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BGG랭킹
BGG전체 : 9837
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.78 / 5
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디자이너
Todd Sanders
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아티스트
Harry Clarke, Todd Sanders
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인원
게임 소개
죽은 드라우그는 마법의 힘으로 부활하여 Stjørdal의 마을을 타락시키기 위해 Trøndelag 지역으로 왔다. 고독한 복수 사냥꾼인 너만이 마을을 지킬 수 있고, 다시 걸어가는 사람들을 죽일 수 있어.
제한된 양의 성수와 철제 스파이크로 무장한 채 마을 광장으로 들어가 다가올 맹공격에 대비합니다.
드라우그는 약 20분 동안 진행되는 솔리테어 게임이다.
우승하기 위해:
드라우그 6명 중 4명을 죽여야 합니다.
잃어버리기:
1단계에서 7명 이상의 마을 사람 또는 7명 이상의 카드(마을 사람 및 위치 조합)가 손상되면 패배합니다.
게임하기:
게임은 부패와 헌트의 두 단계로 구성된다.
1단계 - 손상
드라우그가 라운드에서 Stjørdal을 지배하고 인접한 열의 Locations와 Townpeople을 손상시켜 드라우그 카드의 이미지와 일치시키려면 6면 주사위를 한 번 굴립니다.
주사위를 한 번 더 굴리고 주사위의 왼쪽 상단 모서리에 있는 기호를 봅니다. Draugr’의 행에 일치하는 Corruption Sigil(손상 마커)이 있는 각 카드에 손상 마커를 배치합니다(이 규칙으로부터 보호하려면 Shepherdess의 섹션 참조).
타운스퍼슨 카드가 뒤집힌 경우 카드에 손상 마커를 추가로 배치할 필요가 없습니다.
2단계 - 더 헌트
이제 거리(그 Nunnery과 Foundry는 유일한 두 카드 이 규칙을 대체하기 위하)에서 인접한 두 카드에 여러분이 선수 marker으로 이동해야 합니다. 모든 움직임은 직교한다(수평 및 수직).
이동을 마치면 해당 마을 주민 또는 지역의 특별 액션을 선택할 수 있습니다. 특수 조치가 1개만 있는 카드도 있고, 2개의 특수 조치 중에서 선택할 수 있는 카드도 있습니다. 원하지 않으면 특수 조치를 선택하지 않아도 됩니다.
뒤집힌 타운스퍼슨 카드에 착지할 경우 특별 조치를 선택할 수 없습니다.
특수 조치로 드라우그에 성수나 철제 마커를 배치할 수 있는 경우 공급품 중 하나를 타운 스퀘어 카드에 가져다가 원하는 드라우그에 놓습니다. 드라우그 카드 왼쪽 위에 표시된 마커 수를 일치시키면 드라우그는 살해되고 게임에서 제외됩니다. 드라우그에 있는 모든 성수와 철제 마커를 보급품으로 돌려주십시오.
드라우그가 죽으면 인접한 드라우그 카드 중 하나를 위아래로 밀어서 부분적으로 두 줄에 걸쳐지도록 한다. Draugr는 현재 부패 단계에서 롤에 대한 10장 또는 15장의 카드를 장악하고 있다. 한 쪽에서 3명의 드라우그를 모두 죽이면 더 이상 드라우그를 대신할 수 없습니다.
게임 종료:
만약 당신이 6명의 드라우그 중 4명을 죽일 수 있다면 당신은 성공하고 다른 드라우그는 도망칠 수 밖에 없다. 언제든지 1단계에서 모든 마을 사람들 또는 7개 이상의 카드(마을 사람들과 위치 조합)가 손상되면 지는 것입니다.
제한된 양의 성수와 철제 스파이크로 무장한 채 마을 광장으로 들어가 다가올 맹공격에 대비합니다.
드라우그는 약 20분 동안 진행되는 솔리테어 게임이다.
우승하기 위해:
드라우그 6명 중 4명을 죽여야 합니다.
잃어버리기:
1단계에서 7명 이상의 마을 사람 또는 7명 이상의 카드(마을 사람 및 위치 조합)가 손상되면 패배합니다.
게임하기:
게임은 부패와 헌트의 두 단계로 구성된다.
1단계 - 손상
드라우그가 라운드에서 Stjørdal을 지배하고 인접한 열의 Locations와 Townpeople을 손상시켜 드라우그 카드의 이미지와 일치시키려면 6면 주사위를 한 번 굴립니다.
주사위를 한 번 더 굴리고 주사위의 왼쪽 상단 모서리에 있는 기호를 봅니다. Draugr’의 행에 일치하는 Corruption Sigil(손상 마커)이 있는 각 카드에 손상 마커를 배치합니다(이 규칙으로부터 보호하려면 Shepherdess의 섹션 참조).
타운스퍼슨 카드가 뒤집힌 경우 카드에 손상 마커를 추가로 배치할 필요가 없습니다.
2단계 - 더 헌트
이제 거리(그 Nunnery과 Foundry는 유일한 두 카드 이 규칙을 대체하기 위하)에서 인접한 두 카드에 여러분이 선수 marker으로 이동해야 합니다. 모든 움직임은 직교한다(수평 및 수직).
