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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Noah Cohen
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아티스트
Noah Cohen
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인원
게임 소개
딜레마는 플레이어가 다양한 포인트의 타일을 모으기 위해 보드 주위에서 폰을 움직여 경쟁하는 2인 전략 게임이다.
49개의 타일은 7x7 격자에 미리 정해진 무늬로 배치되어 있고, 두 개의 폰은 중앙 대각선의 두 타일 위에 배치되어 있다. 한 플레이어는 열을 따라 폰을 이동할 수 있고 다른 플레이어는 열을 따라 폰을 이동할 수 있습니다. 플레이어는 이전 턴에서 움직였던 폰을 움직일 수 없으므로 상대가 다음에 어떤 선택을 할 것인지 알고 전략을 수립하여 비참한 선택을 하게 하여 딜레마에 빠뜨린다. 타일 또는 폰을 이동하거나 조각을 보드로 반환하거나 상대의 타일을 훔치는 등의 일부 타일은 수집 시 보드에 영향을 미칩니다. 두 선수 모두 움직일 수 없을 때, 경기는 종료되고 가장 많은 점수를 얻은 사람이 승리한다.
이 매력적이고 고전적인 보드 게임에서 능숙한 조작과 사전 생각이 게임의 이름입니다.
49개의 타일은 7x7 격자에 미리 정해진 무늬로 배치되어 있고, 두 개의 폰은 중앙 대각선의 두 타일 위에 배치되어 있다. 한 플레이어는 열을 따라 폰을 이동할 수 있고 다른 플레이어는 열을 따라 폰을 이동할 수 있습니다. 플레이어는 이전 턴에서 움직였던 폰을 움직일 수 없으므로 상대가 다음에 어떤 선택을 할 것인지 알고 전략을 수립하여 비참한 선택을 하게 하여 딜레마에 빠뜨린다. 타일 또는 폰을 이동하거나 조각을 보드로 반환하거나 상대의 타일을 훔치는 등의 일부 타일은 수집 시 보드에 영향을 미칩니다. 두 선수 모두 움직일 수 없을 때, 경기는 종료되고 가장 많은 점수를 얻은 사람이 승리한다.
이 매력적이고 고전적인 보드 게임에서 능숙한 조작과 사전 생각이 게임의 이름입니다.
Dilemma is a two-player strategy game in which players compete by moving pawns around the board to collect tiles worth varying points.
The 49 tiles are placed in a preset pattern on a 7x7 grid, and two pawns are placed on top of two tiles in the central diagonal. One player can move the pawns along columns, while the other moves them along rows. Players cannot move the same pawn they moved the previous turn, so strategy is built around knowing which choices your opponent has next, and working to make those choices miserable — thus putting them in a dilemma. Some of the tiles affect the board when collected: moving tiles or pawns, returning pieces to the board, or stealing tiles from an opponent. When neither player can move, the game ends and whoever has the most points wins.
Skillful maneuvering and forethought are the name of the game in this engaging, classical board game.
The 49 tiles are placed in a preset pattern on a 7x7 grid, and two pawns are placed on top of two tiles in the central diagonal. One player can move the pawns along columns, while the other moves them along rows. Players cannot move the same pawn they moved the previous turn, so strategy is built around knowing which choices your opponent has next, and working to make those choices miserable — thus putting them in a dilemma. Some of the tiles affect the board when collected: moving tiles or pawns, returning pieces to the board, or stealing tiles from an opponent. When neither player can move, the game ends and whoever has the most points wins.
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