-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.67 / 5
-
디자이너
Ian Weir
-
아티스트
Ian Weir
-
인원
게임 소개
1739년 가을. 영국과 스페인 사이의 치열한 경제 경쟁이 공개 전쟁인 젠킨 & 스쿼의 귀 전쟁으로 번졌다.
카리브해 해군 총사령관으로서 당신의 임무가 갑자기 배가되었습니다 해군성에 있는 그들의 군함들이 행동을 요구하고 있습니다. 의회는 스페인 영토의 신속한 정복을 기대하고 있지만, 인력과 선박을 보급하는 것은 꺼리고 있다. 이를 위해서는 &lsquo에서만 적합한 방법의 채택이 필요하다.프랑스 전제주의. 당신이 그것을 말하기 전에 당신의 반대는 비애국적이고 비영국적이라는 것을 알도록 하세요. 한편, 강력한 플랜터’로비는 당신이 그들의 섬을 지키는 것을 최우선 과제로 삼을 것을 주장하고 있는 반면, 똑같이 강력한 트레이더스‘로비는 호위 보호를 요구하면서 동시에 상선들을 당신의 배에 태운다고 비난하고 있습니다.
아니면 프랑스와 스페인을 통치하는 부르봉 가문을 섬길 수 있나요? 영국의 이단자들은 부당하게 전쟁을 조작했다. 그들은 스페인의 위대함을 질투하고 그들의 식민지를 위해 그녀의 식민지를 원한다. 몇 년 동안 그들은 기회가 있을 때마다 같은 법을 어기면서 국제 상법에 대해 입에 발린 말을 해 왔다. 최근 카톨릭의 폐하께서는 영국 상인들에게 행해진 소위 ‘wrongs’에 대한 중재를 기꺼이 받아들이며 스페인에 가한 유사한 잘못에 대한 보상은 포기했다. 하지만 그녀가 지불을 제안했을 때, 영국의 개들은 그것이 충분하지 않다고 말하며 스페인의 손을 한쪽으로 찰싹 때렸습니다! 이 모욕은 처벌받지 않을 것이다. 왕은 당신에게 우리의 교역로를 지키라고 명령했고 영국 상인들의 약탈에 대한 징계를 내렸다. 시간이 흘러 우리 형제 프랑스가 지원을 약속했다.
바다를 지배하면 신세계의 운명을 지배할 수 있어 어느 쪽을 선택하든 영광과 명예, 그리고 상은 가져가시면 됩니다. 군법회의와 치욕을 피한다면요
옐로우 잭은 1739-1743년을 배경으로 두 명의 플레이어를 위한 해군 전쟁 게임이다. 그것은 카리브해에서 영국, 스페인, 프랑스의 해군의 역할을 탐구합니다. 스케일은 “operational” – 즉, 플레이 피스는 개별 men-o-war가 아닌 4척의 함대를 나타냅니다. 다른 카운터들은 리더들 (좋은 것과 나쁜 것), 프리깃과 갤리선과 같은 “light”군대와 같은 “formations”군을 집중시킬 수 있는 “formations”군대를 나타냅니다.
전술적 테마는 작전 문제를 선호하지 않는다: 전투 태세를 유지하고, 적시에 적절한 장소에 배치하며, 정부의 명령, 명령 및 이행할 수 없는 명령의 목록을 처리하는 것이다. 전투는 비록 추상화되었지만 리더십, 함선의 등급과 상태, 그리고 물론 웨더 게이지도 고려됩니다. 돛의 시대에는 바람과 물의 상태가 매우 중요하다. 무브먼트는 바람에 따라 비용이 달라지고 원하는 곳으로 가지 못하는 경우가 많은 점대점 시스템을 사용한다. 액션은 “동시”이지만, 대부분의 해상 게임과는 달리 음모는 필요하지 않다. 옐로 잭의 특장점으로는 허리케인 시즌, 상륙 작전, 옐로 잭 자체 – 옐로 피버가 있다.
소요 시간: 사소한 시나리오의 경우 3시간, 캠페인 게임의 경우 1주. 보너스로 카리브 해 분쟁이 오스트리아 왕위 계승 전쟁으로 잠겼던 1744년부터 1748년까지의 시나리오도 있다.
