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BGG랭킹
BGG전체 : 6500
WARGAMES : 621
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
16+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Dean Essig
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아티스트
Dean Essig, David Pentland
-
인원
게임 소개
시칠리아: 개선과 어리석음: 1943년 시칠리아 점령 작전(Campaign to Capture, 1943년 작)은 1943년 작전으로, 게이머들의 인기 있는 OCS 시리즈 중 7번째 게임이다.
최초의 육각 스케일당 2.5마일을 사용하고 주요 수륙양용 작전을 수행하는 최초의 육각 스케일당 2.5마일당 2.5마일을 사용하는 것이다.
각 차례는 1주일의 1/2가 아니라 1/4을 나타낸다. 이렇게 하면 시스템 전체 표준 지상 이동 허용 및 이동 지점 비용이 유지됩니다. 공기 단위 범위는 시간 척도 변화의 영향을 받지 않기 때문에 (원시 범위를 반영하기 위해) 두 배로 증가했습니다. 육지 부대는 여단, 연대, 대대, 중대, 캄프그루프를 대표한다.
이 게임에는 캠페인의 다양한 중요 이벤트를 기반으로 하는 몇 가지 짧은 시나리오와 캠페인 게임을 위한 여러 가지 다른 시작 날짜가 포함되어 있다.
더 짧은 시나리오에서는 게임 시간이 몇 시간이 될 수 있지만, OCS 게임과 마찬가지로 실제 돈은 다양한 캠페인에 있으며, 이러한 규모의 게임에서는 관리 가능하지만 게임을 완료하는 데 1~2주 내내 걸릴 수 있습니다.
이것은 항공모함, 항공모함, 해군 부대(항공모함 포함!), 에어드롭 기능, 침공 및 해군 보급 수송 규칙을 갖춘 모든 OCS 게임 중 가장 규칙 집약적이다.
게임 규모:
게임 턴: 1/4주
16진수: 4Km당 2.5마일
단위: 중대와 군단 연결
게임 인벤토리:
2개의 22 x 34" 풀 컬러 지도
이중 면 인쇄 카운터 시트 5개(1,540 1/2" 카운터)
40페이지 분량의 OCS v2.0i 시스템 규칙 책자 1권
36페이지 분량의 시칠리아 관련 규칙 책자
두 개의 OCS 차트 및 표 책자
6면 주사위 2개
최초의 육각 스케일당 2.5마일을 사용하고 주요 수륙양용 작전을 수행하는 최초의 육각 스케일당 2.5마일당 2.5마일을 사용하는 것이다.
각 차례는 1주일의 1/2가 아니라 1/4을 나타낸다. 이렇게 하면 시스템 전체 표준 지상 이동 허용 및 이동 지점 비용이 유지됩니다. 공기 단위 범위는 시간 척도 변화의 영향을 받지 않기 때문에 (원시 범위를 반영하기 위해) 두 배로 증가했습니다. 육지 부대는 여단, 연대, 대대, 중대, 캄프그루프를 대표한다.
이 게임에는 캠페인의 다양한 중요 이벤트를 기반으로 하는 몇 가지 짧은 시나리오와 캠페인 게임을 위한 여러 가지 다른 시작 날짜가 포함되어 있다.
더 짧은 시나리오에서는 게임 시간이 몇 시간이 될 수 있지만, OCS 게임과 마찬가지로 실제 돈은 다양한 캠페인에 있으며, 이러한 규모의 게임에서는 관리 가능하지만 게임을 완료하는 데 1~2주 내내 걸릴 수 있습니다.
이것은 항공모함, 항공모함, 해군 부대(항공모함 포함!), 에어드롭 기능, 침공 및 해군 보급 수송 규칙을 갖춘 모든 OCS 게임 중 가장 규칙 집약적이다.
게임 규모:
게임 턴: 1/4주
16진수: 4Km당 2.5마일
단위: 중대와 군단 연결
게임 인벤토리:
2개의 22 x 34" 풀 컬러 지도
이중 면 인쇄 카운터 시트 5개(1,540 1/2" 카운터)
40페이지 분량의 OCS v2.0i 시스템 규칙 책자 1권
36페이지 분량의 시칠리아 관련 규칙 책자
두 개의 OCS 차트 및 표 책자
6면 주사위 2개
Sicily: Triumph and Folly: The Campaign to Capture Sicily, 1943, is the 7th game in The Gamers popular OCS (Operational Combat System) series of games, and covers Operation Husky from the invasions to the fall of Messina.
It breaks ground within the series: the first to use the 2.5 mile per hex scale (instead of the usual 5 mile per hex scale)and the first to cover a major amphibious operation.
Each turn represents 1/4 of a week instead of 1/2 week. This retains the system wide standard ground movement allowances and movement point costs. Air unit ranges have been doubled (to reflect raw range) as they are not affected by the time scale change. Land units represent Brigades, Regiments, Battalions, Companies & KamfGruppes.
The game includes a few shorter scenarios plus several different start-dates for the campaign games, based on the various critical events of the campaign.
Playing time can be a couple of hours for the shorter scenarios, but as with all the OCS games the real money is in the various campaigns, which - while quite manageable on the scale of these things - still can take from one to two full weekends to play to completion.
This is certainly the most rules-intensive of all the OCS games with air, ground, and naval units (including aircraft carriers!), airdrop capability on both sides, and the invasion and naval supply transport rules.
Game Scale:
Game Turn: 1/4 week
Hex: 2.5 miles / 4 Km
Units: Company to Corps
Game Inventory:
Two 22 x 34" full-color maps
Five dual-side printed countersheets (1,540 1/2" counters)
One 40-page OCS v2.0i system rules booklet
One 36-page Sicily specific rules booklet
Two OCS Charts & Tables booklets
Two 6-sided dice
It breaks ground within the series: the first to use the 2.5 mile per hex scale (instead of the usual 5 mile per hex scale)and the first to cover a major amphibious operation.
Each turn represents 1/4 of a week instead of 1/2 week. This retains the system wide standard ground movement allowances and movement point costs. Air unit ranges have been doubled (to reflect raw range) as they are not affected by the time scale change. Land units represent Brigades, Regiments, Battalions, Companies & KamfGruppes.
The game includes a few shorter scenarios plus several different start-dates for the campaign games, based on the various critical events of the campaign.
Playing time can be a couple of hours for the shorter scenarios, but as with all the OCS games the real money is in the various campaigns, which - while quite manageable on the scale of these things - still can take from one to two full weekends to play to completion.
This is certainly the most rules-intensive of all the OCS games with air, ground, and naval units (including aircraft carriers!), airdrop capability on both sides, and the invasion and naval supply transport rules.
Game Scale:
Game Turn: 1/4 week
Hex: 2.5 miles / 4 Km
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