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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Petr Chval, Jana Chvalová, Jonáš Ferenc, Petr Fried, Kryštof Kozák
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아티스트
Kryštof Ferenc
-
인원
게임 소개
이 게임은 스팀펑크, 마술, 대체 역사를 혼합한 체코 롤플레잉 게임 P píbhyhy Impéria를 기반으로 한다. 이 규칙은 권력 투쟁과 일루미나티라는 두 가지 변형을 포함하며, 권력을 얻기 위한 최대 6개의 파벌의 싸움을 나타낸다. 파벌은 다음과 같다.
프리메이슨(남성으로부터만 구성된 정파)
-마법(목표를 달성하기 위해 마법과 오컬트를 사용하는 그룹)
-산업자(우수한 기술에 의존하는 과학자 및 공장주 그룹)
-오리엔탈 컬트(서양의 모든 것을 경멸하고 동양의 것으로 대체할 계획)
-Sídhe(다른 차원의 원소, 우리 차원에서 얻을 수 있는 힘을 갈망함)
-Strigois(지옥 자체 또는 지옥 자체에서 불린 신비한 생명체)
각 파벌의 갑판에는 캐릭터 4명, 위협 2명, 이벤트 5명, 피난처 1명이 포함되어 있습니다.
-캐릭터가 가장 중요해서, 가장 많은 포인트를 얻습니다. 이들은 후보(총리직용) 또는 선거에서 자신의 후보를 도우려는 대리인으로 사용될 수 있습니다.
-위협은 적 요원이나 후보자를 제거하는 수단입니다.
-피난처는 적의 위협으로부터 보호하기 위한 것입니다.
이벤트는 상대의 행동을 방해하거나 점수를 얻기 위한 일반적인 목적입니다.
두 변종 모두, 각 플레이어는 총리직에 대한 자신의 후보자를 가지고 있으며, 다른 플레이어들은 그의 신원을 알 수 없다. 각 라운드는 선수가 자신의 후보와 함께 카드를 아래로 향하게 하고, 각 라운드는 카드를 아래로 향하게 한다. 각 플레이어가 카드를 넣은 후 정해진 순서대로 모든 카드가 공개되고 해결된다(이벤트, 에이전트, 위협, 피난처). 플레이어가 에이전트를 공개할 때, 다른 플레이어가 후보자의 신원을 추측할 수 있습니다. 맞히면 드러나는 것이고 선수들이 혼자 드러낸다고 해서 점수를 얻을 수 없다는 것이다. 그 게임은 성공적인 추측과 상관없이 계속된다. 셸테 카드에 의해 무력화되지 않는 위협 카드를 플레이한 후, 해당 플레이어는 후보자를 공개하고 게임 순서에 따라 점수를 획득할 수 있습니다. 만약 모든 선수들의 후보들이 (추측을 통해) 공개되거나 테이블 위의 Threat 카드의 수가 플레이어 수 +1과 같다면, 게임은 종료된다. 게임을 끝낸 플레이어는 3점을 더 받게 되며, 각 플레이어는 자신의 생존과 상대 에이전트 살인으로 포인트를 얻게 된다. 가장 많은 점수를 얻은 선수가 자신의 후보가 총리로 선출됩니다.
프리메이슨(남성으로부터만 구성된 정파)
-마법(목표를 달성하기 위해 마법과 오컬트를 사용하는 그룹)
-산업자(우수한 기술에 의존하는 과학자 및 공장주 그룹)
-오리엔탈 컬트(서양의 모든 것을 경멸하고 동양의 것으로 대체할 계획)
-Sídhe(다른 차원의 원소, 우리 차원에서 얻을 수 있는 힘을 갈망함)
-Strigois(지옥 자체 또는 지옥 자체에서 불린 신비한 생명체)
각 파벌의 갑판에는 캐릭터 4명, 위협 2명, 이벤트 5명, 피난처 1명이 포함되어 있습니다.
-캐릭터가 가장 중요해서, 가장 많은 포인트를 얻습니다. 이들은 후보(총리직용) 또는 선거에서 자신의 후보를 도우려는 대리인으로 사용될 수 있습니다.
-위협은 적 요원이나 후보자를 제거하는 수단입니다.
-피난처는 적의 위협으로부터 보호하기 위한 것입니다.
이벤트는 상대의 행동을 방해하거나 점수를 얻기 위한 일반적인 목적입니다.
