) 선택한 변형에 따라 게임을 더 쉽게 또는 더 어렵게 만든다.
You are a Dreamwalker, lost in a mysterious labyrinth, and you must discover the oneiric doors before your dreamtime runs out – or you will remain trapped forever!

You may wander through the chambers of dreams, hoping that chance will reveal the doors, or you can linger in each type of room. In both cases, you will have to deal with the slithering Nightmares, which haunt the hallways of the labyrinth.

Onirim is a solo/cooperative card game. You (and a partner, if you wish) must work (together) against the game to gather the eight Door cards before the deck runs out; you can obtain those Door cards either by playing cards of the same color three turns in a row, or by discarding (under specific circumstances) one of your powerful Key cards. In both cases you will have to decide the best use of each card in your hand and carefully play around the Nightmares. Those cards are hidden in the deck and will trigger painful dilemmas when drawn...

Seven mini-expansions, all standalone and compatible with one another, are included with the second edition of Onirim, including these three that were in the first edition of the game:


"The Towers" introduces a new type of card that allows more searching and deck manipulation, while also imposing an additional victory condition.



"Happy Dreams and Dark Premonitions" adds evil time bombs that will impede your progress at predictable moments of your quest as well as helpful but unreliable allies.



In "The Book of Steps Lost and Found", you must find the eight Door cards in a randomly given order and may remove discarded cards from the game to cast powerful spells that will help you complete this difficult task.


In addition to these three variants from the first edition, there are four new modules in the Onirim 2nd edition box. Just like previously, each module consists of something that makes the game easier and something that makes the game harder:


"The Glyphs" introduces a fourth symbol on location cards (apart from Key, Sun and Moon), which makes it easier to compose the row of unrepeated symbols. Player must then find one extra door of each color (so 12 doors in total) to win



"The Dreamcatchers" are four cards that "guard" the Limbo piles. The Limbo pile stays with Dreamcatcher until some effect allows the player to shuffle the pile back to the deck... if all Dreamcatchers are full and new cards should come to Limbo, a Dreamcatcher is discarded and his cards shuffled back. Also, four new "Lost Dreams" cards are supposed to be in Limbo at the end of the game, as an extra winning condition - so discarding all Dreamcatchers means loss.



"The Crossroads and Dead Ends" introduce location cards with a given symbol (3 Sun, 2 Moon, 1 Key), but serving as any color "joker". It also contains 10 "Dead End" cards, that remain in players hand (un-discard-able on its own) and block her 5-cards hand limit... until a player discards the whole hand (=the only way to discard a Dead End).



"The Door To The Oniverse" brings several one-time abilities cards as "inhabitants of the Oniverse"... and one extra colorless door to find.


Apart from all those, there are a few special rules to use the dark meeple in the game (which interferes with Nightmare cards resolving), making the game easier or harder, depending on the chosen variant.

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