-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
600-600 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
5.00 / 5
-
디자이너
Mark Frazier, Michael Calhoon, Mike Monical
-
아티스트
Micah Hornung
-
인원
게임 소개
18xx 가문의 모든 구성원들과 마찬가지로 이 게임은 플레이어가 여러 회사의 주식을 사고 파는 주식 라운드와 기업이 지도에 따라 운영하고 주주들에게 배당금을 지불하는 일련의 운영 라운드로 진행된다. 게임이 끝날 때 주식 가치와 현금 보유량이 가장 많은 플레이어가 승리합니다.
이것은 40개의 철도 회사, 2개의 대형 지도 시트, 825개의 타일, 480개의 카드(주식 주식, 기차, 민간 기업) 및 그에 맞는 플레이 타임으로 구성된 대규모 18xx입니다.
이 게임은 " 인용구를 사용합니다.18C2C의 변형: 매니페스트 데스티니(Manifest Destiny)는 플레이 변동성과 균형을 제공하기 위한 다양한 규칙 변경과 함께 훨씬 더 큰 지도(미국, 캐나다, 멕시코)에 재현한다. 회진.
18C2C에서 가져온 게임 기능: 매니페스트 데스티니(Manifest Destiny)는 사기업 예약 경매(1830년과 유사), 전체 자본화, 회사 목적지(1870년부터 미시시피 횡단 철도), 기업 지분 상환 및 두 가지 유형의 합병을 포함한다. 그리고 실패한 철도를 정부 철도로 비자발적으로 합병했다. 높은 수준의 "열차는 짧은 노선(3~6개 도시)을 운행하며, 노선 구축과 계산을 단순화하여 값을 두 배로 높인다.
의도된 출판물은 18OE와 유사한 완전한 상업적인 생산으로 2015년을 설정하며, 18C2C: 매니페스트 데스티니와는 다른 구성 요소만을 포함하는 변환 키트로 설정될 수 있습니다.
이것은 40개의 철도 회사, 2개의 대형 지도 시트, 825개의 타일, 480개의 카드(주식 주식, 기차, 민간 기업) 및 그에 맞는 플레이 타임으로 구성된 대규모 18xx입니다.
이 게임은 " 인용구를 사용합니다.18C2C의 변형: 매니페스트 데스티니(Manifest Destiny)는 플레이 변동성과 균형을 제공하기 위한 다양한 규칙 변경과 함께 훨씬 더 큰 지도(미국, 캐나다, 멕시코)에 재현한다. 회진.
18C2C에서 가져온 게임 기능: 매니페스트 데스티니(Manifest Destiny)는 사기업 예약 경매(1830년과 유사), 전체 자본화, 회사 목적지(1870년부터 미시시피 횡단 철도), 기업 지분 상환 및 두 가지 유형의 합병을 포함한다. 그리고 실패한 철도를 정부 철도로 비자발적으로 합병했다. 높은 수준의 "열차는 짧은 노선(3~6개 도시)을 운행하며, 노선 구축과 계산을 단순화하여 값을 두 배로 높인다.
의도된 출판물은 18OE와 유사한 완전한 상업적인 생산으로 2015년을 설정하며, 18C2C: 매니페스트 데스티니와는 다른 구성 요소만을 포함하는 변환 키트로 설정될 수 있습니다.
Like all members of the 18xx family, this game is played in alternating stock rounds, where players buy and sell shares in multiple corporations, and sets of operating rounds, where the corporations operate on the map and possibly pay dividends to their shareholders. At the end of the game the player with the greatest net worth in stock value and cash holdings wins.
This is 18xx on a large scale - 40 railroad companies, two oversize map sheets, 825 tiles, 480 cards (stock shares, trains, private corporations), and a play time to match.
This game takes the "D" variant of 18C2C: Manifest Destiny and reimplements it on an even larger map (the US, Canada, and Mexico) with a variety of rule changes to provide play variability and balance, most notably player-driven upgrade paths for cities (so that cities will grow to different values in different games) providing new sources of tension in the stock rounds.
Game features taken from 18C2C: Manifest Destiny include a reservation auction for private companies (similar to 1830), full capitalization, company destinations (somewhat similar to the destinations in 1870: Railroading across the Trans Mississippi from 1870), corporate share redemption, and two types of mergers (voluntary mergers between pairs of companies, and two involuntary mergers of failed railroads into government railroads). High-level "D" trains run short routes (3 to 6 cities) and double the values, simplifying route building and calculation.
Intended publication is set for 2015 as a full commercial production similar to 18OE, and possibly a conversion kit to include only those components different from 18C2C: Manifest Destiny.
This is 18xx on a large scale - 40 railroad companies, two oversize map sheets, 825 tiles, 480 cards (stock shares, trains, private corporations), and a play time to match.
This game takes the "D" variant of 18C2C: Manifest Destiny and reimplements it on an even larger map (the US, Canada, and Mexico) with a variety of rule changes to provide play variability and balance, most notably player-driven upgrade paths for cities (so that cities will grow to different values in different games) providing new sources of tension in the stock rounds.
Game features taken from 18C2C: Manifest Destiny include a reservation auction for private companies (similar to 1830), full capitalization, company destinations (somewhat similar to the destinations in 1870: Railroading across the Trans Mississippi from 1870), corporate share redemption, and two types of mergers (voluntary mergers between pairs of companies, and two involuntary mergers of failed railroads into government railroads). High-level "D" trains run short routes (3 to 6 cities) and double the values, simplifying route building and calculation.
Intended publication is set for 2015 as a full commercial production similar to 18OE, and possibly a conversion kit to include only those components different from 18C2C: Manifest Destiny.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
450
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
428
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
327
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
598
-
2024-11-13
-
Lv.18