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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Thorsten Löpmann, Martin Osteroth, Harald Schroeter, Andreas Wetter
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아티스트
-
인원
게임 소개
M¨ckenstich는 4개의 슈트가 있는 트릭 테이킹 카드 게임으로, 각 슈트에는 1-12 (2개의 12s)와 3개의 모기가 있다.
매 라운드마다, 선수들은 손에 많은 카드를 들고 시작하고, 그 카드들 중 두 장을 엎어 버린다. 대부분의 경우, M¨ckenstich는 전통적인 트릭 테이킹 규칙을 따릅니다. 활동 중인 플레이어가 카드를 놓고, 가능한 경우 서로 카드 한 장을 플레이하여 따라 한다. 모기가 연주될 때마다, 그 플레이어는 하나의 색을 트럼프로 선언한다. 모기나 12마리의 모기는 이전에 한 모기보다 더 높은 것으로 간주된다. 모든 플레이어가 카드를 내리면 가장 높은 트럼프 카드(있는 경우)가 트릭을 획득하고, 트럼프가 없으면 라운드에서 가장 높은 카드가 트릭을 획득한다. 플레이어는 이긴 트릭을 추적하고, 트릭의 승자는 다음 트릭으로 이어집니다.
모든 트릭이 실행된 후, 가장 적은 트릭을 가진 선수가 득점 중에 두 배로 셀 수 있는 슈트 한 벌의 이름을 붙이고, 가장 많은 모기를 가진 선수가 남은 슈트 세 벌 중 한 벌의 이름을 쓸모없게 짓는다. 그런 다음 플레이어들은 자신의 포인트를 합산한다. 다른 모든 모기들은 0점인 반면, 슈트의 첫 번째 모기는 -5점입니다. 슈트 카드는 가치가 없는 카드인지, 평소와 같은 점수인지 또는 두 배인지에 따라 0-2의 가치가 있습니다.
선수 수와 같은 라운드 수(또는 3명이서 2배 이상 라운드를 진행)를 거친 후, 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리한다.
위험에서 플레이어는 15점 제한을 초과하지 않고 각 라운드의 색상별로 가능한 한 많은 포인트를 모으려고 한다.
차례가 되면, 한 선수가 덱에서 맨 위 카드를 뽑아서 그녀 앞에 한 줄로 놓고, 어떤 카드는 여러 색깔로 되어 있고, 플레이어는 이 카드들을 어느 행에서 할 것인지 선택한다. 라운드에 두 번째 카드를 놓은 후 각 턴이 끝날 때마다 한 줄을 고정할 수 있는 옵션이 주어진다. 행을 고정하기 위해서는 다른 행에 비해 해당 행의 총합이 가장 낮으면 안 되며, 해당 행의 마지막 카드를 90º으로 돌려 행을 고정한다. 각 턴마다 한 개의 행만 확보할 수 있습니다.
연속해서 총 15점을 넘으면 해당 행이 차단되어 0점이 된다.
만약 선수가 안전하거나 차단된 행에 대해 색 카드를 뽑으면, 그녀는 카드를 폐기해야 한다. 차례대로 다음 플레이어는 갑판에서 무작위로 추첨하는 대신 버려진 카드를 가져갈 수 있습니다.
선수의 4번째 행이 확보되거나 차단되면 라운드는 즉시 종료된다. (블록된 행이 0점인 경우) 한 색상에서 가장 적은 점수를 가진 사람은 이 색상에서 아무 것도 얻지 못한다. 그런 다음 플레이어들은 줄을 비우고 데크에 남아 있는 카드를 가지고 게임을 계속한다. 5라운드를 완주한 후, 총점이 가장 높은 선수가 승리합니다.
즈비케른(Zwickern)은 다양한 낚시의 공공 도메인 카드 게임으로, 테이블 위에 있는 카드 풀로 게임을 시작하고 플레이어가 손에 들고 있는 카드를 사용하여 포인트를 획득하려고 한다. 대부분의 카드들은 코너에 하나의 숫자가 있어서 게임할 때 자신의 가치를 나타내기도 하지만, 어떤 카드들은 2개의 숫자(예: 2/12)를 가지고 있고, 이와 같은 카드들은 게임할 때나 테이블 위에 있을 때 가치가 있을 수 있다; 각 카드에는 승리 포인트 값도 있다.
