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BGG랭킹
BGG전체 : 4213
WARGAMES : 247
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인원
1-0 명
BGG추천: 0+-0+ 명 -
게임시간
60-3600 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.02 / 5
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디자이너
Dean Essig, Dave Friedrichs
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아티스트
Nicolás Eskubi, Dean Essig, David Pentland
-
인원
게임 소개
버마 - 1944년 3월부터 8월까지의 북부 버마를 위한 캠페인은 게이머가 제작한 OCS의 여섯 번째 게임으로, 1944년 작전의 내용을 다루고 있다.유고(U-Go)는 공격적이었고 임팔코히마(Imphal-Kohima)로 알려지게 되었는데, 이는 일본군에 가한 가장 극적인 패배였다.
1944년 봄, 북부 버마의 정글과 산에서 동등하게 맞선 두 명의 적수가 맞붙었다. 그 봄과 여름 동안 세 편의 독립적이지만 동시적인 드라마가 펼쳐졌다. 서쪽에서는 일본군이 임팔을 점령하기 위해 총공세를 펼쳤다. 중앙에서 친디트는 일본 후방 지역에 상륙했다. 동쪽에서 중국군과 미군은 완강한 일본군의 방어에 맞서 미트키나로 이동했다. 이 전투들은 세계 최고에서 최악까지 다양한 품질을 가진 병사들이 상상할 수 있는 가장 어려운 조건 하에서 끔찍한 지형에서 벌어졌다.
버마에는 영국군, 인도군, 미국군, 중국군이 있으며, 양측 모두 공격과 방어를 할 수 있는 충분한 기회가 있다.
주로 영국과 인도 쇼였지만, 이 캠페인은 결국 미국(갤러해드)과 중국 군대도 참여하게 될 것이다. 버마는 OCS 게임 중 가장 확연히 다른 종목으로, 유닛 유형과 품질이 매우 다양하고, 지형이 매우 울창하며, 도로의 부족이 양측에 도전적인 공급 상황을 만들어내며, 양측이 공격과 방어의 기회를 가지고 있기 때문에 더욱 균형 잡힌 상황을 만들어낸다. 갈라하드, 친디트, 구르카, 많은 항공 공급과 수송 옵션들이 흥미로운 상황을 만들어내고, 항상 수수께끼 같고 특이한 일본군들과 함께 멋진 것들이 더 많이 있다. Imphal-Kohima는 운영 관점에서 PTO의 가장 흥미로운 지상 캠페인이며, 게임별 규칙 집합이 상당히 완만하여 OCS로의 전환이 매우 원활합니다.
다른 OCS 게임과 달리 버마는 매우 짧은 시나리오(1~2시간)부터 더 긴 시나리오(6시간)까지, 그리고 최대 3개의 몬스터 캠페인 게임(30~60시간)까지 다양한 시나리오를 가지고 있다.
시나리오 정보:
학습 시나리오: 지도 B의 1/8; 5회전
짧은 시나리오 1 - 목요일 작업: 지도 B의 1/4; 9회전
짧은 시나리오 2 - U-Go: 지도 B의 3/4 지도; 10회전
짧은 시나리오 3 - Merril의 Marauders: 3/4 맵, 그러나 재생하려면 두 맵이 모두 필요합니다; 24회전
단편 시나리오 4 - 사토의 딜렘나: 지도 A의 1/2; 11회전
짧은 시나리오 5 - 임팔: 지도 A의 1/2 지도; 17바퀴
캠페인 시나리오 1, 2, 3(두 맵 모두 사용); 각각 45, 41 및 31 턴
게임 규모:
턴: 1/2주
16진수: 8km/5마일
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리 (Burma II - 2008년 인쇄):
두 개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 시트 3개(전투 2개, 마커 1개 - 840 1/2" 카운터)
48페이지 분량의 OCS 버전 v4.0 규칙 책자 1권
40페이지 분량의 버마 II 특정 규칙 책자
두 개의 4면 OCS v4.0 차트 및 표 책자
6면 주사위 2개
플레이어: 1명 이상(솔리테어 및 팀 플레이에도 적합)
재생 시간: 1시간 ~ 60시간
복잡성: 높은
카드놀이 적합성: 보통
1944년 봄, 북부 버마의 정글과 산에서 동등하게 맞선 두 명의 적수가 맞붙었다. 그 봄과 여름 동안 세 편의 독립적이지만 동시적인 드라마가 펼쳐졌다. 서쪽에서는 일본군이 임팔을 점령하기 위해 총공세를 펼쳤다. 중앙에서 친디트는 일본 후방 지역에 상륙했다. 동쪽에서 중국군과 미군은 완강한 일본군의 방어에 맞서 미트키나로 이동했다. 이 전투들은 세계 최고에서 최악까지 다양한 품질을 가진 병사들이 상상할 수 있는 가장 어려운 조건 하에서 끔찍한 지형에서 벌어졌다.
