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BGG랭킹
BGG전체 : 6579
FAMILYGAMES : 1891
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.42 / 5
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디자이너
(Uncredited)
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아티스트
Althea Braithwaite, Christian Fiore, Thomas Goletz, Johnny B. Gruelle, Loriot, Doris Matthäus, Sven Nordqvist, Erich Schmitt
-
인원
게임 소개
루미의 많은 다른 버전들이 있다. 루미 500은 루미의 가장 흔한 형태이다. Rummy 500은 52장의 카드를 사용하는 일반적인 카드 게임입니다. 가장 인기 있는 패밀리 카드 게임 중 하나이며 간단한 전제를 가지고 있다. 플레이어는 손에 쥔 모든 카드를 제거하는 것이 목표인 카드를 손에 쥐게 된다. 카드를 테이블에 놓고 3인 1조로 세트(다른 슈트에서 값이 같은 카드 그룹) 또는 실행(한 슈트에 대해 3개 이상의 연속 카드)으로 플레이할 수 있습니다. 한 사람이 카드 그룹을 놓으면, 원래 세트를 플레이한 플레이어를 포함한 다른 플레이어들은 이제 카드를 그 그룹에 "해제"할 수 있습니다.
플레이어의 차례가 되면, 주식에서 탑 페이스 다운 카드를 꺼내거나, 폐기된 더미에서 탑 페이스 업 카드를 가져갈 수 있다. 테이블 위에서 섞이거나, 쉬거나, 플레이를 하지 않으면, 플레이어는 카드를 폐기 더미 위에 올려서 버려야 한다. 폐기 더미가 펼쳐져 있어 모든 카드의 가치를 볼 수 있다. 사용할 수 있는 카드가 보이면 가져가도 되지만, 그 위에 버려진 카드도 모두 가져가야 하며, 덱에서 가장 낮은(물리적) 카드를 줍자마자 플레이해야 한다. 폐기 더미의 맨 위 카드만 가져가면 바로 섞을 필요가 없습니다. (변수: 잠깐, 사실 그러시겠죠.)
한 명의 선수가 마지막 남은 카드를 버리면 손놀림이 끝난다. 테이블 위에 있는 카드는 긍정적인 포인트 가치가 있고, 손에 남아 있는 카드는 부정적인 포인트 가치가 있습니다. 2-10의 숫자 카드는 핍 값(변수: 2-9는 5점), 페이스 카드는 10점, A-2-3 런에서 사용되지 않는 한 에이스는 15점, 조커는 15점입니다. 모든 플레이어들은 카드의 pip 값을 손에 들고 합산하며, 해당 포인트는 나간 플레이어에게 주어진다.) 이전에 어떤 카드도 내려놓지 않고 나가는 선수는 "rummy,"를 해서 두 배의 점수를 얻습니다. 보통 500점까지 경기를 치르지만, 플레이어들은 더 적은 점수로 경기를 하거나 특정한 수의 라운드를 할 수 있다.
2로 게임을 할 때, 두 선수 모두 13장의 카드를 받습니다. 3개 또는 4개로 게임을 할 때, 각 플레이어는 7장의 카드를 받습니다. 5명 또는 6명의 플레이어와 게임을 할 때, 각 플레이어에게 6장의 카드가 주어집니다.
이 게임에는 많은 다른 변형들이 있다. 초기 버전의 루미는 44장의 카드 덱으로, 에이스에서 11장까지 4장의 슈트로 플레이되었다. 2인용 버전 플레이어에서는 3인 이상 8장의 카드가 지급되며, 손 크기는 6장이다.