차례에 따라, 선수는 그녀의 손에서 카드 한 장을 가지고 다음 중 하나를 플레이한다.
디스플레이에서 카드를 구입합니다(예: 8을 사용하여 5와 3 또는 8 또는 세 개의 카드를 모두 구입).
카드 더미를 만듭니다(테이블에 이미 있는 카드 또는 더미로 재생된 카드를 더하거나 빼거나 또는 그 반대로).
테이블에 맞춰 재생(앞으로 카드를 쌓아두거나 구매할 수 있도록 함)
플레이어가 손에 있는 몇 장의 카드를 플레이한 후, 그들은 몇 장의 카드를 더 받는다. 일정 수의 라운드가 끝나면 게임이 종료되고 플레이어가 수집한 카드의 포인트를 합산하여 가장 많은 카드를 수집하고 턴 중에 진열된 모든 카드를 구매하면 추가 포인트를 얻게 된다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
매 라운드마다, 선수들은 손에 많은 카드를 들고 시작하고, 그 카드들 중 두 장을 엎어 버린다. 대부분의 경우, M¨ckenstich는 전통적인 트릭 테이킹 규칙을 따릅니다. 활동 중인 플레이어가 카드를 놓고, 가능한 경우 서로 카드 한 장을 플레이하여 따라 한다. 모기가 연주될 때마다, 그 플레이어는 하나의 색을 트럼프로 선언한다. 모기나 12마리의 모기는 이전에 한 모기보다 더 높은 것으로 간주된다. 모든 플레이어가 카드를 내리면 가장 높은 트럼프 카드(있는 경우)가 트릭을 획득하고, 트럼프가 없으면 라운드에서 가장 높은 카드가 트릭을 획득한다. 플레이어는 이긴 트릭을 추적하고, 트릭의 승자는 다음 트릭으로 이어집니다.
모든 트릭이 실행된 후, 가장 적은 트릭을 가진 선수가 득점 중에 두 배로 셀 수 있는 슈트 한 벌의 이름을 붙이고, 가장 많은 모기를 가진 선수가 남은 슈트 세 벌 중 한 벌의 이름을 쓸모없게 짓는다. 그런 다음 플레이어들은 자신의 포인트를 합산한다. 다른 모든 모기들은 0점인 반면, 슈트의 첫 번째 모기는 -5점입니다. 슈트 카드는 가치가 없는 카드인지, 평소와 같은 점수인지 또는 두 배인지에 따라 0-2의 가치가 있습니다.
선수 수와 같은 라운드 수(또는 3명이서 2배 이상 라운드를 진행)를 거친 후, 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리한다.
위험에서 플레이어는 15점 제한을 초과하지 않고 각 라운드의 색상별로 가능한 한 많은 포인트를 모으려고 한다.
차례가 되면, 한 선수가 덱에서 맨 위 카드를 뽑아서 그녀 앞에 한 줄로 놓고, 어떤 카드는 여러 색깔로 되어 있고, 플레이어는 이 카드들을 어느 행에서 할 것인지 선택한다. 라운드에 두 번째 카드를 놓은 후 각 턴이 끝날 때마다 한 줄을 고정할 수 있는 옵션이 주어진다. 행을 고정하기 위해서는 다른 행에 비해 해당 행의 총합이 가장 낮으면 안 되며, 해당 행의 마지막 카드를 90º으로 돌려 행을 고정한다. 각 턴마다 한 개의 행만 확보할 수 있습니다.
연속해서 총 15점을 넘으면 해당 행이 차단되어 0점이 된다.
만약 선수가 안전하거나 차단된 행에 대해 색 카드를 뽑으면, 그녀는 카드를 폐기해야 한다. 차례대로 다음 플레이어는 갑판에서 무작위로 추첨하는 대신 버려진 카드를 가져갈 수 있습니다.