구성 요소:
영국, 스페인, 프랑스 해군을 포함한 6개의 다이컷 카운터 시트 &난다시 720개의 카운터 &난다시, 그리고 파이리츠 (해적 없이는 카리브 해 해 해 경기가 완성되지 않는다.) 카운터 시트 중 하나는 오스트리아 왕위 계승 전쟁에 참여했던 모든 중요한 해군 지도자들을 포함하고, 다른 하나는 카리브 해에서 싸웠던 모든 연대로 구성되어 있다. 일반 마커도 한 장 있습니다.
37개의 나무 디스크는 “task force”를 나타낸다. (박스 게임 전용, 이러한 아이템을 나타내기 위해 일반 카운터도 제공된다.)
48” x 54”는 카리브해, 멕시코만, 캐롤라이나 해안선을 묘사한 지도이다.
시리즈 규칙집 1개, 독점 규칙집 1개, 시나리오/OOB 책 2개, 차트 및 표 1개, 기록 해설서 1개, 디스플레이 카드 1개.
카리브해 해군 총사령관으로서 당신의 임무가 갑자기 배가되었습니다 해군성에 있는 그들의 군함들이 행동을 요구하고 있습니다. 의회는 스페인 영토의 신속한 정복을 기대하고 있지만, 인력과 선박을 보급하는 것은 꺼리고 있다. 이를 위해서는 &lsquo에서만 적합한 방법의 채택이 필요하다.프랑스 전제주의. 당신이 그것을 말하기 전에 당신의 반대는 비애국적이고 비영국적이라는 것을 알도록 하세요. 한편, 강력한 플랜터’로비는 당신이 그들의 섬을 지키는 것을 최우선 과제로 삼을 것을 주장하고 있는 반면, 똑같이 강력한 트레이더스‘로비는 호위 보호를 요구하면서 동시에 상선들을 당신의 배에 태운다고 비난하고 있습니다.
아니면 프랑스와 스페인을 통치하는 부르봉 가문을 섬길 수 있나요? 영국의 이단자들은 부당하게 전쟁을 조작했다. 그들은 스페인의 위대함을 질투하고 그들의 식민지를 위해 그녀의 식민지를 원한다. 몇 년 동안 그들은 기회가 있을 때마다 같은 법을 어기면서 국제 상법에 대해 입에 발린 말을 해 왔다. 최근 카톨릭의 폐하께서는 영국 상인들에게 행해진 소위 ‘wrongs’에 대한 중재를 기꺼이 받아들이며 스페인에 가한 유사한 잘못에 대한 보상은 포기했다. 하지만 그녀가 지불을 제안했을 때, 영국의 개들은 그것이 충분하지 않다고 말하며 스페인의 손을 한쪽으로 찰싹 때렸습니다! 이 모욕은 처벌받지 않을 것이다. 왕은 당신에게 우리의 교역로를 지키라고 명령했고 영국 상인들의 약탈에 대한 징계를 내렸다. 시간이 흘러 우리 형제 프랑스가 지원을 약속했다.
바다를 지배하면 신세계의 운명을 지배할 수 있어 어느 쪽을 선택하든 영광과 명예, 그리고 상은 가져가시면 됩니다. 군법회의와 치욕을 피한다면요
옐로우 잭은 1739-1743년을 배경으로 두 명의 플레이어를 위한 해군 전쟁 게임이다. 그것은 카리브해에서 영국, 스페인, 프랑스의 해군의 역할을 탐구합니다. 스케일은 “operational” – 즉, 플레이 피스는 개별 men-o-war가 아닌 4척의 함대를 나타냅니다. 다른 카운터들은 리더들 (좋은 것과 나쁜 것), 프리깃과 갤리선과 같은 “light”군대와 같은 “formations”군을 집중시킬 수 있는 “formations”군대를 나타냅니다.
전술적 테마는 작전 문제를 선호하지 않는다: 전투 태세를 유지하고, 적시에 적절한 장소에 배치하며, 정부의 명령, 명령 및 이행할 수 없는 명령의 목록을 처리하는 것이다. 전투는 비록 추상화되었지만 리더십, 함선의 등급과 상태, 그리고 물론 웨더 게이지도 고려됩니다. 돛의 시대에는 바람과 물의 상태가 매우 중요하다. 무브먼트는 바람에 따라 비용이 달라지고 원하는 곳으로 가지 못하는 경우가 많은 점대점 시스템을 사용한다. 액션은 “동시”이지만, 대부분의 해상 게임과는 달리 음모는 필요하지 않다. 옐로 잭의 특장점으로는 허리케인 시즌, 상륙 작전, 옐로 잭 자체 – 옐로 피버가 있다.