독일에서 경기하는 롬메(Rommé)는 한 선수가 40점 이상의 레이다운 점수를 얻기 전까지는 카드를 내려놓을 수 없다(단, 단 한 번에 13장의 카드를 모두 플레이할 수 있는 경우는 예외이다. 독일식 변종에서 각 얼굴 카드는 10이고 숫자 카드는 표시된 숫자의 가치가 있으며, 숫자 카드는 11(킹 뒤에 사용하거나 세트로 사용할 경우)의 가치가 있으며, 연속해서 2 앞에 1로 사용할 경우 1의 가치가 있다. 조커는 그들이 대표하는 카드의 가치입니다. 이 독일식 루미는 110 카드 덱에서 2x52 카드 + 6(또는 4)의 요커로 플레이된다. 아메리칸 루미와의 또 다른 차이점은 한 무더기로부터 버려지는 상판만 줍을 수 있다는 것이다. 앞에 내려놓은 것을 바탕으로 점수를 매기기보다는 승자(1인칭 아웃)가 0점을 받고, 나머지 모든 선수가 손에 남은 카드를 합산해 그만큼의 포인트(데드우드 추가)를 챙긴다. 여기서 완주한 선수는 데드우드가 없습니다. 500점이 되면(또는 골로 합의) 게임이 종료되고 가장 낮은 점수(최소 벌점)를 가진 플레이어가 승리한다. 이 '40+로 돌파'라는 규칙 때문에 이 게임은 조금 더 어렵고 진루미에 가깝습니다.
Pagat.com은 플레이어가 어떤 카드든 가지고 갈 수 있는 겹치는 폐기 더미를 루미 500과 기본 루미를 구별하는 기능으로 간주하고 있다. 그러나 각 변형에 대한 수많은 다른 선택적 규칙도 나열되어 있으며, 그 중 일부는 동등하게 중요한 것으로 간주될 수 있으며, 웹 전반에 걸쳐 둘 중 하나를 정의하는 것에 대한 합의는 없다.
플레이어의 차례가 되면, 주식에서 탑 페이스 다운 카드를 꺼내거나, 폐기된 더미에서 탑 페이스 업 카드를 가져갈 수 있다. 테이블 위에서 섞이거나, 쉬거나, 플레이를 하지 않으면, 플레이어는 카드를 폐기 더미 위에 올려서 버려야 한다. 폐기 더미가 펼쳐져 있어 모든 카드의 가치를 볼 수 있다. 사용할 수 있는 카드가 보이면 가져가도 되지만, 그 위에 버려진 카드도 모두 가져가야 하며, 덱에서 가장 낮은(물리적) 카드를 줍자마자 플레이해야 한다. 폐기 더미의 맨 위 카드만 가져가면 바로 섞을 필요가 없습니다. (변수: 잠깐, 사실 그러시겠죠.)
한 명의 선수가 마지막 남은 카드를 버리면 손놀림이 끝난다. 테이블 위에 있는 카드는 긍정적인 포인트 가치가 있고, 손에 남아 있는 카드는 부정적인 포인트 가치가 있습니다. 2-10의 숫자 카드는 핍 값(변수: 2-9는 5점), 페이스 카드는 10점, A-2-3 런에서 사용되지 않는 한 에이스는 15점, 조커는 15점입니다. 모든 플레이어들은 카드의 pip 값을 손에 들고 합산하며, 해당 포인트는 나간 플레이어에게 주어진다.) 이전에 어떤 카드도 내려놓지 않고 나가는 선수는 "rummy,"를 해서 두 배의 점수를 얻습니다. 보통 500점까지 경기를 치르지만, 플레이어들은 더 적은 점수로 경기를 하거나 특정한 수의 라운드를 할 수 있다.
2로 게임을 할 때, 두 선수 모두 13장의 카드를 받습니다. 3개 또는 4개로 게임을 할 때, 각 플레이어는 7장의 카드를 받습니다. 5명 또는 6명의 플레이어와 게임을 할 때, 각 플레이어에게 6장의 카드가 주어집니다.
이 게임에는 많은 다른 변형들이 있다. 초기 버전의 루미는 44장의 카드 덱으로, 에이스에서 11장까지 4장의 슈트로 플레이되었다. 2인용 버전 플레이어에서는 3인 이상 8장의 카드가 지급되며, 손 크기는 6장이다.