선수의 4번째 행이 확보되거나 차단되면 라운드는 즉시 종료된다. (블록된 행이 0점인 경우) 한 색상에서 가장 적은 점수를 가진 사람은 이 색상에서 아무 것도 얻지 못한다. 그런 다음 플레이어들은 줄을 비우고 데크에 남아 있는 카드를 가지고 게임을 계속한다. 5라운드를 완주한 후, 총점이 가장 높은 선수가 승리합니다.
즈비케른(Zwickern)은 다양한 낚시의 공공 도메인 카드 게임으로, 테이블 위에 있는 카드 풀로 게임을 시작하고 플레이어가 손에 들고 있는 카드를 사용하여 포인트를 획득하려고 한다. 대부분의 카드들은 코너에 하나의 숫자가 있어서 게임할 때 자신의 가치를 나타내기도 하지만, 어떤 카드들은 2개의 숫자(예: 2/12)를 가지고 있고, 이와 같은 카드들은 게임할 때나 테이블 위에 있을 때 가치가 있을 수 있다; 각 카드에는 승리 포인트 값도 있다.
차례에 따라, 선수는 그녀의 손에서 카드 한 장을 가지고 다음 중 하나를 플레이한다.
디스플레이에서 카드를 구입합니다(예: 8을 사용하여 5와 3 또는 8 또는 세 개의 카드를 모두 구입).
카드 더미를 만듭니다(테이블에 이미 있는 카드 또는 더미로 재생된 카드를 더하거나 빼거나 또는 그 반대로).
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플레이어가 손에 있는 몇 장의 카드를 플레이한 후, 그들은 몇 장의 카드를 더 받는다. 일정 수의 라운드가 끝나면 게임이 종료되고 플레이어가 수집한 카드의 포인트를 합산하여 가장 많은 카드를 수집하고 턴 중에 진열된 모든 카드를 구매하면 추가 포인트를 얻게 된다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
Mückenstich is a trick-taking card game with four suits, with each suit having cards numbered 1-12 (with two 12s) and three mosquitoes; a mosquito has no number but is the highest card in a suit.
Each round, players start with a number of cards in hand, then discard two of those cards face down. For the most part, Mückenstich follows traditional trick-taking rules. The active player lays down a card, then each other player follows by playing a single card, following suit, if possible. Whenever a mosquito is played, that player declares one color to be trump. (The game starts with no trump color.) A mosquito or 12 played later in the round is considered higher than one played earlier. Once all players have laid down a card, the highest trump card (if any) wins the trick; with no trump, the highest card in the suit led for the round wins the trick. Players keep track of tricks won, and the winner of a trick leads to the next trick.
Once all tricks have been played, the single player with the fewest tricks names one suit to count double during scoring, then the single player with the most mosquitoes names one of the three remaining suits to be worthless. Then players tally their points: The first mosquito in a suit is worth -5 points, while all other mosquitos are worth 0. Suited cards are worth 0-2 depending on whether they are worthless, scored as normal, or doubled.
After a number of rounds equal to the number of players (or twice as many rounds with three players), the player with the highest total score wins.
In Danger, players draw numbered and colored cards, trying to collect as many points as possible in each color each round without exceeding the limit of 15 points.
On a turn, a player draws the top card from the deck and places it in front of her in a row for cards of that color; some cards are multicolor, and the player chooses in which row to play these cards. After laying a second card in the round, a player has the option of securing a row at the end of each turn. To secure a row, the player must not have the lowest total in that color when compared to the other players; the player secures a row by turning the last card in that row 90º. A player can secure only one row each turn.
If a player exceeds a total of 15 points in a row, that row is now blocked and worth 0 points; the player turns those cards face-down.
If a player draws a colored card for a row either secured or blocked, she must discard the card. The next player in turn order has the option of taking this discarded card instead of drawing randomly from the deck.