버마에는 영국군, 인도군, 미국군, 중국군이 있으며, 양측 모두 공격과 방어를 할 수 있는 충분한 기회가 있다.
주로 영국과 인도 쇼였지만, 이 캠페인은 결국 미국(갤러해드)과 중국 군대도 참여하게 될 것이다. 버마는 OCS 게임 중 가장 확연히 다른 종목으로, 유닛 유형과 품질이 매우 다양하고, 지형이 매우 울창하며, 도로의 부족이 양측에 도전적인 공급 상황을 만들어내며, 양측이 공격과 방어의 기회를 가지고 있기 때문에 더욱 균형 잡힌 상황을 만들어낸다. 갈라하드, 친디트, 구르카, 많은 항공 공급과 수송 옵션들이 흥미로운 상황을 만들어내고, 항상 수수께끼 같고 특이한 일본군들과 함께 멋진 것들이 더 많이 있다. Imphal-Kohima는 운영 관점에서 PTO의 가장 흥미로운 지상 캠페인이며, 게임별 규칙 집합이 상당히 완만하여 OCS로의 전환이 매우 원활합니다.
다른 OCS 게임과 달리 버마는 매우 짧은 시나리오(1~2시간)부터 더 긴 시나리오(6시간)까지, 그리고 최대 3개의 몬스터 캠페인 게임(30~60시간)까지 다양한 시나리오를 가지고 있다.
시나리오 정보:
학습 시나리오: 지도 B의 1/8; 5회전
짧은 시나리오 1 - 목요일 작업: 지도 B의 1/4; 9회전
짧은 시나리오 2 - U-Go: 지도 B의 3/4 지도; 10회전
짧은 시나리오 3 - Merril의 Marauders: 3/4 맵, 그러나 재생하려면 두 맵이 모두 필요합니다; 24회전
단편 시나리오 4 - 사토의 딜렘나: 지도 A의 1/2; 11회전
짧은 시나리오 5 - 임팔: 지도 A의 1/2 지도; 17바퀴
캠페인 시나리오 1, 2, 3(두 맵 모두 사용); 각각 45, 41 및 31 턴
게임 규모:
턴: 1/2주
16진수: 8km/5마일
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리 (Burma II - 2008년 인쇄):
두 개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 시트 3개(전투 2개, 마커 1개 - 840 1/2" 카운터)
48페이지 분량의 OCS 버전 v4.0 규칙 책자 1권
40페이지 분량의 버마 II 특정 규칙 책자
두 개의 4면 OCS v4.0 차트 및 표 책자
6면 주사위 2개
플레이어: 1명 이상(솔리테어 및 팀 플레이에도 적합)
재생 시간: 1시간 ~ 60시간
복잡성: 높은
카드놀이 적합성: 보통
Burma - The Campaign for Northern Burma, March-August, 1944, is the sixth game in the Operational Combat Series (OCS) from The Gamers, and covers covers the 1944 campaigns beginning with the Japanese "U-Go" offensive and ending up as what would be know as Imphal-Kohima, the most dramatic defeat ever inflicted on a Japanese army.
In the spring of 1944, two equally matched opponents faced each other in the jungles and mountains of Northern Burma. During that spring and summer, three independent, but simultaneous, dramas unfolded. In the west, the Japanese launched an all-out offensive to capture Imphal. In the center, the Chindits landed in the Japanese rear area. In the east, the Chinese/US forces moved toward Myitkyina against stubborn Japanese defenses. These battles took place in horrible terrain under the most difficult conditions imaginable with troops whose quality ranged from the world’s best to the world’s worst.
Burma contains British, Indian, US, and Chinese troops of varying qualities with ample opportunities for both sides to attack and defend.
While mainly a British and Indian show, the campaign would end up involving US (Galahad) and Chinese troops as well. Burma is the most markedly different of the OCS games, with a wide variety of unit types and qualities, the extremely dense terrain and lack of roads creating a challenging supply situation for both sides, and a more balanced situation as both sides have opportunities to attack and defend. There is more of the "cool stuff" too, with Galahad, Chindits, Gurkhas, lots of air supply and transport options creating some interesting situations, and the ever-enigmatic and unusual Japanese Army. Imphal-Kohima is by far the most interesting ground campaign of the PTO (from an operational perspective), and it's conversion to OCS is remarkably smooth, with a fairly modest set of game-specific rules.
