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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Scott Balaban
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아티스트
Scott Balaban
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인원
게임 소개
'넥서스게임즈에서 온 파워'는 플레이어들이 도지사를 맡아 자국민의 에너지 수요를 가장 먼저 충족시키기 위해 경쟁하는 전략·자원관리 게임이다.
환경영향한계를 넘지 않고 지역의 에너지 목표를 가장 먼저 충족하는 주체가 되는 것이 목표다. 게임 속에서 에너지 생산과 물 소비, 기후변화가 촘촘히 얽혀 있는 것을 발견할 수 있을 것이다. 우리는 이것을 에너지, 물, 기후의 연결 고리라고 부릅니다. 이 넥서스는 당신이 원하는 것을 얻기 어렵게 만들고, 이기기 위해서는 절충을 해야 합니다.
도지사로서 도민들의 교통과 전력수요를 충당하기 위해 에너지원을 축적하게 될 것이다. 당신은 탄화수소 기반과 재생 가능한 에너지원 중에서 선택할 수 있는 광범위한 에너지원을 갖게 될 것이다. 하지만, 조심하세요! 모든 종류의 에너지원은 물을 필요로 하고 기후, 땅, 물 또는 생물에 환경적인 영향을 미칩니다. 당신은 제한된 수자원과 환경적 영향에 대한 한도를 갖게 될 것이고, 당신의 에너지 목표에 도달하는 것을 어렵게 만들 것이다. 석탄과 석유와 같은 에너지원은 많은 에너지를 생산하지만 또한 많은 물을 소비하고 큰 환경적 영향을 미칠 것이다. 재생 가능한 자원은 물을 적게 사용하고 환경에 미치는 영향은 낮지만, 훨씬 적은 에너지를 생산한다.
액션 카드(TECHNORGE, Policy, Climate Impact)는 게임의 흐름을 바꾸고 플레이어가 전략을 빠르게 조정하도록 하는 실제 개발을 가져옵니다. 기술을 구매하면 유리하지만 정책을 시행하면 상대방을 후퇴시킬 수 있으며 기후에 미치는 영향은 모두에게 큰 피해를 줍니다. 경기 내내 트레이드를 협상하는 것과 함께 전략이 중요하다. 해당 지역에 적합한 에너지원과 기술 향상을 적절히 혼합하는 것이 협상과 거래를 통해 기회를 포착하는 것보다 더 쉬울 수 있습니다.
환경영향한계를 넘지 않고 지역의 에너지 목표를 가장 먼저 충족하는 주체가 되는 것이 목표다. 게임 속에서 에너지 생산과 물 소비, 기후변화가 촘촘히 얽혀 있는 것을 발견할 수 있을 것이다. 우리는 이것을 에너지, 물, 기후의 연결 고리라고 부릅니다. 이 넥서스는 당신이 원하는 것을 얻기 어렵게 만들고, 이기기 위해서는 절충을 해야 합니다.
도지사로서 도민들의 교통과 전력수요를 충당하기 위해 에너지원을 축적하게 될 것이다. 당신은 탄화수소 기반과 재생 가능한 에너지원 중에서 선택할 수 있는 광범위한 에너지원을 갖게 될 것이다. 하지만, 조심하세요! 모든 종류의 에너지원은 물을 필요로 하고 기후, 땅, 물 또는 생물에 환경적인 영향을 미칩니다. 당신은 제한된 수자원과 환경적 영향에 대한 한도를 갖게 될 것이고, 당신의 에너지 목표에 도달하는 것을 어렵게 만들 것이다. 석탄과 석유와 같은 에너지원은 많은 에너지를 생산하지만 또한 많은 물을 소비하고 큰 환경적 영향을 미칠 것이다. 재생 가능한 자원은 물을 적게 사용하고 환경에 미치는 영향은 낮지만, 훨씬 적은 에너지를 생산한다.
액션 카드(TECHNORGE, Policy, Climate Impact)는 게임의 흐름을 바꾸고 플레이어가 전략을 빠르게 조정하도록 하는 실제 개발을 가져옵니다. 기술을 구매하면 유리하지만 정책을 시행하면 상대방을 후퇴시킬 수 있으며 기후에 미치는 영향은 모두에게 큰 피해를 줍니다. 경기 내내 트레이드를 협상하는 것과 함께 전략이 중요하다. 해당 지역에 적합한 에너지원과 기술 향상을 적절히 혼합하는 것이 협상과 거래를 통해 기회를 포착하는 것보다 더 쉬울 수 있습니다.
Thirst for Power from Nexus Games is a strategy and resource management game in which players are governors of regions and compete to be the first to provide for their citizens' energy needs.
The objective is to be the first player to meet the region's energy goal without exceeding its environmental impact limit. In the game, you will find that energy production, water consumption, and climate change are tightly intertwined. We call this the Nexus of Energy, Water, and Climate. This nexus makes it hard to get what you want and requires making trade-offs to win.
As governor, you will accumulate energy sources to provide for the transportation and electricity needs of your citizens. You will have a wide range of energy sources to choose from, both hydrocarbon-based and renewable. But, watch out! Every kind of energy source requires water and has an environmental impact on climate, land, water or living things. You will have limited water resources and a cap on your environmental impact, making it challenging to reach your energy goal. Energy sources like coal and oil will produce a lot of energy, but also use up a lot of water and have a big environmental impact. Renewable sources use less water and have lower environmental impact, but generate much less energy.
ACTION cards (TECHNOLOGY, POLICY, AND CLIMATE IMPACT) bring in real-world developments that change the course of the game and force players to quickly adapt their strategy. Buying technology gives you an advantage, while implementing policies can set your opponent back, and climate impacts wreak havoc on everyone. Strategy is critical along with negotiating trades throughout the game. Getting the right mix of energy sources and technology boosts for your region can be easier with negotiations and trades than taking your chances drawing from the deck.
The objective is to be the first player to meet the region's energy goal without exceeding its environmental impact limit. In the game, you will find that energy production, water consumption, and climate change are tightly intertwined. We call this the Nexus of Energy, Water, and Climate. This nexus makes it hard to get what you want and requires making trade-offs to win.
As governor, you will accumulate energy sources to provide for the transportation and electricity needs of your citizens. You will have a wide range of energy sources to choose from, both hydrocarbon-based and renewable. But, watch out! Every kind of energy source requires water and has an environmental impact on climate, land, water or living things. You will have limited water resources and a cap on your environmental impact, making it challenging to reach your energy goal. Energy sources like coal and oil will produce a lot of energy, but also use up a lot of water and have a big environmental impact. Renewable sources use less water and have lower environmental impact, but generate much less energy.
ACTION cards (TECHNOLOGY, POLICY, AND CLIMATE IMPACT) bring in real-world developments that change the course of the game and force players to quickly adapt their strategy. Buying technology gives you an advantage, while implementing policies can set your opponent back, and climate impacts wreak havoc on everyone. Strategy is critical along with negotiating trades throughout the game. Getting the right mix of energy sources and technology boosts for your region can be easier with negotiations and trades than taking your chances drawing from the deck.
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