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BGG랭킹
BGG전체 : 1899
STRATEGY : 974
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.37 / 5
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디자이너
Nathaniel Levan
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아티스트
Nolan Nasser, Jorge Ramos
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인원
게임 소개
고래잡이의 황금기인 1800년대 중반을 배경으로 한 뉴베드포드는 당신에게 같은 이름의 매사추세츠 마을을 번창하는 고래잡이 공동체로 건설할 기회를 준다. 자원을 모아 새로운 행동으로 건물을 추가하고 배를 띄워 고래잡이를 하세요. 최선의 선택을 위해 가장 오래 나가라, 하지만 너무 오래 기다리면 고래는 잡기가 어려워진다. 그리고 배들이 돌아올 때 선원들에게 돈을 지불하는 것을 잊지 마세요! 이 중간급 직원 배치 및 자원 관리 게임에서 가장 많은 점수를 얻기 위해 시간 관리와 타이밍의 균형을 주의 깊게 맞추십시오.
더 자세히 말하자면, 12라운드 이상의 플레이어들은 한 라운드당 한 명씩 돌아가면서 두 명의 작업자를 배치한다. 마을 보드와 포경 보드에는 기본적인 게임 동작이 포함되어 있다: 상품(음식, 나무, 벽돌), 상품 판매, 건물 건조, 선박 정박, 선박 진수. 이 동작들은 한 라운드당 여러 번 사용할 수 있으며, 첫 번째 플레이어가 보너스 이상의 상품을 받거나 지급되는 상품의 수를 줄일 수 있다.
대부분의 빌딩은 새로운 액션, 결합된 액션, 더 강력한 버전의 기본 액션과 함께 추가 액션 공간을 추가합니다. 당신은 당신이 만든 모든 것을 소유하고, 다른 사람들이 그것들을 사용하기 위해 돈을 지불해야 하며, 당신은 게임 끝에 그들에게서 포인트를 얻는다.
배를 보내려면 돈을 지불해야 하고, 포경을 보내려면 얼마나 멀리 보내야 합니다. 라운드가 끝날 때, 배들은 해안으로 더 가까이 이동하고 고래 토큰은 무작위로 그려집니다. 가장 멀리 있는 배들은 먼저 귀중한 향유고래를 잡을 기회가 있지만, 그들이 들어오면서, 다른 배들은 더 멀리 진수하여 더 나은 선택을 할 수 있는 기회를 갖게 되고, 어쩌면 빈 바다만 남게 될 수도 있다. 게임이 진행되면서, 고래는 더 희귀하고 텅 빈 바다가 더 흔해집니다. 일단 배가 육지에 도착하면, 고래를 계속 선택하기 위해 이익의 일정 부분을 지불해야 한다.
12라운드가 끝난 후, 모든 배들은 돌아와야 하며, 플레이어들은 건물, 고래, 추가금에서 점수를 합산한다. 점수가 높으면 이긴다.
더 자세히 말하자면, 12라운드 이상의 플레이어들은 한 라운드당 한 명씩 돌아가면서 두 명의 작업자를 배치한다. 마을 보드와 포경 보드에는 기본적인 게임 동작이 포함되어 있다: 상품(음식, 나무, 벽돌), 상품 판매, 건물 건조, 선박 정박, 선박 진수. 이 동작들은 한 라운드당 여러 번 사용할 수 있으며, 첫 번째 플레이어가 보너스 이상의 상품을 받거나 지급되는 상품의 수를 줄일 수 있다.
대부분의 빌딩은 새로운 액션, 결합된 액션, 더 강력한 버전의 기본 액션과 함께 추가 액션 공간을 추가합니다. 당신은 당신이 만든 모든 것을 소유하고, 다른 사람들이 그것들을 사용하기 위해 돈을 지불해야 하며, 당신은 게임 끝에 그들에게서 포인트를 얻는다.
배를 보내려면 돈을 지불해야 하고, 포경을 보내려면 얼마나 멀리 보내야 합니다. 라운드가 끝날 때, 배들은 해안으로 더 가까이 이동하고 고래 토큰은 무작위로 그려집니다. 가장 멀리 있는 배들은 먼저 귀중한 향유고래를 잡을 기회가 있지만, 그들이 들어오면서, 다른 배들은 더 멀리 진수하여 더 나은 선택을 할 수 있는 기회를 갖게 되고, 어쩌면 빈 바다만 남게 될 수도 있다. 게임이 진행되면서, 고래는 더 희귀하고 텅 빈 바다가 더 흔해집니다. 일단 배가 육지에 도착하면, 고래를 계속 선택하기 위해 이익의 일정 부분을 지불해야 한다.
12라운드가 끝난 후, 모든 배들은 돌아와야 하며, 플레이어들은 건물, 고래, 추가금에서 점수를 합산한다. 점수가 높으면 이긴다.
Set in the mid-1800s, the golden age of whaling, New Bedford gives you the chance to build the Massachusetts town of the same name into a thriving whaling community. Gather resources to add buildings with new actions and launch ships to go whaling. Go out longest for the best choice, but wait too long and the whales become harder to catch. And don't forget to pay your crew when ships return! Carefully balance time management and timing to earn the most points in this medium-weight worker placement and resource management game.
In more detail, over twelve rounds players take turns placing two workers per round, one at a time. The town board and whaling board contain basic game actions: taking goods (food, wood, brick), selling goods, building buildings, docking ships, and launching ships. These actions can be used multiple times per round, with the first player to do so in a round receiving a bonus or more goods or reducing the number of goods paid.
Most buildings add extra action spaces with new actions, combined actions, and more powerful versions of basic actions. You own whatever you build, with others needing to pay to use them and you earning points from them at game's end.
You need to pay to send ships whaling, choosing how far out to send them. At the end of the round, ships move closer to shore and whale tokens are drawn randomly. Ships that are farthest out have first chance to pick the valuable sperm whales, but as they move in, others have the opportunity to launch farther out and get a better pick, possibly leaving you with only empty seas. Over the course of the game, whales become more rare and empty seas more common. Once a ship reaches shore, a percentage of the profits (the "lay") must be paid in order to keep the whales selected.
After twelve rounds, all ships must return, and players total their points from buildings, whales, and extra money. High score wins.
In more detail, over twelve rounds players take turns placing two workers per round, one at a time. The town board and whaling board contain basic game actions: taking goods (food, wood, brick), selling goods, building buildings, docking ships, and launching ships. These actions can be used multiple times per round, with the first player to do so in a round receiving a bonus or more goods or reducing the number of goods paid.
Most buildings add extra action spaces with new actions, combined actions, and more powerful versions of basic actions. You own whatever you build, with others needing to pay to use them and you earning points from them at game's end.
You need to pay to send ships whaling, choosing how far out to send them. At the end of the round, ships move closer to shore and whale tokens are drawn randomly. Ships that are farthest out have first chance to pick the valuable sperm whales, but as they move in, others have the opportunity to launch farther out and get a better pick, possibly leaving you with only empty seas. Over the course of the game, whales become more rare and empty seas more common. Once a ship reaches shore, a percentage of the profits (the "lay") must be paid in order to keep the whales selected.
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