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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Matteo Perlini
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아티스트
-
인원
게임 소개
미리아이드는 이론적으로 한 번에 무한한 수를 움직이는 게임인 인피니토의 동생이다.
미리아이드(Myriades)는 2인용 게임으로, 10x10 정사각형 보드에서 플레이된다.
첫 번째 선수는 검은 돌을 소유하고, 두 번째 선수는 흰 돌을 소유합니다. 각 선수는 50개의 스톤을 가지고 있으며, 0에서 49까지 번호가 매겨진다. 이 숫자들은 그 돌들의 가치를 나타낸다.
회색 돌은 중립적이고, 가치가 없으며, 일단 보드에 올려놓으면 움직일 수 없습니다.
흰색 돌을 조종하는 플레이어부터 번갈아 움직인다. 각 턴은 다음 순서로 수행되는 두 가지 작업으로 구성됩니다.
1. 옵션 이동: Chess에서 Queen’s가 이동할 때, 즉 수평, 수직 또는 대각선으로 원하는 수의 셀을 이동할 수 있습니다.
스톤이 가치가 낮은 적 스톤 옆에서(직교 및 대각선) 이동을 종료하고 스톤이 적 스톤 옆에 있는 경우(직교 및 대각선) 친숙한 스톤 –를 교체합니다. 그러나 스톤은 중립 회색 스톤으로 이동합니다. 한 번에 자신의 스톤보다 가치가 낮은 적 스톤에 근접할 수 있으며, 이 경우 스톤을 중립 스톤으로 대체할 수 있습니다.
보드에서 스톤을 제거하면 나중에 배치할 수 있습니다.
2. 강제 배치: 빈 공간에 돌을 놓아야 합니다.
보드가 가득 차면 자신의 가치를 가장 적게 가진 사람이 승리한다.
미리아이드(Myriades)는 2인용 게임으로, 10x10 정사각형 보드에서 플레이된다.
첫 번째 선수는 검은 돌을 소유하고, 두 번째 선수는 흰 돌을 소유합니다. 각 선수는 50개의 스톤을 가지고 있으며, 0에서 49까지 번호가 매겨진다. 이 숫자들은 그 돌들의 가치를 나타낸다.
회색 돌은 중립적이고, 가치가 없으며, 일단 보드에 올려놓으면 움직일 수 없습니다.
흰색 돌을 조종하는 플레이어부터 번갈아 움직인다. 각 턴은 다음 순서로 수행되는 두 가지 작업으로 구성됩니다.
1. 옵션 이동: Chess에서 Queen’s가 이동할 때, 즉 수평, 수직 또는 대각선으로 원하는 수의 셀을 이동할 수 있습니다.
스톤이 가치가 낮은 적 스톤 옆에서(직교 및 대각선) 이동을 종료하고 스톤이 적 스톤 옆에 있는 경우(직교 및 대각선) 친숙한 스톤 –를 교체합니다. 그러나 스톤은 중립 회색 스톤으로 이동합니다. 한 번에 자신의 스톤보다 가치가 낮은 적 스톤에 근접할 수 있으며, 이 경우 스톤을 중립 스톤으로 대체할 수 있습니다.
보드에서 스톤을 제거하면 나중에 배치할 수 있습니다.
2. 강제 배치: 빈 공간에 돌을 놓아야 합니다.
보드가 가득 차면 자신의 가치를 가장 적게 가진 사람이 승리한다.
Myriades is the little brother of the game Infinito, a game with a theoretical infinite number of moves per turn.
Myriades is a two-player game, played on a 10x10 square board.
First player own the black stones, second player the white stones. Each player has 50 stones, numbered from 0 to 49. Such numbers represents the value of the stones.
Grey stones are neutral, without value and, once placed on the board, they are immovable.
Players move alternately, starting with the player controlling the white stones. Each turn consists of two actions, performed in this order:
1. OPTIONAL MOVE: you can move a stone of your color as a Queen’s moves in Chess, i.e. any number of cells horizontally, vertically or diagonally.
If your stone ends its move (orthogonally and diagonally) next to one enemy stone whose value is less, and your stone wasn’t (orthogonally and diagonally) next to that enemy stone to start its move, replace any friendly stone – but the stone just moved – on the board with a neutral gray stone. In one move you can end up close to more enemy stones whose value are less than your stone, in that case you replace your stones with neutral stones for each of those stones.
When you remove your stones from the board, those stones will be available for future placements.
2. COMPULSORY PLACEMENT: you must place a stone onto any empty space.
The game ends when the board is full, whoever has the least sum of his values wins.
Myriades is a two-player game, played on a 10x10 square board.
First player own the black stones, second player the white stones. Each player has 50 stones, numbered from 0 to 49. Such numbers represents the value of the stones.
Grey stones are neutral, without value and, once placed on the board, they are immovable.
Players move alternately, starting with the player controlling the white stones. Each turn consists of two actions, performed in this order:
1. OPTIONAL MOVE: you can move a stone of your color as a Queen’s moves in Chess, i.e. any number of cells horizontally, vertically or diagonally.
If your stone ends its move (orthogonally and diagonally) next to one enemy stone whose value is less, and your stone wasn’t (orthogonally and diagonally) next to that enemy stone to start its move, replace any friendly stone – but the stone just moved – on the board with a neutral gray stone. In one move you can end up close to more enemy stones whose value are less than your stone, in that case you replace your stones with neutral stones for each of those stones.
When you remove your stones from the board, those stones will be available for future placements.
2. COMPULSORY PLACEMENT: you must place a stone onto any empty space.
The game ends when the board is full, whoever has the least sum of his values wins.
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