-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Ichiro Koshida
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 알렉산더 대왕의 죽음 이후 장군들 사이의 끊임없는 싸움을 다루고 있다. 이 지도는 서쪽의 북마케도니아와 벵가지에서 동쪽의 카스피해까지 뻗어 있습니다. 이 지도는 대부분의 다른 AT 게임보다 더 귀화된 모양을 사용하고 있으며 제목 외에 완전히 일본어로 되어 있다. 부대 규모는 미확정이나 코끼리, 배, 지도자, 보병 등이 포함된다. 또한, 카운터는 아라비아 숫자를 제외하고 대부분 일본어 문자를 사용합니다.
게임에서의 움직임은 단계적이지 않은 플레이어가 가로채기를 할 수 있는 리더에 의해 제어되는 것으로 보인다. 전투부대는 점수로 계산되며 CRT는 손실 비율에 따라 계산된다. 이 게임은 계절(연간 9박스)을 기준으로 임펄스 트랙 또는 턴 트랙(?)으로 16년(기원전 315년~300년) 동안 진행된다.
애드 테크노스 제1판
SGB-2 디아도초이-분할 미완성 제국(1983) (1500엔)
첫 번째 23쪽은 장군, 당시의 전술, 전열 지도 등 게임에 대한 역사와 관련된 내용을 담고 있다. 다음 16페이지가 게임의 규칙이며, 추가로 8페이지에 달하는 차트, 테이블, 그리고 (대부분의) 트랙이 포함되어 있다.
제2판
게임 저널 #54의 이슈 게임
게임에서의 움직임은 단계적이지 않은 플레이어가 가로채기를 할 수 있는 리더에 의해 제어되는 것으로 보인다. 전투부대는 점수로 계산되며 CRT는 손실 비율에 따라 계산된다. 이 게임은 계절(연간 9박스)을 기준으로 임펄스 트랙 또는 턴 트랙(?)으로 16년(기원전 315년~300년) 동안 진행된다.
애드 테크노스 제1판
SGB-2 디아도초이-분할 미완성 제국(1983) (1500엔)
첫 번째 23쪽은 장군, 당시의 전술, 전열 지도 등 게임에 대한 역사와 관련된 내용을 담고 있다. 다음 16페이지가 게임의 규칙이며, 추가로 8페이지에 달하는 차트, 테이블, 그리고 (대부분의) 트랙이 포함되어 있다.
제2판
게임 저널 #54의 이슈 게임
The game covers the ceaseless in-fighting amongst Alexander the Great’s Generals after his death. The map stretches from Northern Macedonia and Benghazi in the west to the Caspian Sea in the east. The map uses a more naturalized look than most other AT games and is completely in Japanese, other than the title. Units are of indeterminate size, but include Elephants, ships, and leaders as well as infantry. Also, the counters use mostly Japanese characters, except for the Arabic numerals.
Movement in the game looks to be controlled by leaders, with interception being available to the non-phasing player. Combat units are counted by points and the CRT is percentage-based for losses. The game runs 16 years (315-300 BC) with an impulse track or turn track (?) based on the seasons (9 boxes per year).
First Ad-technos edition
SGB-2 Diadochoi--A divided uncompleted Empire (1983) (JPY 1500)
The first 23 pages cover the history leading up to and concerning the game, including chapters on the generals, tactics of the time, and maps of the battle lines. The following 16 pages are the rules of the game, with a further 8 pages of charts, tables and (mostly) tracks.
Second edition
Issue game of Game Journal #54
Movement in the game looks to be controlled by leaders, with interception being available to the non-phasing player. Combat units are counted by points and the CRT is percentage-based for losses. The game runs 16 years (315-300 BC) with an impulse track or turn track (?) based on the seasons (9 boxes per year).
First Ad-technos edition
SGB-2 Diadochoi--A divided uncompleted Empire (1983) (JPY 1500)
The first 23 pages cover the history leading up to and concerning the game, including chapters on the generals, tactics of the time, and maps of the battle lines. The following 16 pages are the rules of the game, with a further 8 pages of charts, tables and (mostly) tracks.
Second edition
Issue game of Game Journal #54
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18