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BGG랭킹
BGG전체 : 5545
WARGAMES : 416
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Tony Curtis, Vance von Borries
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아티스트
Steven C. Bradford, Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
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인원
게임 소개
이 게임은 GMT의 인기 있는 게임 시리즈 중 하나로 소련 침공의 첫 달을 다룬다. 이 시스템은 바르바로사(2001년 6월 기준)를 포함한다. 북부 집단군(2000년), 바르바로사: 바르바로사 집단군 센터(1998)와 바르바로사: 미국 남부 집단군(1996년). 태풍! (1995)은 이 게임의 창시자이고, 그 시스템은 꽤 유사하지만, 불행하게도 그것은 이후의 게임들과 미묘하게 호환되지 않는다.
단순하지는 않지만, 이 게임들은 또한 지나치게 복잡하지 않고 초기 전쟁의 훌륭한 시뮬레이션을 제공한다. 캠페인의 세부사항은 대부분 플레이 가능한 방식으로 다뤄진다. 아마도 가장 명백하게 흥미로운 디테일은 경기 순서인데, 이는 소련이 고군분투한 어려움을 설명하기엔 비대칭적인 것이다. 실수하지 마세요, 소련은 많은 비난을 받겠지만, 이것은 독일인들에게는 실책이 아니며 양쪽 모두 재미있습니다.
단순하지는 않지만, 이 게임들은 또한 지나치게 복잡하지 않고 초기 전쟁의 훌륭한 시뮬레이션을 제공한다. 캠페인의 세부사항은 대부분 플레이 가능한 방식으로 다뤄진다. 아마도 가장 명백하게 흥미로운 디테일은 경기 순서인데, 이는 소련이 고군분투한 어려움을 설명하기엔 비대칭적인 것이다. 실수하지 마세요, 소련은 많은 비난을 받겠지만, 이것은 독일인들에게는 실책이 아니며 양쪽 모두 재미있습니다.
This is one of a very popular series of games from GMT covering the first months of the invasion of the USSR; units are battalions through divisions, hexes are about 5 miles, and turns are two days. The system encompasses (as of 6/2001) Barbarossa: Army Group North (2000), Barbarossa: Army Group Center (1998), and Barbarossa: Army Group South (1996). Typhoon! (1995) is the progenitor of these games, and its system is quite similar, but it is unfortunately subtly incompatible with the later games.
While not simple, these games are also not overly complex and present an excellent simulation of the early war. Most of the details of the campaigns are covered in a playable manner. Perhaps the most obviously interesting detail is the sequence of play, which is asymmetrical to account for the difficulties the Soviets labored under. Make no mistake, the Soviets are going to take a lot of abuse, but this is no walkover for the Germans and both sides are interesting to play.
While not simple, these games are also not overly complex and present an excellent simulation of the early war. Most of the details of the campaigns are covered in a playable manner. Perhaps the most obviously interesting detail is the sequence of play, which is asymmetrical to account for the difficulties the Soviets labored under. Make no mistake, the Soviets are going to take a lot of abuse, but this is no walkover for the Germans and both sides are interesting to play.
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