소요 시간: 사소한 시나리오의 경우 3시간, 캠페인 게임의 경우 1주. 보너스로 카리브 해 분쟁이 오스트리아 왕위 계승 전쟁으로 잠겼던 1744년부터 1748년까지의 시나리오도 있다.
구성 요소:
영국, 스페인, 프랑스 해군을 포함한 6개의 다이컷 카운터 시트 &난다시 720개의 카운터 &난다시, 그리고 파이리츠 (해적 없이는 카리브 해 해 해 경기가 완성되지 않는다.) 카운터 시트 중 하나는 오스트리아 왕위 계승 전쟁에 참여했던 모든 중요한 해군 지도자들을 포함하고, 다른 하나는 카리브 해에서 싸웠던 모든 연대로 구성되어 있다. 일반 마커도 한 장 있습니다.
37개의 나무 디스크는 “task force”를 나타낸다. (박스 게임 전용, 이러한 아이템을 나타내기 위해 일반 카운터도 제공된다.)
48” x 54”는 카리브해, 멕시코만, 캐롤라이나 해안선을 묘사한 지도이다.
시리즈 규칙집 1개, 독점 규칙집 1개, 시나리오/OOB 책 2개, 차트 및 표 1개, 기록 해설서 1개, 디스플레이 카드 1개.
Autumn, 1739. Fierce economic competition between Britain and Spain has broken into open war: the War of Jenkin’s Ear.
As His Britannic Majesty’s naval commander-in-chief in the Caribbean, your duties have suddenly multiplied. Their Lordships at the Admiralty demand action. Parliament expects the speedy conquest of Spain’s New World possessions – ALL of them – but is unwilling to supply men and ships. That would require the adoption of methods suitable only under a ‘French Despotism’. Before you utter them let it be known that your objections are unpatriotic and un-British. Meanwhile, the powerful Planters’ Lobby is insisting you make defending their islands your top priority, while the equally powerful Traders‘ Lobby is demanding convoy protection and simultaneously accusing you of ‘pressing’ merchant seamen into service aboard your ships.
Or, can you honourably serve the great House of Bourbon, whose scions rule France and Spain? The English heretics have unjustly fabricated a war. They are jealous of Spain’s greatness and desire her colonies for their own. For years they have paid lip service to the international laws of commerce while breaking those same laws at every opportunity. Of late, His Most Catholic Majesty had graciously agreed to accept arbitration for so-called ‘wrongs’ done to British traders, waiving compensation for similar wrongs done to Spain. But when she offered payment, the English dogs slapped Spain‘s hand aside, saying it was not enough! This insult will not go unavenged. The King has ordered you to secure our trade routes and has issued letters of marque for the harrying of British merchantmen – let their own methods be used against them! In the fulness of time, our brother France has promised his support.
Control the seas and you control the fate of the New World. Whichever side you choose, glory and honour – and prizes galore – are yours for the taking. Provided you avoid court martial and disgrace.
Yellow Jack is a naval war game for two players, set during the years 1739-1743. It explores the roles of the navies of Britain, Spain, and France in the Caribbean. Scale is “operational” – that is, the playing pieces represent squadrons of as many as four ships, rather than individual men-o-war. Other counters represent leaders (good and bad), “light” forces such as frigates and galleys, and “formations” that allow you to concentrate your forces.
Tactical themes are eschewed in favour of operational issues: keeping your forces in fighting trim, being at the right place at the right time, & dealing with a mounting list of instructions, orders, and unfilfillable mandates from your Government. Combat, though abstracted, takes into account leadership, the class and condition of your ships, and of course the Weather Gauge. In an Age of Sail, wind and water conditions are critical, even at the “operational” level. Movement uses a point-to-point system where costs change with the wind and you will often be unable to go where you desire. Actions are “simultaneous”, but unlike many naval games, plotting is not required. Special features of Yellow Jack include the Hurricane Season, amphibious assaults and land campaigns, and the Yellow Jack itself – Yellow Fever.
