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BGG랭킹
BGG전체 : 510
FAMILYGAMES : 138
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
40-40 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.84 / 5
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디자이너
Christophe Raimbault
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아티스트
Ian Parovel, Jordi Valbuena
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인원
게임 소개
1899년 7월 11일 오전 10시, 유니언 퍼시픽 익스프레스는 47명의 승객을 태우고 뉴멕시코주 폴섬을 출발했다. 몇 분이 지나자 지붕 위에서 총성과 재촉하는 발소리가 들린다. 중무장한 도적들이 정직한 시민들의 지갑과 보석을 빼앗으러 왔다. 그들은 새뮤얼 포드의 감독하에 놓여 있었음에도 불구하고 니스 밸리 석탄 회사의 주급을 보관하고 있는 여행 가방을 훔치는 데 성공할 수 있을까? 그들 중 가장 부유한 자만이 정상에 오를 수 있기 때문에 이 도적들이 원수보다 서로를 더 방해할까?
콜트 익스프레스에서 당신은 다른 도적들과 동시에 기차를 털고 있는 도적 역을 맡았고, 당신의 목표는 올드웨스트에서 가장 부유한 무법자가 되는 것입니다. 게임은 5개의 라운드로 구성되며 각 라운드에는 2개의 단계가 있다.
1단계: 각 플레이어는 공통 더미에서 2-5개의 액션 카드를 플레이하며, 카드는 라운드의 종류에 따라 위로 향하거나 아래로 향합니다. 카드 게임을 하는 대신, 플레이어는 그녀의 덱에서 3장의 카드를 뽑을 수 있다.
2단계: 액션 카드는 플레이된 순서대로 실행되며, 선수의 가장 좋은 계획은 아마도 실수와 실수로 인해 좌절되지 않을 것입니다!
이 게임은 3D 열차에서 도적들이 한 칸에서 다른 칸으로 이동하거나, 지붕 위를 달리거나, 다른 도적들을 주먹으로 때리거나, 그들을 쏘거나, 승객들을 강탈하거나, 원수를 위치에서 끌어낼 수 있는 방식으로 진행된다. 열차에는 인원수만큼 많은 객차가 있으며, 각 객차에는 경기 시작 시 보석, 전리품 가방, 여행용 가방 등이 시딩된다.
각 플레이어는 6장의 카드를 손에 들고 라운드를 시작하며, 각 카드는 이러한 동작들 중 하나를 보여준다. 라운드 시작 시, 라운드 카드가 공개되며, 카드가 얼마나 많이 플레이될지, 위아래로 플레이될지, 아니면 개별적으로 플레이될지 또는 짝을 이루어 플레이될지, 라운드가 끝날 때 어떤 동작이 발생할지(예: 열차 위에 있는 모든 밴디트가 엔진으로 이동)가 표시된다. 당신은 이러한 물건들 중 하나를 보관하는 기차 안에서 "steal" 카드를 치기만 하면 전리품, 보석 또는 여행 가방을 집어 들 수 있지만, 모든 사람들이 이러한 물건들을 가질 계획을 하고 있기 때문에, 당신은 다른 사람들을 방해하지 않기 위해 움직이고, 치고, 쏴야 할 것이다. 자신과 같은 차 안에서만 주먹을 날릴 수 있고, 주먹을 날리면 다른 절도범이 수집한 물건 중 하나를 떨어뜨려 이웃 차에 부딪힌다.
각 플레이어의 캐릭터는 여분의 카드로 라운드를 시작하거나, 첫 번째 카드가 엎어진 채로 플레이하거나, 바닥에 부딪히지 않고 누군가를 때릴 때 전리품을 주머니에 넣는 등 특별한 힘을 가지고 있다.
인접한 차 안에서 누군가를 쏘거나 눈에 보이는 아무에게나 총을 쏘고, 총을 쏘면 6장의 총알 카드 중 하나를 상대편 갑판에서 섞이게 된다. 만약 보안관님이 당신과 같은 차에 타게 된다면, 아마 다른 도적들이 그를 기차로 유인해 간다면, 그도 기꺼이 당신에게 총알을 날릴 겁니다.
