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BGG랭킹
BGG전체 : 5300
THEMATIC : 897
STRATEGY : 1967 -
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.95 / 5
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디자이너
Ross Maker, Dave Wesely
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아티스트
Dale Sheaffer
-
인원
게임 소개
주로 자연과 경쟁하고 서로 경쟁하는 교육적이고 도전적인 게임으로 디자인된 운은 게임의 요소가 되는 경향이 있지만 신중한 플레이로 극복될 수 있다. 상황이 영원히 변하기 때문에, 최선의 전략은 없다; 그러나, 선수들은 그들이 내리는 모든 결정에서 이익과 위험을 비교해야만 하며, 좋은 판단은 성과를 거둘 것이다.
이 게임은 하르툼에서 카페타운까지, 라고스에서 몸바사까지 아프리카를 보여주는 지도보드에서 진행된다. 1820년 경으로 알려진 영역을 보여주는 이 지도의 주변은 채워져 있고, 가운데는 비어 있다. 육각형 격자가 지도 위에 겹쳐져 움직임을 조절하고 탐험한 영토를 구분한다. 게임을 하는 동안, 각 플레이어는 탐험한 6각형에서 빈 6각형으로 한 번에 하나씩 토큰을 이동시킨다.; 육각형 내의 지형, 원주민 부족, 그리고 다른 발견들은 인접한 육각형에서 이전의 발견들에 대한 허용과 함께 반(半)강제적으로 결정된다. 플레이어는 발견물과 상호 작용하여(예를 들어 새로운 원주민과 가이드 협상을 통해) 왁스 크레용을 사용하여 지도판에 기록한다. 지도판 표면은 소거가 가능합니다. 만약 탐험가가 유럽으로 돌아가 자신의 발견을 발표하기 전에 죽는다면, 오직 탐험가만이 발견했던 모든 육각형은 지워지고, 이후의 탐험가들은 그의 발견이 단지 소문이었다는 것을 알게 될 것이다.
그러나 탐험가들이 문명으로 돌아왔을 때, 그들은 그들의 발견을 출판할 수 있고, 그 후에 그들은 삭제로부터 안전하다. 플레이어는 지형을 통과하거나 자신들만이 알고 있는 원주민을 상대할 때 약간의 이점을 누릴 수 있기 때문에 실제 탐험가의 발견을 보류함으로써 본받을 수도 있다. 탐험가가 죽거나 선수에 의해 은퇴해도 점수는 사라지지 않는다. 플레이어는 언제든지 자신의 탐험가를 은퇴시키고 유럽에서 새로운 탐험가를 시작할 수 있습니다.
아프리카를 여행하기 전에 탐험가들은 그들의 탐험을 지원하기 위해 돈을 모아야 할 것입니다. 자신의 신용에 맞는 발견이 없는 초보 탐험가들은 그들의 재정이 충분하다고 느낄 때까지 여러 차례 기회 카드를 뽑아서 이것을 해야 한다. 경험 많은 탐험가들은 발견을 출판함으로써 이 과정을 가속화할 수 있고, 이것은 그들이 추가적인 기회 카드를 뽑을 수 있게 한다.
원래 디스커버리 게임즈가 배급하고 아발론 힐이 주사위 기반 시스템이 아닌 카드 기반 시스템으로 재발행하였다. 원래의 규칙의 형태는 루브릭 & 인용문 아래에 있는 AH 규칙집에 보존되어 있다.2차전.
AH 버전에 대한 규칙은 섹션 12.61 - 12.63에서 가이드와 진행에 대한 다이롤 수식어가 조심스럽게 뒤바뀌는 심각한 결함이 있습니다.
