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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
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아티스트
-
인원
게임 소개
키피 쿠는 "의 선구자로 보인다.그것이 어린이 고전보다 9년 앞서기 때문에 트러블&인용합니다. 이 게임에는 다음과 같은 부제가 있다.인디안 레이싱 게임&인용어;과 대리석 조각들이 어느 부족이 더 우월한지 결정하기 위한 경주를 벌이는 용사들을 나타내는 북미 원주민 테마를 붙여놓았다. 보드 레이아웃과 게임 플레이는 몇 가지 예외를 제외하고는 트러블과 유사합니다. 예를 들어, Pop-o-matic die 대신 2개의 주사위를 사용하여 움직입니다. 트랙에서 대리석을 시작하려면 6을 굴려야 하기 때문에, 다이에 6을 사용하거나 두 개를 합쳐서 사용할 수 있습니다. 백개몬과 마찬가지로 각 다이의 번호를 사용하여 2피스를 이동하거나, 양쪽의 합계를 사용하여 1피스를 이동할 수 있습니다. 더블롤을 하시면 추가로 한 바퀴 더 돌게 됩니다. 마지막으로, 키피쿠에서 대리석은 보드를 나가기 위해 결승선을 통과하기만 하면 된다.
Kippy Koo appears to be the forerunner of "Trouble" as it predates the children's classic by 9 years. The game is subtitled: "Indian Racing Game" and has a pasted on Native American theme in which the marbles represent braves having a race to determine which tribe is superior. The board layout and game play is similar to Trouble with a few exceptions. For example, instead of the Pop-o-matic die, you use 2 dice for movement. Since you need to roll a 6 to start a marble on the track, you can use a 6 on either die or the total of the two. Like backgammon, you can move 2 pieces by using the number on each die, or move 1 piece by using the total on both. If you roll doubles, you get to take an additional turn. Finally, in Kippy Koo, a marble need only cross the finish line to exit the board (no exact rolling is needed).
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