Time Required: 3 hours for a Minor Scenario; 1 weekend for the Campaign Game. As a bonus, there are also scenarios for 1744-1748, when the Caribbean struggle became submerged in the greater War of the Austrian Succession; these allow an Extended Campaign covering 1739-1748.
Components:
6 die cut counter sheets – 720 counters – including the naval forces of Britain, Spain, and France, plus Pirates (no Caribbean naval game is complete without Pirates). One of the counter sheets includes all the important naval leaders who participated in the War of the Austrian Succession; another consists of land units – all the regiments that fought in the Caribbean. There is also a sheet of generic markers.
37 wooden disks representing “task forces” (boxed game only; regular counters are also supplied to represent these items).
48” x 54” map depicting the Caribbean, Gulf of Mexico, and Carolinas coastline.
1 series rulebook, 1 exclusive rule book, 2 scenario/OOB books, 1 set of charts & tables, historical commentary. 1 set of display cards.
As His Britannic Majesty’s naval commander-in-chief in the Caribbean, your duties have suddenly multiplied. Their Lordships at the Admiralty demand action. Parliament expects the speedy conquest of Spain’s New World possessions – ALL of them – but is unwilling to supply men and ships. That would require the adoption of methods suitable only under a ‘French Despotism’. Before you utter them let it be known that your objections are unpatriotic and un-British. Meanwhile, the powerful Planters’ Lobby is insisting you make defending their islands your top priority, while the equally powerful Traders‘ Lobby is demanding convoy protection and simultaneously accusing you of ‘pressing’ merchant seamen into service aboard your ships.
Or, can you honourably serve the great House of Bourbon, whose scions rule France and Spain? The English heretics have unjustly fabricated a war. They are jealous of Spain’s greatness and desire her colonies for their own. For years they have paid lip service to the international laws of commerce while breaking those same laws at every opportunity. Of late, His Most Catholic Majesty had graciously agreed to accept arbitration for so-called ‘wrongs’ done to British traders, waiving compensation for similar wrongs done to Spain. But when she offered payment, the English dogs slapped Spain‘s hand aside, saying it was not enough! This insult will not go unavenged. The King has ordered you to secure our trade routes and has issued letters of marque for the harrying of British merchantmen – let their own methods be used against them! In the fulness of time, our brother France has promised his support.
Control the seas and you control the fate of the New World. Whichever side you choose, glory and honour – and prizes galore – are yours for the taking. Provided you avoid court martial and disgrace.
Yellow Jack is a naval war game for two players, set during the years 1739-1743. It explores the roles of the navies of Britain, Spain, and France in the Caribbean. Scale is “operational” – that is, the playing pieces represent squadrons of as many as four ships, rather than individual men-o-war. Other counters represent leaders (good and bad), “light” forces such as frigates and galleys, and “formations” that allow you to concentrate your forces.
Tactical themes are eschewed in favour of operational issues: keeping your forces in fighting trim, being at the right place at the right time, & dealing with a mounting list of instructions, orders, and unfilfillable mandates from your Government. Combat, though abstracted, takes into account leadership, the class and condition of your ships, and of course the Weather Gauge. In an Age of Sail, wind and water conditions are critical, even at the “operational” level. Movement uses a point-to-point system where costs change with the wind and you will often be unable to go where you desire. Actions are “simultaneous”, but unlike many naval games, plotting is not required. Special features of Yellow Jack include the Hurricane Season, amphibious assaults and land campaigns, and the Yellow Jack itself – Yellow Fever.
Time Required: 3 hours for a Minor Scenario; 1 weekend for the Campaign Game. As a bonus, there are also scenarios for 1744-1748, when the Caribbean struggle became submerged in the greater War of the Austrian Succession; these allow an Extended Campaign covering 1739-1748.
Components:
6 die cut counter sheets – 720 counters – including the naval forces of Britain, Spain, and France, plus Pirates (no Caribbean naval game is complete without Pirates). One of the counter sheets includes all the important naval leaders who participated in the War of the Austrian Succession; another consists of land units – all the regiments that fought in the Caribbean. There is also a sheet of generic markers.
37 wooden disks representing “task forces” (boxed game only; regular counters are also supplied to represent these items).
48” x 54” map depicting the Caribbean, Gulf of Mexico, and Carolinas coastline.
1 series rulebook, 1 exclusive rule book, 2 scenario/OOB books, 1 set of charts & tables, historical commentary. 1 set of display cards.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18