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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 2-5 명
  • 게임시간

    30-45 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    1.93 / 5

게임 소개

디스커버리 게임은 카르카손의 독립 게임입니다.

카르카손의 주민들은 그들의 고향에서 멀리 떨어진 곳인 목초지, 산, 바다로 이루어진 새로운 지역을 발견했다. 각 플레이어가 4명(득점 트랙의 경우 5분의 1), 강도(산속), 뱃사람(바다 위의 경우) 또는 탐험가(초원 위의 경우)로 배치된다. 플레이어의 차례가 되면, 그들은 타일을 배치하고 그 위에 팔로워를 배치해야 한다.

오리지널 게임과 마찬가지로 동일한 가로 타입이 일치하도록만 타일을 배치할 수 있습니다. 팔로워는 다른 팔로워가 아직 그곳에 배치되지 않았을 때만 배치될 수 있습니다. 그러나 팔로워가 제거되면 팔로워가 위치한 지역의 크기가 점수를 가져옵니다. 비록 폐쇄된 지역이 상당히 더 많은 점수를 받지만, 지역이 폐쇄되었는지 여부에 관계없이 말입니다. 산간 지역은 이미 완공되었더라도 가치가 상승하도록 하는 추가 규정도 있습니다.

이것은 원래의 카르카손보다 뚜렷하게 더 단순한 버전이다. 이것이 게임 개발의 목표였습니다. 규칙은 간단해야 하지만 전략적 깊이가 더 커야 합니다. 이 게임에서 흥미로운 점은 지역이 더 이상 자동으로 득점되지 않고(폐쇄되었을 때), 이것은 플레이어에게 맡겨진 결정이라는 것이다(팔로워 제거). 지역들은 더 많은 가치를 얻을 수 있기 때문에, 이것은 많은 고통스러운 결정을 보장한다.

(Gamewire 및 Spielbox에서)

이 게임은 카르카손 시리즈의 일부입니다.
The Discovery is a stand-alone Carcassonne game.

The inhabitants of Carcassonne have discovered a new region far away from their homeland - one that consists of meadows, mountains and seas. The followers, of which each player only has four (with a fifth for the scoring track) get placed as robbers (in the mountains), seafarers (on the seas) or explorers (on the meadows). On a player's turn, they must place a tile and may then place a follower on it.

As in the original game, tiles may only be placed so that identical landscape types match up. A follower may only be placed when no other follower has been placed there yet. When the follower is removed, however, then the size of the region in which the follower is located brings points - regardless of whether the region has been closed off or not, although closed off regions score considerably more points. There's also an additional rule that lets mountainous regions increase in value, even if they've already been completed.

This is a distinctly simpler version of Carcassonne than the original. This was the goal during the development of the game. It should have simpler rules, but offer greater strategic depth. What is interesting about the game is that regions aren't scored automatically any more (when they are closed off), this is a decision left to the player (the removing of the follower). Since the regions can only get more valuable, this ensures many agonizing decisions.

(From Gamewire and Spielbox)

This game is part of the Carcassonne series.

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