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WARGAMES : 455
8Stonewall's Sword: The Battle of Cedar Mountain (2015) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.12 / 5
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디자이너
Hermann Luttmann
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아티스트
Rick Barber, Charles Kibler
-
인원
게임 소개
스톤월의 검: 시더 마운틴 전투는 1862년 8월 9일 시더 마운틴 전투에서 벌어진 2인 1조의 전쟁 게임이다. 한 선수가 토마스 & 인용구를 지휘합니다.스톤월, 잭슨의 남부군과 다른 이들은 나다니엘 뱅크스 북군을 통제하고 있다.
플레이어는 맵의 주요 영역을 제어하고 적 유닛을 제거하여 승리 포인트를 획득함으로써 승리합니다. 사용할 수 있는 시나리오는 두 가지가 있는데, 각각 자신만의 승리 조건, 길이, 집중되는 전투의 양상을 가지고 있다.
스톤월의 검: 시더산 전투에는 3가지 &ldquo를 강조하는 눈먼 검의 치트-풀 시스템도 포함되어 있다.전쟁 안개, 전쟁 마찰, 전쟁 운명의 전쟁. 각각의 Chit Pull을 통해, 선수들은 현재 상황에 대한 평가에 따라 힘든 결정을 내려야 하는 도전을 받게 된다. 전통적인 치트-풀 메커니즘과 달리, 맹검 시스템은 어떠한 전투 유닛도 카운트다운할 수 없도록 보장한다. 이는 긴장된 액션과 지속적인 놀라움 – 각 플레이어에 도전할 환경을 만들어낸다.
찰스 키블러는 카운터를 위한 작품을 만들었고 릭 바버는 그 지도를 위한 예술가입니다.
플레이어는 맵의 주요 영역을 제어하고 적 유닛을 제거하여 승리 포인트를 획득함으로써 승리합니다. 사용할 수 있는 시나리오는 두 가지가 있는데, 각각 자신만의 승리 조건, 길이, 집중되는 전투의 양상을 가지고 있다.
스톤월의 검: 시더산 전투에는 3가지 &ldquo를 강조하는 눈먼 검의 치트-풀 시스템도 포함되어 있다.전쟁 안개, 전쟁 마찰, 전쟁 운명의 전쟁. 각각의 Chit Pull을 통해, 선수들은 현재 상황에 대한 평가에 따라 힘든 결정을 내려야 하는 도전을 받게 된다. 전통적인 치트-풀 메커니즘과 달리, 맹검 시스템은 어떠한 전투 유닛도 카운트다운할 수 없도록 보장한다. 이는 긴장된 액션과 지속적인 놀라움 – 각 플레이어에 도전할 환경을 만들어낸다.
찰스 키블러는 카운터를 위한 작품을 만들었고 릭 바버는 그 지도를 위한 예술가입니다.
Stonewall's Sword: The Battle of Cedar Mountain is a two-player wargame on The Battle of Cedar Mountain, August 9th, 1862. One player commands Thomas "Stonewall" Jackson's Confederate troops and the other controls Nathaniel Banks' Union troops.
Players win by controlling key areas of the map and by earning victory points by eliminating enemy units. There are two scenarios available, each with their own victory conditions, length, and aspect of the battle that is focused on.
Stonewall's Sword: The Battle of Cedar Mountain also features the Blind Swords chit-pull system which emphasizes the three “FOW’s” of military conflict: fog-of-war, friction-of-war and fortunes-of-war. With each chit pull, players will be challenged to make tough decisions based on their assessment of the current situation. Unlike traditional chit-pull mechanisms, the Blind Swords system ensures that no combat units can be counted on, or conversely, counted out. This yields an environment of tense action and constant surprises – an environment that will challenge each player.
Charles Kibler created the artwork for the counters and Rick Barber is the artist for the map.
Players win by controlling key areas of the map and by earning victory points by eliminating enemy units. There are two scenarios available, each with their own victory conditions, length, and aspect of the battle that is focused on.
Stonewall's Sword: The Battle of Cedar Mountain also features the Blind Swords chit-pull system which emphasizes the three “FOW’s” of military conflict: fog-of-war, friction-of-war and fortunes-of-war. With each chit pull, players will be challenged to make tough decisions based on their assessment of the current situation. Unlike traditional chit-pull mechanisms, the Blind Swords system ensures that no combat units can be counted on, or conversely, counted out. This yields an environment of tense action and constant surprises – an environment that will challenge each player.
Charles Kibler created the artwork for the counters and Rick Barber is the artist for the map.
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