두 변종 모두, 각 플레이어는 총리직에 대한 자신의 후보자를 가지고 있으며, 다른 플레이어들은 그의 신원을 알 수 없다. 각 라운드는 선수가 자신의 후보와 함께 카드를 아래로 향하게 하고, 각 라운드는 카드를 아래로 향하게 한다. 각 플레이어가 카드를 넣은 후 정해진 순서대로 모든 카드가 공개되고 해결된다(이벤트, 에이전트, 위협, 피난처). 플레이어가 에이전트를 공개할 때, 다른 플레이어가 후보자의 신원을 추측할 수 있습니다. 맞히면 드러나는 것이고 선수들이 혼자 드러낸다고 해서 점수를 얻을 수 없다는 것이다. 그 게임은 성공적인 추측과 상관없이 계속된다. 셸테 카드에 의해 무력화되지 않는 위협 카드를 플레이한 후, 해당 플레이어는 후보자를 공개하고 게임 순서에 따라 점수를 획득할 수 있습니다. 만약 모든 선수들의 후보들이 (추측을 통해) 공개되거나 테이블 위의 Threat 카드의 수가 플레이어 수 +1과 같다면, 게임은 종료된다. 게임을 끝낸 플레이어는 3점을 더 받게 되며, 각 플레이어는 자신의 생존과 상대 에이전트 살인으로 포인트를 얻게 된다. 가장 많은 점수를 얻은 선수가 자신의 후보가 총리로 선출됩니다.
The game is based on a Czech role-playing game Příběhy Impéria, which mixes steampunk, magic and alternative history together. The rules contain two variants, Power Struggle and Illuminati, and represents fight of up to six factions for power. The factions are:
-Freemasons (conspirational sect consisting only from men)
-Mages (a group using magic and the occult to achieve its goals)
-Industrialists (a group of scientists and factory owners relying on superior technology)
-Oriental Cult (which despises everything Western and plans to replace it with Eastern)
-Sídhe (elementals from another dimensions, hungry for power they can get in our dimension)
-Strigois (mystical creatures called by or from the Hell itself)
Each faction's deck contains 4 Characters, 2 Threats, 5 Events and 1 Shelter.
-Characters are the most important ones, they earn the most of the points. They can be used either as Candidates (for the post of the Prime Minister), or Agents trying to help their candidate in the elections.
-Threats are the means of eliminating enemy Agents, or even Candidates
-Shelters are for protecting from enemy Threats
-Events are for general purpose, either to hinder your opponents or to earn you points.
In both variants, each player has his own Candidate for the post of Prime Minister, whose identity is unknown to other players. Those candidates are placed in a column face down and each round ever player puts a card face down in a row with his Candidate. After each player has placed his or her card, all those cards are revealed and resolved in a fixed order (Event, Agent, Threat, Shelter). When a player reveals an Agent, other players may guess the identity of his Candidate. If they guess right, he is revealed and that players cannot gain any points for revealing him by himself. The game continues on, regardless of a successful guess. After a playing a Threat card that will not be neutralized by a Shelte card, that player may reveal his Candidate and earns a number of points corresponding to the game's turn. If all the players' candidates are revealed (either by a guess or willingly) or if number of Threat cards on the table equals to number of players +1, the game ends. The player who caused end of the game gets extra 3 points and each player gets points for surviving of his own and killing opponents' agents. The player with the most points gets his Candidate elected as the Prime Minister,
-Freemasons (conspirational sect consisting only from men)
-Mages (a group using magic and the occult to achieve its goals)
-Industrialists (a group of scientists and factory owners relying on superior technology)
-Oriental Cult (which despises everything Western and plans to replace it with Eastern)
-Sídhe (elementals from another dimensions, hungry for power they can get in our dimension)
-Strigois (mystical creatures called by or from the Hell itself)
Each faction's deck contains 4 Characters, 2 Threats, 5 Events and 1 Shelter.
-Characters are the most important ones, they earn the most of the points. They can be used either as Candidates (for the post of the Prime Minister), or Agents trying to help their candidate in the elections.
-Threats are the means of eliminating enemy Agents, or even Candidates
-Shelters are for protecting from enemy Threats
-Events are for general purpose, either to hinder your opponents or to earn you points.
In both variants, each player has his own Candidate for the post of Prime Minister, whose identity is unknown to other players. Those candidates are placed in a column face down and each round ever player puts a card face down in a row with his Candidate. After each player has placed his or her card, all those cards are revealed and resolved in a fixed order (Event, Agent, Threat, Shelter). When a player reveals an Agent, other players may guess the identity of his Candidate. If they guess right, he is revealed and that players cannot gain any points for revealing him by himself. The game continues on, regardless of a successful guess. After a playing a Threat card that will not be neutralized by a Shelte card, that player may reveal his Candidate and earns a number of points corresponding to the game's turn. If all the players' candidates are revealed (either by a guess or willingly) or if number of Threat cards on the table equals to number of players +1, the game ends. The player who caused end of the game gets extra 3 points and each player gets points for surviving of his own and killing opponents' agents. The player with the most points gets his Candidate elected as the Prime Minister,
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