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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2+-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Ida A. Spence
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아티스트
-
인원
게임 소개
'호키'는 52장의 카드들로 구성된 표준 데크로 진행되는 아이스하키 시뮬레이션 게임이다.
플레이어들은 상대방이 가지고 있는 카드를 맞추어서 "브레이카웨이"(얼음 지우기"라고도 함)를 만들고, 그 다음 플레이를 맞춰 "골을 넣으려고 시도한다.
데크를 통과하는 각 플레이는 "기간으로 간주된다.한 번에 5장의 카드가 각 플레이어에게 지급되며, 나머지 모든 카드가 지급되는 기간의 마지막 거래는 제외된다. 3번의 주기가 완전한 경기를 구성한다. 거래는 각 기간 후에 전환됩니다.
플레이어들은 공통의 놀이 공간에서 손을 위로 향하게 하여 한 장의 카드를 번갈아가며 플레이한다. 가장 최근에 플레이한 카드만 보이도록 모든 카드가 겹쳐져 플레이됩니다.
만약 플레이된 카드가 파일 상단의 카드 순위(예: 6&인용)와 일치한다면, 해당 플레이어에 대한 "breakaway"를 생성한다. 잭은 스택에 있는 이전 카드에 상관없이 플레이 시 항상 브레이크 어웨이브를 만듭니다.
일단 브레이크가 만들어지면, 그 선수는 이제 상대방이 플레이하는 다음 카드의 순위와 일치하도록 노력해야 한다. 만약 그렇게 할 수 있다면, 한 골이 득점된다.
경기 종료 시점에 가장 많은 골을 넣은 선수가 승자입니다.
플레이어들은 상대방이 가지고 있는 카드를 맞추어서 "브레이카웨이"(얼음 지우기"라고도 함)를 만들고, 그 다음 플레이를 맞춰 "골을 넣으려고 시도한다.
데크를 통과하는 각 플레이는 "기간으로 간주된다.한 번에 5장의 카드가 각 플레이어에게 지급되며, 나머지 모든 카드가 지급되는 기간의 마지막 거래는 제외된다. 3번의 주기가 완전한 경기를 구성한다. 거래는 각 기간 후에 전환됩니다.
플레이어들은 공통의 놀이 공간에서 손을 위로 향하게 하여 한 장의 카드를 번갈아가며 플레이한다. 가장 최근에 플레이한 카드만 보이도록 모든 카드가 겹쳐져 플레이됩니다.
만약 플레이된 카드가 파일 상단의 카드 순위(예: 6&인용)와 일치한다면, 해당 플레이어에 대한 "breakaway"를 생성한다. 잭은 스택에 있는 이전 카드에 상관없이 플레이 시 항상 브레이크 어웨이브를 만듭니다.
일단 브레이크가 만들어지면, 그 선수는 이제 상대방이 플레이하는 다음 카드의 순위와 일치하도록 노력해야 한다. 만약 그렇게 할 수 있다면, 한 골이 득점된다.
경기 종료 시점에 가장 많은 골을 넣은 선수가 승자입니다.
'Hockey' is an ice hockey simulation game played with a standard deck of 52 cards.
Players attempt to match the card played by their opponent to create a "breakaway" (also known as "clearing the ice") and then also matching the opponent's following play to score a "goal."
Each play through the deck is considered a "period." Five cards are dealt to each player at a time, except the last deal of the period when all remaining cards are dealt. Three periods constitute a complete game. The deal switches after each period.
Players take turns playing one card from their hand face up in a common playing area. All cards are played on top of one another so that only the most recently played card is visible.
If a played card matches the rank (number) of the top card of the pile (e.g. a "6" is played on top of another "6") it creates a "breakaway" for that player. Jacks always create breakaways when played, regardless of the previous card in the stack.
Once a breakaway has been created, that player now needs to try to match the rank of the next card played by the opponent. If able to do so, a goal is scored.
The player with the most goals at the end of the game is the winner.
Players attempt to match the card played by their opponent to create a "breakaway" (also known as "clearing the ice") and then also matching the opponent's following play to score a "goal."
Each play through the deck is considered a "period." Five cards are dealt to each player at a time, except the last deal of the period when all remaining cards are dealt. Three periods constitute a complete game. The deal switches after each period.
Players take turns playing one card from their hand face up in a common playing area. All cards are played on top of one another so that only the most recently played card is visible.
If a played card matches the rank (number) of the top card of the pile (e.g. a "6" is played on top of another "6") it creates a "breakaway" for that player. Jacks always create breakaways when played, regardless of the previous card in the stack.
Once a breakaway has been created, that player now needs to try to match the rank of the next card played by the opponent. If able to do so, a goal is scored.
The player with the most goals at the end of the game is the winner.
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