경기가 끝날 때, 가장 많은 총알을 발사한 사람은 1,000달러의 허풍쟁이 보너스를 받고, 가장 부유한 사냥감을 얻은 사람이 승리합니다!
콜트 익스프레스에서 당신은 다른 도적들과 동시에 기차를 털고 있는 도적 역을 맡았고, 당신의 목표는 올드웨스트에서 가장 부유한 무법자가 되는 것입니다. 게임은 5개의 라운드로 구성되며 각 라운드에는 2개의 단계가 있다.
1단계: 각 플레이어는 공통 더미에서 2-5개의 액션 카드를 플레이하며, 카드는 라운드의 종류에 따라 위로 향하거나 아래로 향합니다. 카드 게임을 하는 대신, 플레이어는 그녀의 덱에서 3장의 카드를 뽑을 수 있다.
2단계: 액션 카드는 플레이된 순서대로 실행되며, 선수의 가장 좋은 계획은 아마도 실수와 실수로 인해 좌절되지 않을 것입니다!
이 게임은 3D 열차에서 도적들이 한 칸에서 다른 칸으로 이동하거나, 지붕 위를 달리거나, 다른 도적들을 주먹으로 때리거나, 그들을 쏘거나, 승객들을 강탈하거나, 원수를 위치에서 끌어낼 수 있는 방식으로 진행된다. 열차에는 인원수만큼 많은 객차가 있으며, 각 객차에는 경기 시작 시 보석, 전리품 가방, 여행용 가방 등이 시딩된다.
각 플레이어는 6장의 카드를 손에 들고 라운드를 시작하며, 각 카드는 이러한 동작들 중 하나를 보여준다. 라운드 시작 시, 라운드 카드가 공개되며, 카드가 얼마나 많이 플레이될지, 위아래로 플레이될지, 아니면 개별적으로 플레이될지 또는 짝을 이루어 플레이될지, 라운드가 끝날 때 어떤 동작이 발생할지(예: 열차 위에 있는 모든 밴디트가 엔진으로 이동)가 표시된다. 당신은 이러한 물건들 중 하나를 보관하는 기차 안에서 "steal" 카드를 치기만 하면 전리품, 보석 또는 여행 가방을 집어 들 수 있지만, 모든 사람들이 이러한 물건들을 가질 계획을 하고 있기 때문에, 당신은 다른 사람들을 방해하지 않기 위해 움직이고, 치고, 쏴야 할 것이다. 자신과 같은 차 안에서만 주먹을 날릴 수 있고, 주먹을 날리면 다른 절도범이 수집한 물건 중 하나를 떨어뜨려 이웃 차에 부딪힌다.
각 플레이어의 캐릭터는 여분의 카드로 라운드를 시작하거나, 첫 번째 카드가 엎어진 채로 플레이하거나, 바닥에 부딪히지 않고 누군가를 때릴 때 전리품을 주머니에 넣는 등 특별한 힘을 가지고 있다.
인접한 차 안에서 누군가를 쏘거나 눈에 보이는 아무에게나 총을 쏘고, 총을 쏘면 6장의 총알 카드 중 하나를 상대편 갑판에서 섞이게 된다. 만약 보안관님이 당신과 같은 차에 타게 된다면, 아마 다른 도적들이 그를 기차로 유인해 간다면, 그도 기꺼이 당신에게 총알을 날릴 겁니다.
경기가 끝날 때, 가장 많은 총알을 발사한 사람은 1,000달러의 허풍쟁이 보너스를 받고, 가장 부유한 사냥감을 얻은 사람이 승리합니다!
On the 11th of July, 1899 at 10 a.m., the Union Pacific Express has left Folsom, New Mexico, with 47 passengers on board. After a few minutes, gunfire and hurrying footsteps on the roof can be heard. Heavily armed bandits have come to rob honest citizens of their wallets and jewels. Will they succeed in stealing the suitcase holding the Nice Valley Coal Company's weekly pay, despite it having been placed under the supervision of Marshal Samuel Ford? Will these bandits hinder one another more than the Marshal since only the richest one of them can come out on top?
