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BGG랭킹
BGG전체 : 6569
FAMILYGAMES : 1782
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
Carlo Lavezzi
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아티스트
Klemens Franz
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인원
게임 소개
조하리는 자이푸르에서 세계적으로 유명한 보석 시장이기 때문에 자연스럽게 조하리 게임에서 당신과 동료 플레이어들은 시장에서 최고가 되기 위해 보석을 사고 팔려고 할 것입니다.
이 게임은 10일간 지속되며, 선수들은 하루에 세 가지 행동을 취한다. 매일이 시작될 때, 시장은 새로운 보석, 금, 프레스티지 카드로 씨앗을 뿌리고, 가게들은 같은 종류의 물건들만 가지고 있고 바자회 부스들은 그들에게 오는 것은 무엇이든지 가지고 있다. 매일 새로운 귀족이 시장을 방문해 특권을 위해 돈을 지불하려는 사람에게 특별한 권력을 부여하고, 매일 그의 가격은 하락한다.
각 플레이어는 7개의 액션 카드 중 하나를 선택한 다음 누가 가장 많은 골드를 가지고 있는지 순서대로 해결합니다. 그리고 나서 그들은 이것을 두 번 더 하고, 특정 조치를 취하는 비용에 대해 할인을 받는다. 액션 카드를 사용하면 금을 획득하거나, 한 상점이나 바자회 부스에서 모든 카드를 가져오거나, 귀한 보석을 고용하고, 보석을 교환하거나, 가짜 보석이 있을 경우 검사를 위해 자신을 보호할 수 있으며, 이전에 플레이한 액션을 복사하거나, 보석을 판매할 수 있습니다.
노블과 프레스티지 카드의 포인트 외에도 대부분의 점수는 &mdash를 판매하는 보석에서 얻을 수 있습니다. 그러나 올바른 방법으로 올바른 보석을 판매해야 합니다. 보석상에게 판매할 때는 4가지 유형의 보석(또는 3가지 유형과 골드)을 판매해야 하지만 판매된 보석 카드 중 하나에 대해서만 점수를 매깁니다. 수집가에게 판매할 때는 한 종류의 보석만 판매하지만 해당 유형의 보석 중 가장 많은 보석을 보유하고 있는 것과 플레이어가 보유한 것 사이의 차이만 점수를 매깁니다.이런 종류의 보석이 가장 많이 들어있다. 수집가 사회에서 지위는 중요하다!
10일 후에 가장 높은 점수를 받은 사람이 승리합니다.
이 게임은 10일간 지속되며, 선수들은 하루에 세 가지 행동을 취한다. 매일이 시작될 때, 시장은 새로운 보석, 금, 프레스티지 카드로 씨앗을 뿌리고, 가게들은 같은 종류의 물건들만 가지고 있고 바자회 부스들은 그들에게 오는 것은 무엇이든지 가지고 있다. 매일 새로운 귀족이 시장을 방문해 특권을 위해 돈을 지불하려는 사람에게 특별한 권력을 부여하고, 매일 그의 가격은 하락한다.
각 플레이어는 7개의 액션 카드 중 하나를 선택한 다음 누가 가장 많은 골드를 가지고 있는지 순서대로 해결합니다. 그리고 나서 그들은 이것을 두 번 더 하고, 특정 조치를 취하는 비용에 대해 할인을 받는다. 액션 카드를 사용하면 금을 획득하거나, 한 상점이나 바자회 부스에서 모든 카드를 가져오거나, 귀한 보석을 고용하고, 보석을 교환하거나, 가짜 보석이 있을 경우 검사를 위해 자신을 보호할 수 있으며, 이전에 플레이한 액션을 복사하거나, 보석을 판매할 수 있습니다.
노블과 프레스티지 카드의 포인트 외에도 대부분의 점수는 &mdash를 판매하는 보석에서 얻을 수 있습니다. 그러나 올바른 방법으로 올바른 보석을 판매해야 합니다. 보석상에게 판매할 때는 4가지 유형의 보석(또는 3가지 유형과 골드)을 판매해야 하지만 판매된 보석 카드 중 하나에 대해서만 점수를 매깁니다. 수집가에게 판매할 때는 한 종류의 보석만 판매하지만 해당 유형의 보석 중 가장 많은 보석을 보유하고 있는 것과 플레이어가 보유한 것 사이의 차이만 점수를 매깁니다.이런 종류의 보석이 가장 많이 들어있다. 수집가 사회에서 지위는 중요하다!
10일 후에 가장 높은 점수를 받은 사람이 승리합니다.
Johari is a world famous jewelry market in Jaipur, so naturally in the game Johari you and your fellow players will try to buy and sell gems in order to come out tops on the market.
The game lasts ten days, with players taking three actions each day. At the start of each day, the market is seeded with new gems, gold and prestige cards, with the stores holding only items of the same type and bazaar booths holding whatever comes to them. A new noble visits the market each day, offering a special power to whoever wants to pay for the privilege, with his price dropping each day.
Each player chooses one of the seven action cards in hand, then they resolve them in order of who has the most gold. They then do this twice more, getting discounts now for the cost of taking certain actions. The action cards let you earn gold, take all the cards from one store or bazaar booth, hire a noble, swap gems, protect yourself for inspections in case you have fake gems, copy your previously played action, or (most important of all) sell gems.
In addition to points from nobles and prestige cards, most of your score will come from gems that you sell — but you need to sell the right gems in the right way. When selling to a jeweler, you need to sell four different types of gems (or three types and gold), but you score only for one of the gem cards sold; when selling to a collector, you sell gems of only one type, but you have to hold the most gems of that type and you score only the difference between what you hold and what the player with the secondmost gems of this type holds. Status matters in the collector community!
Whoever has the most prestige points after ten days wins.
The game lasts ten days, with players taking three actions each day. At the start of each day, the market is seeded with new gems, gold and prestige cards, with the stores holding only items of the same type and bazaar booths holding whatever comes to them. A new noble visits the market each day, offering a special power to whoever wants to pay for the privilege, with his price dropping each day.
Each player chooses one of the seven action cards in hand, then they resolve them in order of who has the most gold. They then do this twice more, getting discounts now for the cost of taking certain actions. The action cards let you earn gold, take all the cards from one store or bazaar booth, hire a noble, swap gems, protect yourself for inspections in case you have fake gems, copy your previously played action, or (most important of all) sell gems.
In addition to points from nobles and prestige cards, most of your score will come from gems that you sell — but you need to sell the right gems in the right way. When selling to a jeweler, you need to sell four different types of gems (or three types and gold), but you score only for one of the gem cards sold; when selling to a collector, you sell gems of only one type, but you have to hold the most gems of that type and you score only the difference between what you hold and what the player with the secondmost gems of this type holds. Status matters in the collector community!
Whoever has the most prestige points after ten days wins.
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