General Index 문서 목록:
제18권 6호
나일강의 수원 – “마이클 앵커스의 나일강 원천에 관한 네이티브 정책
질문 상자 - 나일강의 수원
제21권 제3호
힘의 근원&인용문;(변수)복수의 나일강의 원천, 팀 윌리엄스
온라인 재생
amarriner.com(PBEM)
확장 기준:
나일강의 수원: 지류(Discovery Games 버전)
이 게임은 하르툼에서 카페타운까지, 라고스에서 몸바사까지 아프리카를 보여주는 지도보드에서 진행된다. 1820년 경으로 알려진 영역을 보여주는 이 지도의 주변은 채워져 있고, 가운데는 비어 있다. 육각형 격자가 지도 위에 겹쳐져 움직임을 조절하고 탐험한 영토를 구분한다. 게임을 하는 동안, 각 플레이어는 탐험한 6각형에서 빈 6각형으로 한 번에 하나씩 토큰을 이동시킨다.; 육각형 내의 지형, 원주민 부족, 그리고 다른 발견들은 인접한 육각형에서 이전의 발견들에 대한 허용과 함께 반(半)강제적으로 결정된다. 플레이어는 발견물과 상호 작용하여(예를 들어 새로운 원주민과 가이드 협상을 통해) 왁스 크레용을 사용하여 지도판에 기록한다. 지도판 표면은 소거가 가능합니다. 만약 탐험가가 유럽으로 돌아가 자신의 발견을 발표하기 전에 죽는다면, 오직 탐험가만이 발견했던 모든 육각형은 지워지고, 이후의 탐험가들은 그의 발견이 단지 소문이었다는 것을 알게 될 것이다.
그러나 탐험가들이 문명으로 돌아왔을 때, 그들은 그들의 발견을 출판할 수 있고, 그 후에 그들은 삭제로부터 안전하다. 플레이어는 지형을 통과하거나 자신들만이 알고 있는 원주민을 상대할 때 약간의 이점을 누릴 수 있기 때문에 실제 탐험가의 발견을 보류함으로써 본받을 수도 있다. 탐험가가 죽거나 선수에 의해 은퇴해도 점수는 사라지지 않는다. 플레이어는 언제든지 자신의 탐험가를 은퇴시키고 유럽에서 새로운 탐험가를 시작할 수 있습니다.
아프리카를 여행하기 전에 탐험가들은 그들의 탐험을 지원하기 위해 돈을 모아야 할 것입니다. 자신의 신용에 맞는 발견이 없는 초보 탐험가들은 그들의 재정이 충분하다고 느낄 때까지 여러 차례 기회 카드를 뽑아서 이것을 해야 한다. 경험 많은 탐험가들은 발견을 출판함으로써 이 과정을 가속화할 수 있고, 이것은 그들이 추가적인 기회 카드를 뽑을 수 있게 한다.
원래 디스커버리 게임즈가 배급하고 아발론 힐이 주사위 기반 시스템이 아닌 카드 기반 시스템으로 재발행하였다. 원래의 규칙의 형태는 루브릭 & 인용문 아래에 있는 AH 규칙집에 보존되어 있다.2차전.
AH 버전에 대한 규칙은 섹션 12.61 - 12.63에서 가이드와 진행에 대한 다이롤 수식어가 조심스럽게 뒤바뀌는 심각한 결함이 있습니다.
General Index 문서 목록:
제18권 6호
나일강의 수원 – “마이클 앵커스의 나일강 원천에 관한 네이티브 정책
질문 상자 - 나일강의 수원
제21권 제3호
힘의 근원&인용문;(변수)복수의 나일강의 원천, 팀 윌리엄스
온라인 재생
amarriner.com(PBEM)
확장 기준:
나일강의 수원: 지류(Discovery Games 버전)
Designed to be an educational and challenging game in which players compete primarily with Nature and with each other, luck tends to be an element in the game, but can be overcome by careful play. Because the situation is forever changing, there is no single best strategy; however,players must weigh risks against gains with every decision they make and good judgment will pay off.