In Colt Express, you play a bandit robbing a train at the same time as other bandits, and your goal is to become the richest outlaw of the Old West. The game consists of five rounds, and each round has two phases:
Phase 1: Schemin' Each player plays 2-5 action cards on a common pile, with the cards being face up or face down depending on the type of the round. Instead of playing a card, a player can draw three cards from her deck.
Phase 2: Stealin' The action cards are carried out in the order they were played, with a player's best laid plans possibly not panning out due to mistakes and oversights!
The game takes place in a 3D train in which the bandits can move from one car to another, run on the roof, punch the other bandits, shoot them, rob the passengers, or draw the Marshal out of position. The train has as many cars as the number of players, and each car is seeded with gems, bags of loot or suitcases at the start of play.
Each player starts a round with six cards in hand, with each card showing one of these actions. At the start of a round, a round card is revealed, showing how many cards will be played; whether they'll be played face up or face down, or individually or in pairs; and what action will occur at the end of the round (e.g., all bandits on top of the train move to the engine). You can pick up loot, gems or suitcases only by playing a "steal" card when you're in a train car that holds one of these items — but since everyone is planning to get these goods, you'll need to move, punch and shoot to get others out of your way. You can punch someone only in the same car as you, and when you do, the other bandit drops one of the goods he's collected and is knocked into an adjacent car.
Each player's character has a special power, such as starting the round with an extra card, playing your first card face down, or pocketing a bag of loot when you punch someone instead of letting it hit the ground.
You can shoot someone in an adjacent car or (if you're running on top of the train) anyone in sight, and when you do, you give that player one of your six bullet cards; that card gets shuffled in the opponent's deck, possibly giving her a dead card in hand on a future turn and forcing her to draw instead of playing something. If the Marshal ends up in the same car as you, likely due to other bandits luring him through the train, he'll be happy to give you a bullet, too.
At the end of the game, whoever fired the most bullets receives a $1,000 braggart bonus, and whoever bagged the richest haul wins!
In Colt Express, you play a bandit robbing a train at the same time as other bandits, and your goal is to become the richest outlaw of the Old West. The game consists of five rounds, and each round has two phases:
Phase 1: Schemin' Each player plays 2-5 action cards on a common pile, with the cards being face up or face down depending on the type of the round. Instead of playing a card, a player can draw three cards from her deck.
Phase 2: Stealin' The action cards are carried out in the order they were played, with a player's best laid plans possibly not panning out due to mistakes and oversights!
The game takes place in a 3D train in which the bandits can move from one car to another, run on the roof, punch the other bandits, shoot them, rob the passengers, or draw the Marshal out of position. The train has as many cars as the number of players, and each car is seeded with gems, bags of loot or suitcases at the start of play.
Each player starts a round with six cards in hand, with each card showing one of these actions. At the start of a round, a round card is revealed, showing how many cards will be played; whether they'll be played face up or face down, or individually or in pairs; and what action will occur at the end of the round (e.g., all bandits on top of the train move to the engine). You can pick up loot, gems or suitcases only by playing a "steal" card when you're in a train car that holds one of these items — but since everyone is planning to get these goods, you'll need to move, punch and shoot to get others out of your way. You can punch someone only in the same car as you, and when you do, the other bandit drops one of the goods he's collected and is knocked into an adjacent car.
Each player's character has a special power, such as starting the round with an extra card, playing your first card face down, or pocketing a bag of loot when you punch someone instead of letting it hit the ground.
You can shoot someone in an adjacent car or (if you're running on top of the train) anyone in sight, and when you do, you give that player one of your six bullet cards; that card gets shuffled in the opponent's deck, possibly giving her a dead card in hand on a future turn and forcing her to draw instead of playing something. If the Marshal ends up in the same car as you, likely due to other bandits luring him through the train, he'll be happy to give you a bullet, too.
At the end of the game, whoever fired the most bullets receives a $1,000 braggart bonus, and whoever bagged the richest haul wins!
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