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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Matteo Perlini
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아티스트
-
인원
게임 소개
인피니토는 이론적으로 회전당 무한 이동, 즉 이론적으로 무한 분기 인자를 가지고 있지만 회전 수는 유한한 두 플레이어를 위한 추상 게임이다. 게임의 유한 버전은 미리아데스이다.
인피니토는 정사각형 보드에서 플레이되며, 가급적이면 10x10 이상이다. 한 명은 검은 돌을 소유하고 다른 한 명은 흰 돌을 소유합니다. 회색 중성석이 필요합니다.
각 플레이어는 0, 1, 2, 3 등 고유 자연 번호가 인쇄된 무한한 수의 스톤을 가지고 있습니다.
(실용하기 위해 빈 돌 위에 숫자를 써도 된다.)
흰색 돌을 조종하는 플레이어부터 번갈아 움직인다. 각 턴은 다음 순서로 수행되는 두 가지 작업으로 구성됩니다.
1. 옵션 이동: Chess에서 Queen’s가 움직이는 것과 정확히 같은 수의 셀을 수평, 수직 또는 대각선으로 이동할 수 있습니다.
만약 당신의 스톤이 당신의 스톤보다 가치가 낮은 적 스톤 옆에서 (직교 및 대각선으로) 이동을 끝내고, 당신의 스톤이 이동을 시작하기 위해 적 스톤 옆에 ’t (직교 및 대각선으로) 있었다면, 친근한 스톤 –를 보드에서 방금 –를 중립 스톤 &ldo;in으로 이동합니다.quo; 인쇄. 한 번에 자신의 스톤보다 가치가 낮은 적 스톤에 근접할 수 있으며, 이 경우 스톤을 중립 스톤으로 대체할 수 있습니다.
보드에서 스톤을 제거하면 나중에 배치할 수 있습니다.
2. 강제 배치: 빈 공간에 돌을 놓아야 합니다.
보드가 가득 차면 자신의 가치를 가장 적게 가진 사람이 승리한다.
인피니토는 정사각형 보드에서 플레이되며, 가급적이면 10x10 이상이다. 한 명은 검은 돌을 소유하고 다른 한 명은 흰 돌을 소유합니다. 회색 중성석이 필요합니다.
각 플레이어는 0, 1, 2, 3 등 고유 자연 번호가 인쇄된 무한한 수의 스톤을 가지고 있습니다.
(실용하기 위해 빈 돌 위에 숫자를 써도 된다.)
흰색 돌을 조종하는 플레이어부터 번갈아 움직인다. 각 턴은 다음 순서로 수행되는 두 가지 작업으로 구성됩니다.
1. 옵션 이동: Chess에서 Queen’s가 움직이는 것과 정확히 같은 수의 셀을 수평, 수직 또는 대각선으로 이동할 수 있습니다.
만약 당신의 스톤이 당신의 스톤보다 가치가 낮은 적 스톤 옆에서 (직교 및 대각선으로) 이동을 끝내고, 당신의 스톤이 이동을 시작하기 위해 적 스톤 옆에 ’t (직교 및 대각선으로) 있었다면, 친근한 스톤 –를 보드에서 방금 –를 중립 스톤 &ldo;in으로 이동합니다.quo; 인쇄. 한 번에 자신의 스톤보다 가치가 낮은 적 스톤에 근접할 수 있으며, 이 경우 스톤을 중립 스톤으로 대체할 수 있습니다.
보드에서 스톤을 제거하면 나중에 배치할 수 있습니다.
2. 강제 배치: 빈 공간에 돌을 놓아야 합니다.
보드가 가득 차면 자신의 가치를 가장 적게 가진 사람이 승리한다.
Infinito is an abstract game for two player with a theoretical infinite moves per turns, i.e. theoretical infinite branching factor, but with finite number of turns. A finite version of the game is Myriades.
Infinito is played on a square board, preferably 10x10 or larger. One player owns the black stones, the other player owns the white stones. Grey neutral stones are needed.
Each player has an infinite number of stones with an unique natural number printed on them: 0, 1, 2, 3, and so on...
(For practical use, you can have blank stones and write numbers on them.)
Players move alternately, starting with the player controlling the white stones. Each turn consists of two actions, performed in this order:
1. OPTIONAL MOVE: you can move a stone exactly as a Queen’s moves in Chess, i.e. any number of cells horizontally, vertically or diagonally.
If your stone ends its move (orthogonally and diagonally) next to one enemy stone whose value is less than your stone, and your stone wasn’t (orthogonally and diagonally) next to that enemy stone to start its move, replace any friendly stone – but the stone just moved – on the board with a neutral gray stone with “∞” printed on it. In one move you can end up close to more enemy stones whose value are less than your stone, in that case you replace your stones with neutral stones for each of those stones.
When you remove your stones from the board, those stones will be available for future placements.
2. COMPULSORY PLACEMENT: you must place a stone onto any empty space.
The game ends when the board is full, whoever has the least sum of his values wins.
Infinito is played on a square board, preferably 10x10 or larger. One player owns the black stones, the other player owns the white stones. Grey neutral stones are needed.
Each player has an infinite number of stones with an unique natural number printed on them: 0, 1, 2, 3, and so on...
(For practical use, you can have blank stones and write numbers on them.)
Players move alternately, starting with the player controlling the white stones. Each turn consists of two actions, performed in this order:
1. OPTIONAL MOVE: you can move a stone exactly as a Queen’s moves in Chess, i.e. any number of cells horizontally, vertically or diagonally.
If your stone ends its move (orthogonally and diagonally) next to one enemy stone whose value is less than your stone, and your stone wasn’t (orthogonally and diagonally) next to that enemy stone to start its move, replace any friendly stone – but the stone just moved – on the board with a neutral gray stone with “∞” printed on it. In one move you can end up close to more enemy stones whose value are less than your stone, in that case you replace your stones with neutral stones for each of those stones.
When you remove your stones from the board, those stones will be available for future placements.
2. COMPULSORY PLACEMENT: you must place a stone onto any empty space.
The game ends when the board is full, whoever has the least sum of his values wins.
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