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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicholas Hjelmberg
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아티스트
-
인원
게임 소개
《노바 수에시아》 (Nova Suecia) - 보드 게임 & 카피;는 신세계에서의 식민지화, 무역, 생존에 관한 보드 게임이다. 선수들은 17세기 델라웨어의 스웨덴 식민지 노바 수에시아의 통치자로서의 역할을 맡는다. 어떤 선수도 혼자서 모든 부분을 통제할 수 없기 때문에 그들은 취약한 식민지에서 생존 가능한 경제를 건설하기 위해 협력해야 한다. 식민지 주민들은 식량이 필요하고, 식민지 주민들은 돈이 필요하며, 자원들은 거래 가능한 상품으로 생산되어야 한다. 참가자들은 또한 은밀하게 공동 자원을 예산에 할당하고 소유하여 식민지가 내외부의 위협에 빠지는 것을 막아야 한다. 따라서 각 선수는 결국 승자로 떠오르기 위해서는 이러한 균형 잡힌 협력적인 행동에서 우위를 점할 수 있는 방법을 찾아야 한다. 만약 그들이 실패하고 노바 수에치아의 식민지가 무너지면, 모든 플레이어가 지는 것이다!
게임 메커니즘은 다음을 포함한다.
1. 플레이어 밸런스: 선수들은 한 차례에 한 구역씩 성장하기 때문에 항상 동등하게 강합니다.
2. 게임 밸런스: 이 게임은 부와 식량, 생산 사이의 미묘한 균형을 가지고 있다. 한 영역이 다른 영역을 대신해 성장하면 게임이 무너지고 선수들도 그러하다.
3. 입찰: 모든 카드 추첨에는 운이 아닌 판단이 승패를 좌우하는 비딩이 뒤따른다.
4. 생산 및 무역: 선수들이 함께 게임을 만들고 발전시킵니다.
5. 과세: 선수들은 공통 비용을 얼마나 부담할지 비밀리에 선택해야 하며, 이에 따라 무임승차자와 재소자들의 딜레마가 도입된다.
6. 상호의존성: 선수들은 살기 위해 협력하고 경쟁해야 한다.
게임 메커니즘은 다음을 포함한다.
1. 플레이어 밸런스: 선수들은 한 차례에 한 구역씩 성장하기 때문에 항상 동등하게 강합니다.
2. 게임 밸런스: 이 게임은 부와 식량, 생산 사이의 미묘한 균형을 가지고 있다. 한 영역이 다른 영역을 대신해 성장하면 게임이 무너지고 선수들도 그러하다.
3. 입찰: 모든 카드 추첨에는 운이 아닌 판단이 승패를 좌우하는 비딩이 뒤따른다.
4. 생산 및 무역: 선수들이 함께 게임을 만들고 발전시킵니다.
5. 과세: 선수들은 공통 비용을 얼마나 부담할지 비밀리에 선택해야 하며, 이에 따라 무임승차자와 재소자들의 딜레마가 도입된다.
6. 상호의존성: 선수들은 살기 위해 협력하고 경쟁해야 한다.
Nova Suecia - the Board Game© is a board game about colonization, trade and survival in the New World. The players take on the role as governors of the Swedish colony Nova Suecia in the 17th century Delaware. They must cooperate to build a viable economy in the fragile colony since no player can control all parts on his or her own. The colonists need food, the colony needs money and the resources must be manufactured into tradable goods. The players must also, secretely, allocate common and own resources to the budget to prevent the colony from falling to internal and external threats. Each player must thus find a way to get the upper hand in this cooperative act of balance to emerge as a winner in the end. If they fail and the colony of Nova Suecia falls, all players lose!
Game mechanisms include
1. Player balance: The players grow by one district per turn and are thus always equally strong.
2. Game balance: The game has a delicate balance between wealth, food and production. If one area grows on behalf of the others, the game will fall and so will the players.
3. Bidding: All card drawings are followed by biddings where judgement rather than luck determines the outcome.
4. Production & Trade: The players build and develop the game together.
5. Taxation: The players must secretly choose how much to pay for common expenses, thus introducing free-rider and prisoners' dilemma challenges
6. Interdependence: The players must both cooperate and compete to survice.
Game mechanisms include
1. Player balance: The players grow by one district per turn and are thus always equally strong.
2. Game balance: The game has a delicate balance between wealth, food and production. If one area grows on behalf of the others, the game will fall and so will the players.
3. Bidding: All card drawings are followed by biddings where judgement rather than luck determines the outcome.
4. Production & Trade: The players build and develop the game together.
5. Taxation: The players must secretly choose how much to pay for common expenses, thus introducing free-rider and prisoners' dilemma challenges
6. Interdependence: The players must both cooperate and compete to survice.
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