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BGG랭킹
BGG전체 : 56
STRATEGY : 38
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.58 / 5
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디자이너
Vital Lacerda
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아티스트
Ian O'Toole
-
인원
게임 소개
리스보아는 1755년 대지진 이후 리스보아의 재건에 관한 게임입니다.1755년 11월 1일, 리스본은 규모 8.5–9.0의 지진을 겪었고, 뒤이어 쓰나미와 3일간의 화재가 발생했다. 그 도시는 거의 완전히 파괴되었다. 폼발 후작, 세바스티 후작, 조스 후작, 데 카르발류 에 멜로 후작, 그리고 국왕은 리스본의 재건을 책임졌다. 폼발 후작들은 엔지니어들과 건축가들로 이루어진 팀을 모았고, 그 주역인 여러분은 귀족들의 일원이며, 신도시의 재건과 사업 발전에 여러분의 영향력을 사용할 사람들입니다. 건축가와 함께 리스본을 새로 짓고 후작과 함께 상업 발전을 하고 왕과 함께 모든 건물을 개방할 것입니다. 하지만 이 모든 일을 하는 진짜 이유는 위대함이나 명성, 심지어 부를 위해서가 아니라 그 시대의 가장 중요한 것, 즉 가발을 위해서입니다.
Lisboa는 리스본 시내의 실제 지도에서 재생됩니다. 도심사업 계획 수립 과정에서 거리별로 허가되는 업종이 사전에 결정됐다. 경제적 모터는 왕실의 보물의 부유함에 의해 움직이며 이 보물은 게임 중 플레이어들의 행동에 의해 통제되어 각각의 게임을 완전히 다른 경험으로 만든다. 정해진 회차를 거쳐 게임이 종료되며, 경기 종료 시까지 가발을 가장 많이 모으는 사람이 승리한다.
Lisboa는 라운드로 진행된다. 매 라운드마다 모든 플레이어가 한 턴씩 플레이합니다. 이 디스플레이에서 카드 한 장을 꺼내거나 카드 한 장을 교체할 수 있습니다. 게임이 진행되는 동안 플레이어들은 상업, 건설, 오프닝과 같은 캐릭터 특혜를 얻기 위해 청문회 일정을 잡는다. 상징적인 건물들은 상점에 점수를 매기고 상점들은 선수들에게 수입을 제공합니다. 플레이어들은 영향력, 건축 허가증, 매장 허가증, 교회 권력, 노동자, 돈을 관리할 필요가 있다.
Lisboa는 리스본 시내의 실제 지도에서 재생됩니다. 도심사업 계획 수립 과정에서 거리별로 허가되는 업종이 사전에 결정됐다. 경제적 모터는 왕실의 보물의 부유함에 의해 움직이며 이 보물은 게임 중 플레이어들의 행동에 의해 통제되어 각각의 게임을 완전히 다른 경험으로 만든다. 정해진 회차를 거쳐 게임이 종료되며, 경기 종료 시까지 가발을 가장 많이 모으는 사람이 승리한다.
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Lisboa is a game about the reconstruction of Lisboa after the great earthquake of 1755.
On November 1, 1755, Lisbon suffered an earthquake of an estimated magnitude of 8.5–9.0, followed by a tsunami and three days of fires. The city was almost totally destroyed. The Marques of Pombal — Sebastião José de Carvalho e Melo — was the then Minister of Foreign Affairs and the King put him in charge of the reconstruction of Lisbon. The Marques of Pombal gathered a team of engineers and architects and you, the players, are members of the nobility; members who will use your influence in the reconstruction and business development of the new city. You will work with the architects to build Lisbon anew, with the Marquis to develop commerce and with the King to open all the buildings, but the true reason you do all this is not for greatness or fame or even fortune, but for the most important thing of all in that time: wigs.
Lisboa is played on a real map of downtown Lisbon. During the planning of the downtown project, the type of business permitted in each street was previously determined. The economic motor is driven by the wealth of the royal treasure and this treasure is controlled by player actions during the game, making each game a totally different experience. The game ends after a fixed number of rounds and whoever gathers the most wigs by the end of the game wins.
Lisboa is played in rounds. Each round, all players play one turn. They may place one card on their display or replace one card from this display. During the game, players schedule hearings to get character favors, such as commerce, construction, and openings. The iconic buildings score the stores and stores provide income to the players. Players need to manage influence, construction licenses, store permits, church power, workers and money, with the workers' cost being dependent on the prestige of the players.
On November 1, 1755, Lisbon suffered an earthquake of an estimated magnitude of 8.5–9.0, followed by a tsunami and three days of fires. The city was almost totally destroyed. The Marques of Pombal — Sebastião José de Carvalho e Melo — was the then Minister of Foreign Affairs and the King put him in charge of the reconstruction of Lisbon. The Marques of Pombal gathered a team of engineers and architects and you, the players, are members of the nobility; members who will use your influence in the reconstruction and business development of the new city. You will work with the architects to build Lisbon anew, with the Marquis to develop commerce and with the King to open all the buildings, but the true reason you do all this is not for greatness or fame or even fortune, but for the most important thing of all in that time: wigs.
Lisboa is played on a real map of downtown Lisbon. During the planning of the downtown project, the type of business permitted in each street was previously determined. The economic motor is driven by the wealth of the royal treasure and this treasure is controlled by player actions during the game, making each game a totally different experience. The game ends after a fixed number of rounds and whoever gathers the most wigs by the end of the game wins.
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