Unlike some other OCS games, Burma has an excellent range of scenarios, from a couple very short scenarios (1-2 hrs) through to a good selection of longer (6hr) scenarios and on up to 3 monster campaign games (30-60 hrs).
Scenario Info:
Learning Scenario: 1/8th of Map B; 5 turns
Short Scenario 1 - Operation Thursday: 1/4 of Map B; 9 turns
Short Scenario 2 - U-Go: 3/4 map of Map B; 10 turns
Short Scenario 3 - Merril's Marauders: 3/4 map, but requires both maps to play; 24 turns
Short Scenario 4 - Sato's Dilemna: 1/2 map of Map A; 11 turns
Short Scenario 5 - Imphal: 1/2 map of Map A; 17 turns
Campaign Scenarios 1, 2, and 3 (which use both maps, obviously); 45, 41, and 31 turns respectively
Game Scale:
Turn: 1/2 week
Hex: 5 miles / 8 Km
Units: Battalion to Division
Game Inventory (Burma II - printed 2008):
Two 22 x 34" full-color mapsheets
Three dual-side printed countersheets (2 combat, 1 markers - 840 1/2" counters)
One 48-page OCS version v4.0 rules booklet
One 40-page Burma II specific rules booklet
Two 4-sided OCS v4.0 Charts & Tables booklets
Two 6-sided dice
Players: 1 or more (also suitable for solitaire and team play)
Playing Time: 1 to 60 hours
Complexity: High
Solitaire Suitability: Moderate
In the spring of 1944, two equally matched opponents faced each other in the jungles and mountains of Northern Burma. During that spring and summer, three independent, but simultaneous, dramas unfolded. In the west, the Japanese launched an all-out offensive to capture Imphal. In the center, the Chindits landed in the Japanese rear area. In the east, the Chinese/US forces moved toward Myitkyina against stubborn Japanese defenses. These battles took place in horrible terrain under the most difficult conditions imaginable with troops whose quality ranged from the world’s best to the world’s worst.
Burma contains British, Indian, US, and Chinese troops of varying qualities with ample opportunities for both sides to attack and defend.
While mainly a British and Indian show, the campaign would end up involving US (Galahad) and Chinese troops as well. Burma is the most markedly different of the OCS games, with a wide variety of unit types and qualities, the extremely dense terrain and lack of roads creating a challenging supply situation for both sides, and a more balanced situation as both sides have opportunities to attack and defend. There is more of the "cool stuff" too, with Galahad, Chindits, Gurkhas, lots of air supply and transport options creating some interesting situations, and the ever-enigmatic and unusual Japanese Army. Imphal-Kohima is by far the most interesting ground campaign of the PTO (from an operational perspective), and it's conversion to OCS is remarkably smooth, with a fairly modest set of game-specific rules.
Unlike some other OCS games, Burma has an excellent range of scenarios, from a couple very short scenarios (1-2 hrs) through to a good selection of longer (6hr) scenarios and on up to 3 monster campaign games (30-60 hrs).
Scenario Info:
Learning Scenario: 1/8th of Map B; 5 turns
Short Scenario 1 - Operation Thursday: 1/4 of Map B; 9 turns
Short Scenario 2 - U-Go: 3/4 map of Map B; 10 turns
Short Scenario 3 - Merril's Marauders: 3/4 map, but requires both maps to play; 24 turns
Short Scenario 4 - Sato's Dilemna: 1/2 map of Map A; 11 turns
Short Scenario 5 - Imphal: 1/2 map of Map A; 17 turns
Campaign Scenarios 1, 2, and 3 (which use both maps, obviously); 45, 41, and 31 turns respectively
Game Scale:
Turn: 1/2 week
Hex: 5 miles / 8 Km
Units: Battalion to Division
Game Inventory (Burma II - printed 2008):
Two 22 x 34" full-color mapsheets
Three dual-side printed countersheets (2 combat, 1 markers - 840 1/2" counters)
One 48-page OCS version v4.0 rules booklet
One 40-page Burma II specific rules booklet
Two 4-sided OCS v4.0 Charts & Tables booklets
Two 6-sided dice
Players: 1 or more (also suitable for solitaire and team play)
Playing Time: 1 to 60 hours
Complexity: High
Solitaire Suitability: Moderate
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