독일에서 경기하는 롬메(Rommé)는 한 선수가 40점 이상의 레이다운 점수를 얻기 전까지는 카드를 내려놓을 수 없다(단, 단 한 번에 13장의 카드를 모두 플레이할 수 있는 경우는 예외이다. 독일식 변종에서 각 얼굴 카드는 10이고 숫자 카드는 표시된 숫자의 가치가 있으며, 숫자 카드는 11(킹 뒤에 사용하거나 세트로 사용할 경우)의 가치가 있으며, 연속해서 2 앞에 1로 사용할 경우 1의 가치가 있다. 조커는 그들이 대표하는 카드의 가치입니다. 이 독일식 루미는 110 카드 덱에서 2x52 카드 + 6(또는 4)의 요커로 플레이된다. 아메리칸 루미와의 또 다른 차이점은 한 무더기로부터 버려지는 상판만 줍을 수 있다는 것이다. 앞에 내려놓은 것을 바탕으로 점수를 매기기보다는 승자(1인칭 아웃)가 0점을 받고, 나머지 모든 선수가 손에 남은 카드를 합산해 그만큼의 포인트(데드우드 추가)를 챙긴다. 여기서 완주한 선수는 데드우드가 없습니다. 500점이 되면(또는 골로 합의) 게임이 종료되고 가장 낮은 점수(최소 벌점)를 가진 플레이어가 승리한다. 이 '40+로 돌파'라는 규칙 때문에 이 게임은 조금 더 어렵고 진루미에 가깝습니다.
Pagat.com은 플레이어가 어떤 카드든 가지고 갈 수 있는 겹치는 폐기 더미를 루미 500과 기본 루미를 구별하는 기능으로 간주하고 있다. 그러나 각 변형에 대한 수많은 다른 선택적 규칙도 나열되어 있으며, 그 중 일부는 동등하게 중요한 것으로 간주될 수 있으며, 웹 전반에 걸쳐 둘 중 하나를 정의하는 것에 대한 합의는 없다.
There are many different versions of Rummy. Rummy 500 is the most commonly played form of Rummy. Rummy 500 is a standard deck playing card game using 52 cards. It is one of the most popular family card games, and has a simple premise. Players are dealt a hand of cards, with the goal being to rid yourself of all the cards in your hand. You can do this by playing cards to the table, in groups of three, either in sets (groups of cards with the same value from different suits) or in runs (three or more consecutive cards for one suit). Once a person lays down a group of cards, other players -- including the player who played the original set -- can now "lay off" cards to that group.
On a player's turn, they can take the top face down card from the stock, or take the top face up card from the discard pile. After melding, laying off, or making no plays on the table, a player must discard a card face up on the discard pile. The discard pile is spread out, so that the value of all cards is visible. If you see a card that you can use, you may take it, but you must also take all the cards that have been discarded on top of it, and you must play the lowest (physical) card in the deck as soon as you pick it up. If you only take the top card of the discard pile, you do not have to meld it immediately. (Variant: No wait, actually you do.)
The hand ends as soon as one player discards her last remaining card (going out). Cards on the table are worth positive points, and cards left in your hand are worth negative points. Numbered cards from 2-10 are worth their pip value (Variant: 2-9 are worth 5); face-cards are worth 10 points; aces are worth 15 points, unless used in an A-2-3 run; jokers are worth 15 points. (Variant: All players add up the pip values of the cards in their hands, and those points are given to the player who went out.) A player who goes out without previously laying down any cards goes "rummy," and scores double the points. Normally, games are played to 500 points, but players can opt to play to fewer points, or play a specific number of rounds.
When playing with 2, both players get 13 cards. When playing with 3 or 4, each player gets 7 cards. When playing with 5 or 6 players, each player receives 6 cards.
There are many other variations of the game. Early versions of Rummy were often played with a 44-card deck, Ace through 11 in four suits. In the 2-player version players are dealt 8 cards, with 3 or more players, the hand size is 6 cards.
