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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicholas Hjelmberg
-
아티스트
-
인원
게임 소개
《마레 발틱툼》 (Mare Balticum)은 발트 해 주변의 생산, 무역, 전쟁에 관한 보드 게임이다. 그 선수들은 스웨덴 제국 시대에 귀족들의 역할을 맡는다. 그들은 함께 왕국에 정착하고, 해외 무역을 위한 선박을 건조하며, 해외 전쟁을 위한 군대를 건설하고, 이익을 방어하기 위한 요새를 건설할 것이다. 서로 싸우는 대신, 그들은 발트 해 주변의 적들과 싸워야 할 것이며, 같은 지방을 두고 경쟁해야 할 것이다. 하지만 왕국을 위해 최선이 반드시 당신의 고귀한 혈통을 위해 최선은 아닙니다. 당신은 생산과 무역, 통합과 확장, 전쟁과 평화 중에서 당신에게 가장 이익이 되는 것을 결정해야 합니다. 하지만 당신의 목표가 상대의 목표와 일치할까요? 조심해라, 내부에서 싸우면, 외부의 적들이 왕국 전체를 정복하고 스웨덴 제국 시대와 게임을 끝장낼 것이다!
게임 메커니즘은 다음을 포함한다.
1. 플레이어 밸런스: 선수들의 유닛 수가 한정돼 있어 무리하게 성장하는 것을 막는다.
2. 게임 밸런스: 적의 성장 속도는 선수 수와 현재 전력과 모두 관련이 있어 너무 강해지거나 약해지는 것을 방지한다.
3. 생산 대 무역 대 전쟁 균형: 참가자들은 성장을 위해 다른 전략을 선택할 수 있고, 선택된 한 가지 전략은 다른 전략에 부정적인 영향을 미칠 것입니다.
4. 협력: 플레이어들은 함대, 군대, 요새를 함께 만들고 함께 전투를 벌이기도 한다.
5. 죄수의 딜레마. 한 선수가 협력하지 않음으로써 이익을 얻을 수 있지만, 만약 모든 선수가 협력한다면, 모든 선수가 지게 될 것이다.
게임 메커니즘은 다음을 포함한다.
1. 플레이어 밸런스: 선수들의 유닛 수가 한정돼 있어 무리하게 성장하는 것을 막는다.
2. 게임 밸런스: 적의 성장 속도는 선수 수와 현재 전력과 모두 관련이 있어 너무 강해지거나 약해지는 것을 방지한다.
3. 생산 대 무역 대 전쟁 균형: 참가자들은 성장을 위해 다른 전략을 선택할 수 있고, 선택된 한 가지 전략은 다른 전략에 부정적인 영향을 미칠 것입니다.
4. 협력: 플레이어들은 함대, 군대, 요새를 함께 만들고 함께 전투를 벌이기도 한다.
5. 죄수의 딜레마. 한 선수가 협력하지 않음으로써 이익을 얻을 수 있지만, 만약 모든 선수가 협력한다면, 모든 선수가 지게 될 것이다.
Mare Balticum - the Board Game© is a board game about production, trade and war around the Baltic Sea. The players take on the roles of noble lines during the Swedish Empire Era. Together, they will populate the kingdom, build ships for overseas trade, build armies for overseas war and build forts for defending the gains. Instead of fighting each other, they will have to fight the enemies around the Baltic Sea, competing for the same provinces. However, the best for the kingdom is not necessarily the best for your noble line. You have to decide what benefits you most: production or trade, consolidation or expansion, war or peace. But will your objectives coincide with your opponents' objectives? Beware, if you fight internally, your external enemies will conquer the entire kingdom and put an end to both the Swedish Empire Era and the game!
Game mechanisms include
1. Player balance: The players have a limited number of units, preventing one from growing too strong.
2. Game balance: The rate that the enemies grow is related both to the number of players and to their current strength, preventing them from getting too strong or too weak.
3. Production vs Trade vs War balance: The players may choose different strategies for growing and one strategy chosen will bring negative effects to the other strategies.
4. Cooperation: The players build fleets, armies and forts together and they also fight battles together.
5. Prisoners' dilemma. One player may benefit by not cooperating but if all do so, all will lose.
Game mechanisms include
1. Player balance: The players have a limited number of units, preventing one from growing too strong.
2. Game balance: The rate that the enemies grow is related both to the number of players and to their current strength, preventing them from getting too strong or too weak.
3. Production vs Trade vs War balance: The players may choose different strategies for growing and one strategy chosen will bring negative effects to the other strategies.
4. Cooperation: The players build fleets, armies and forts together and they also fight battles together.
5. Prisoners' dilemma. One player may benefit by not cooperating but if all do so, all will lose.
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