The game is played on a mapboard showing Africa from Khartoum to Capetown and Lagos to Mombasa. The periphery of this map, showing the territory known ca. 1820, is filled-in; the center is blank. A hexagonal grid is superimposed on the map to regulate movement and to delimit territory explored. In the course of play, each player moves a token (representing his explorer) from explored hexagons to blank hexagons one at a time.; terrain, native tribes and other discoveries within the hexagons are then semi-randomly determined, with allowance made for previous discoveries in adjacent hexagons. The player interacts with the discoveries (e.g. negotiates with new natives for guides) and records them on the mapboard using wax crayons. The mapboard surface is erasable. If the explorer dies before returning to Europe to publish his discoveries, all hexagons which only he has explored will be erased and "subsequent explorers will find that his discoveries were only rumors"; i.e., when other players explore the erased hexagons later they will have to generate new discoveries there.
When explorers do return to civilization, however, they may publish their discoveries, after which they are safe from erasure. Players may also emulate real explorers by withholding some of their discoveries since they will enjoy some advantages when moving through terrain or dealing with natives known only to them. Points are scored for discoveries as they are published and once scored will not be lost if the explorer dies or is retired by his player. A player may retire his explorer at any time and then start a new explorer in Europe.
Before each trip to Africa, explorers will have to raise money to support their expedition. New explorers with no discoveries to their credit must do this by drawing chance cards for several turns until they feel their finances are adequate. Experienced explorers can accelerate this process by publishing discoveries, which allow them to draw additional chance cards.
Originally published by Discovery Games and re-published by Avalon Hill as a more card-based rather than dice-based system. A form of the original rules are preserved in the AH rules book under the rubric "Game II".
The rules to the AH version have a serious glitch in sections 12.61 - 12.63 where the die roll modifiers for guides and proceeding cautiously are reversed.
The GENERAL Index Article List:
The GENERAL Vol.18,No.6
Source of the Nile – “Native Policy in Source of the Nile” (Strategy) Michael Anchors
The Question Box - Source of the Nile
The General Vol.21,No.3
"Source of Strength" (Variant)Source of the Nile With A Vengeance, Tim Williams
Online Play
amarriner.com (PBEM)
Expanded by:
Source of the Nile: Tributary (Discovery Games version)
The game is played on a mapboard showing Africa from Khartoum to Capetown and Lagos to Mombasa. The periphery of this map, showing the territory known ca. 1820, is filled-in; the center is blank. A hexagonal grid is superimposed on the map to regulate movement and to delimit territory explored. In the course of play, each player moves a token (representing his explorer) from explored hexagons to blank hexagons one at a time.; terrain, native tribes and other discoveries within the hexagons are then semi-randomly determined, with allowance made for previous discoveries in adjacent hexagons. The player interacts with the discoveries (e.g. negotiates with new natives for guides) and records them on the mapboard using wax crayons. The mapboard surface is erasable. If the explorer dies before returning to Europe to publish his discoveries, all hexagons which only he has explored will be erased and "subsequent explorers will find that his discoveries were only rumors"; i.e., when other players explore the erased hexagons later they will have to generate new discoveries there.
When explorers do return to civilization, however, they may publish their discoveries, after which they are safe from erasure. Players may also emulate real explorers by withholding some of their discoveries since they will enjoy some advantages when moving through terrain or dealing with natives known only to them. Points are scored for discoveries as they are published and once scored will not be lost if the explorer dies or is retired by his player. A player may retire his explorer at any time and then start a new explorer in Europe.
Before each trip to Africa, explorers will have to raise money to support their expedition. New explorers with no discoveries to their credit must do this by drawing chance cards for several turns until they feel their finances are adequate. Experienced explorers can accelerate this process by publishing discoveries, which allow them to draw additional chance cards.
Originally published by Discovery Games and re-published by Avalon Hill as a more card-based rather than dice-based system. A form of the original rules are preserved in the AH rules book under the rubric "Game II".
The rules to the AH version have a serious glitch in sections 12.61 - 12.63 where the die roll modifiers for guides and proceeding cautiously are reversed.
The GENERAL Index Article List:
The GENERAL Vol.18,No.6
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The General Vol.21,No.3
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