Once the fourth row of any player is secured or blocked, the round ends immediately. Whoever has the fewest points in a color (with blocked rows worth 0 points) scores nothing for this color; all other players score points equal to the numbers showing in this color in their row. Players then empty their rows and continue playing with the cards remaining in the deck. After five complete rounds, the player with the highest total score wins.
Zwickern is a public-domain card game of the fishing variety, in which the game starts with a pool of cards on the table and players try to claim these cards for points by using the cards in their hands. Most cards have a single number in the corner to show their value when being played, while some cards have two numbers (e.g., 2/12) and cards like these can be either value when played or when lying on the table; each card also has a victory point value.
On a turn, a player plays one card from her hand and either:
Buys cards from the display (using an 8, for example, to buy a 5 and 3, or an 8, or all three cards)
Builds a pile of cards (by adding or subtracting the card played with a card or pile already on the table, or vice versa)
Plays to the table (making the card available for piles or buys on future turns)
After players play out the few cards in their hand, they receive a few more cards. After a certain number of rounds, the game ends and players sum the points of the cards they've collected, earning additional points for collecting the most cards and for buying all cards on display during a turn. The player with the most points wins.
Each round, players start with a number of cards in hand, then discard two of those cards face down. For the most part, Mückenstich follows traditional trick-taking rules. The active player lays down a card, then each other player follows by playing a single card, following suit, if possible. Whenever a mosquito is played, that player declares one color to be trump. (The game starts with no trump color.) A mosquito or 12 played later in the round is considered higher than one played earlier. Once all players have laid down a card, the highest trump card (if any) wins the trick; with no trump, the highest card in the suit led for the round wins the trick. Players keep track of tricks won, and the winner of a trick leads to the next trick.
Once all tricks have been played, the single player with the fewest tricks names one suit to count double during scoring, then the single player with the most mosquitoes names one of the three remaining suits to be worthless. Then players tally their points: The first mosquito in a suit is worth -5 points, while all other mosquitos are worth 0. Suited cards are worth 0-2 depending on whether they are worthless, scored as normal, or doubled.
After a number of rounds equal to the number of players (or twice as many rounds with three players), the player with the highest total score wins.
In Danger, players draw numbered and colored cards, trying to collect as many points as possible in each color each round without exceeding the limit of 15 points.
On a turn, a player draws the top card from the deck and places it in front of her in a row for cards of that color; some cards are multicolor, and the player chooses in which row to play these cards. After laying a second card in the round, a player has the option of securing a row at the end of each turn. To secure a row, the player must not have the lowest total in that color when compared to the other players; the player secures a row by turning the last card in that row 90º. A player can secure only one row each turn.
If a player exceeds a total of 15 points in a row, that row is now blocked and worth 0 points; the player turns those cards face-down.
If a player draws a colored card for a row either secured or blocked, she must discard the card. The next player in turn order has the option of taking this discarded card instead of drawing randomly from the deck.
Once the fourth row of any player is secured or blocked, the round ends immediately. Whoever has the fewest points in a color (with blocked rows worth 0 points) scores nothing for this color; all other players score points equal to the numbers showing in this color in their row. Players then empty their rows and continue playing with the cards remaining in the deck. After five complete rounds, the player with the highest total score wins.
Zwickern is a public-domain card game of the fishing variety, in which the game starts with a pool of cards on the table and players try to claim these cards for points by using the cards in their hands. Most cards have a single number in the corner to show their value when being played, while some cards have two numbers (e.g., 2/12) and cards like these can be either value when played or when lying on the table; each card also has a victory point value.
On a turn, a player plays one card from her hand and either:
Buys cards from the display (using an 8, for example, to buy a 5 and 3, or an 8, or all three cards)
Builds a pile of cards (by adding or subtracting the card played with a card or pile already on the table, or vice versa)
Plays to the table (making the card available for piles or buys on future turns)
After players play out the few cards in their hand, they receive a few more cards. After a certain number of rounds, the game ends and players sum the points of the cards they've collected, earning additional points for collecting the most cards and for buying all cards on display during a turn. The player with the most points wins.
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