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BGG랭킹
BGG전체 : 15807
WARGAMES : 2870
6.9War in the Wind: The Battle of Attu Island, 1943 (2016) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.88 / 5
-
디자이너
Mike Nagel
-
아티스트
Knut Grünitz
-
인원
게임 소개
1942년 6월, 일본 북부군이 미드웨이 작전의 일환으로 아투 섬을 점령했다. 알류샨 군도의 서쪽 끝에 있는 아투는 미국 땅이었다. 1943년 5월, 미군은 아투를 해방시키기 위해 아투에 상륙했다. 그들은 일본 방어군의 끈기와 환경 조건의 만행에 대해 준비가 되어 있지 않았다. 일주일간의 대청소로 예상됐던 대청소는 이오지마까지 사상자 수치가 넘지 않을 정도의 한 달간의 코끝 고기 분쇄기가 됐다.
"바람 속의 전쟁: 1943년 아투 섬 전투(Battle of Attu Island, 1943")는 아투의 잔혹한 전투와 상황을 묘사한 저-중간한 복잡성의 전쟁 게임이다. 이 디자인은 매우 다양한 기상 조건과 거의 극복할 수 없는 지형에 의해 야기되는 병참 장애의 형태로 미군이 직면한 도전에 초점을 맞추고 있다. 일본인들은 압도적인 미국 인구에서 살아남기 위해 이러한 조건들을 자신들에게 유리하게 이용해야 한다.
전체 전투를 다루는 캠페인 게임 외에도, 바람 속의 전쟁에는 전투의 다른 단계에 초점을 맞춘 세 가지 작은 시나리오가 포함되어 있다.
게임 규모:
턴: 1일
16진수: 400야드/366미터
단위: 소대와 중대 연결
게임 인벤토리:
22 x 34" 전체 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 2개(324 9/16&인용 카운터 - 42개의 공백 포함)
20페이지 분량의 바람 속의 전쟁 책자
듀얼 사이드 인쇄된 플레이어 보조 카드 2개
10면 주사위 3개
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 높은
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 1-10시간
"바람 속의 전쟁: 1943년 아투 섬 전투(Battle of Attu Island, 1943")는 아투의 잔혹한 전투와 상황을 묘사한 저-중간한 복잡성의 전쟁 게임이다. 이 디자인은 매우 다양한 기상 조건과 거의 극복할 수 없는 지형에 의해 야기되는 병참 장애의 형태로 미군이 직면한 도전에 초점을 맞추고 있다. 일본인들은 압도적인 미국 인구에서 살아남기 위해 이러한 조건들을 자신들에게 유리하게 이용해야 한다.
전체 전투를 다루는 캠페인 게임 외에도, 바람 속의 전쟁에는 전투의 다른 단계에 초점을 맞춘 세 가지 작은 시나리오가 포함되어 있다.
게임 규모:
턴: 1일
16진수: 400야드/366미터
단위: 소대와 중대 연결
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22 x 34" 전체 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 2개(324 9/16&인용 카운터 - 42개의 공백 포함)
20페이지 분량의 바람 속의 전쟁 책자
듀얼 사이드 인쇄된 플레이어 보조 카드 2개
10면 주사위 3개
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 높은
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 1-10시간
In June 1942, forces of the Japanese Northern Army occupied Attu Island as part of its Midway campaign. Attu, at the far western end of the Aleutian Archipelago, was American soil. In May 1943, American forces landed on Attu to liberate it. They were unprepared for the tenacity of the Japanese defenders and the brutality of the environmental conditions. What was expected to be a week-long clean-up exercise became a month-long, nose-to-nose meat-grinder whose casualty levels would not be exceeded until Iwo Jima.
"War in the Wind: The Battle of Attu Island, 1943" is a low-to-moderate complexity wargame (roughly eight pages of rules) depicting the brutal combat and conditions on Attu. The design focuses on the challenges faced by the American forces in the form of extremely variable weather conditions and logistical hurdles posed by nearly insurmountable terrain. The Japanese must use these conditions to their advantage in order to survive the overwhelming American numbers.
In addition to the campaign game covering the entire battle, War in the Wind also includes three smaller scenarios focusing on separate phases of the battle.
Game Scale:
Turn: 1 day
Hex: 400 yards / 366 meters
Units: Platoon to Company
Game Inventory:
One 22 x 34" full-color mapsheet
Two dual-side printed countersheets (324 9/16" counters - includes 42 blanks)
One 20-page War in the Wind rules booklet
Two dual-side printed Player Aid cards
Three 10-sided dice
Complexity: Medium
Solitaire Suitability: High
Players: 1 or more
Playing Time: 1-10 Hours
"War in the Wind: The Battle of Attu Island, 1943" is a low-to-moderate complexity wargame (roughly eight pages of rules) depicting the brutal combat and conditions on Attu. The design focuses on the challenges faced by the American forces in the form of extremely variable weather conditions and logistical hurdles posed by nearly insurmountable terrain. The Japanese must use these conditions to their advantage in order to survive the overwhelming American numbers.
In addition to the campaign game covering the entire battle, War in the Wind also includes three smaller scenarios focusing on separate phases of the battle.
Game Scale:
Turn: 1 day
Hex: 400 yards / 366 meters
Units: Platoon to Company
Game Inventory:
One 22 x 34" full-color mapsheet
Two dual-side printed countersheets (324 9/16" counters - includes 42 blanks)
One 20-page War in the Wind rules booklet
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