One such variation, Rommé, played in Germany, requires that a player cannot start laying any cards down at all, until they have broken in with a lay down valued at 40 points or more (the exception being if you can play all of the 13 cards in your hand in one go). In the German variant, each face card is 10, number cards are worth their shown number, aces are worth 11 (if used after the king or as a set) or 1 if used as a 1 in front of a 2 in a sequence. Jokers are the value of the card they are representing. This German rummy variant is also played with 2x52 cards + 6(or 4) jokers - for a 110 card deck. Another difference from American Rummy is that one can only pick up the top discard, from a single growing discard pile - never a larger part of a spread out discard deck. Rather than scoring points based on what you have laid down in front of you, the winner (first person out), gets zero, and every other player adds up the cards remaining in their hands and takes that much in points (adding up the deadwood) Here the player that finished has no deadwood. When someone reaches 500 (or agreed to goal) the game ends and the player with the lowest score (least penalty points) wins. Because of this 'breaking through with 40+' rule, this game is a bit more difficult and closer to Gin Rummy.
Pagat.com considers the overlapping discard pile, from which a player can take any card plus all cards above it in the pile, to be the feature distinguishing Rummy 500 from basic Rummy. However, numerous other optional rules for each variant are also listed, some of which could be considered to be equally significant, and there is no consensus across the web as to what defines one or the other.
On a player's turn, they can take the top face down card from the stock, or take the top face up card from the discard pile. After melding, laying off, or making no plays on the table, a player must discard a card face up on the discard pile. The discard pile is spread out, so that the value of all cards is visible. If you see a card that you can use, you may take it, but you must also take all the cards that have been discarded on top of it, and you must play the lowest (physical) card in the deck as soon as you pick it up. If you only take the top card of the discard pile, you do not have to meld it immediately. (Variant: No wait, actually you do.)
The hand ends as soon as one player discards her last remaining card (going out). Cards on the table are worth positive points, and cards left in your hand are worth negative points. Numbered cards from 2-10 are worth their pip value (Variant: 2-9 are worth 5); face-cards are worth 10 points; aces are worth 15 points, unless used in an A-2-3 run; jokers are worth 15 points. (Variant: All players add up the pip values of the cards in their hands, and those points are given to the player who went out.) A player who goes out without previously laying down any cards goes "rummy," and scores double the points. Normally, games are played to 500 points, but players can opt to play to fewer points, or play a specific number of rounds.
When playing with 2, both players get 13 cards. When playing with 3 or 4, each player gets 7 cards. When playing with 5 or 6 players, each player receives 6 cards.
There are many other variations of the game. Early versions of Rummy were often played with a 44-card deck, Ace through 11 in four suits. In the 2-player version players are dealt 8 cards, with 3 or more players, the hand size is 6 cards.
One such variation, Rommé, played in Germany, requires that a player cannot start laying any cards down at all, until they have broken in with a lay down valued at 40 points or more (the exception being if you can play all of the 13 cards in your hand in one go). In the German variant, each face card is 10, number cards are worth their shown number, aces are worth 11 (if used after the king or as a set) or 1 if used as a 1 in front of a 2 in a sequence. Jokers are the value of the card they are representing. This German rummy variant is also played with 2x52 cards + 6(or 4) jokers - for a 110 card deck. Another difference from American Rummy is that one can only pick up the top discard, from a single growing discard pile - never a larger part of a spread out discard deck. Rather than scoring points based on what you have laid down in front of you, the winner (first person out), gets zero, and every other player adds up the cards remaining in their hands and takes that much in points (adding up the deadwood) Here the player that finished has no deadwood. When someone reaches 500 (or agreed to goal) the game ends and the player with the lowest score (least penalty points) wins. Because of this 'breaking through with 40+' rule, this game is a bit more difficult and closer to Gin Rummy.
Pagat.com considers the overlapping discard pile, from which a player can take any card plus all cards above it in the pile, to be the feature distinguishing Rummy 500 from basic Rummy. However, numerous other optional rules for each variant are also listed, some of which could be considered to be equally significant, and there is no consensus across the web as to what defines one or the other.
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