이동을 마치면 해당 마을 주민 또는 지역의 특별 액션을 선택할 수 있습니다. 특수 조치가 1개만 있는 카드도 있고, 2개의 특수 조치 중에서 선택할 수 있는 카드도 있습니다. 원하지 않으면 특수 조치를 선택하지 않아도 됩니다.
뒤집힌 타운스퍼슨 카드에 착지할 경우 특별 조치를 선택할 수 없습니다.
특수 조치로 드라우그에 성수나 철제 마커를 배치할 수 있는 경우 공급품 중 하나를 타운 스퀘어 카드에 가져다가 원하는 드라우그에 놓습니다. 드라우그 카드 왼쪽 위에 표시된 마커 수를 일치시키면 드라우그는 살해되고 게임에서 제외됩니다. 드라우그에 있는 모든 성수와 철제 마커를 보급품으로 돌려주십시오.
드라우그가 죽으면 인접한 드라우그 카드 중 하나를 위아래로 밀어서 부분적으로 두 줄에 걸쳐지도록 한다. Draugr는 현재 부패 단계에서 롤에 대한 10장 또는 15장의 카드를 장악하고 있다. 한 쪽에서 3명의 드라우그를 모두 죽이면 더 이상 드라우그를 대신할 수 없습니다.
게임 종료:
만약 당신이 6명의 드라우그 중 4명을 죽일 수 있다면 당신은 성공하고 다른 드라우그는 도망칠 수 밖에 없다. 언제든지 1단계에서 모든 마을 사람들 또는 7개 이상의 카드(마을 사람들과 위치 조합)가 손상되면 지는 것입니다.
The Draugr, reanimated dead imbued with magical powers, have come to the region of Trøndelag seeking to corrupt the town of Stjørdal. Only you, a lone revenant hunter, can protect the town and slay they who walk again.
Armed with limited supply of holy water and iron spikes you enter the town square and prepare for the coming onslaught.
The Draugr is a solitaire game playing in about 20 minutes.
To Win:
You must slay 4 of the 6 Draugr.
To Lose:
If at anytime during Phase 1 all 7 Townspeople, or more than 7 of the cards (a combination of Townspeople and Locations) are corrupted you lose.
Playing the Game:
The game is played in rounds consisting of two phases: Corruption and Hunt.
Phase 1 - Corruption
Roll the six-sided die once to see which Draugr will hold sway over Stjørdal for the round and will corrupt Locations and Townspeople in the row they are adjacent to, matching the die face to the image on a Draugr Card.
Roll the die a second time and look at the symbol in the upper left corner of the die. Place a Corruption Marker on each card in that Draugr’s row with the matching Corruption Sigil. (See the section on the Shepherdess for protection from this rule.)
If a Townsperson card has been turned over you do not need to place additional Corruption Markers on the card.
Phase 2 - The Hunt
You must now move your player marker up to two adjacent cards in distance (The Nunnery and Foundry are the only two cards to supersede this rule). All movement is orthogonal (horizontally and vertically).
Once you have finished moving you may choose a Special Action of that Townsperson or Location. Some cards have only 1 Special Action, some allow for a choice between 2 Special Actions. You do not have to choose a Special Action if you do not wish to.
If you land on a Townsperson card that has been turned over, no Special Action can be chosen.
If a Special Action allows you to place Holy Water or Iron Markers on a Draugr, take one from your supply on the Town Square card and place it on a Draugr of your choice. If you match the number of markers as indicated in the upper left of the Draugr card, that Draugr is slain and removed from the game. Return all Holy Water and Iron Markers on that Draugr to your supply.
Once a Draugr is slain and their card removed, slide one of the adjacent Draugr cards up or down so that is partially spans either 2 rows (or if 2 Draugr have been slain, 3 rows). The Draugr now holds sway over 10 (or 15) cards for rolls during the Corruption Phase. If you slay all 3 Draugr on one side, no further Draugr are moved to replace those slain.
Game End:
If you are able to slay 4 of the 6 Draugr you are successful and the other Draugr are forced to flee. If at anytime during Phase 1 all the Townspeople, or more than 7 of the cards (a combination of Townspeople and Locations) are corrupted you lose.
Armed with limited supply of holy water and iron spikes you enter the town square and prepare for the coming onslaught.
The Draugr is a solitaire game playing in about 20 minutes.
To Win:
You must slay 4 of the 6 Draugr.
To Lose:
If at anytime during Phase 1 all 7 Townspeople, or more than 7 of the cards (a combination of Townspeople and Locations) are corrupted you lose.
Playing the Game:
The game is played in rounds consisting of two phases: Corruption and Hunt.
Phase 1 - Corruption
Roll the six-sided die once to see which Draugr will hold sway over Stjørdal for the round and will corrupt Locations and Townspeople in the row they are adjacent to, matching the die face to the image on a Draugr Card.
Roll the die a second time and look at the symbol in the upper left corner of the die. Place a Corruption Marker on each card in that Draugr’s row with the matching Corruption Sigil. (See the section on the Shepherdess for protection from this rule.)
If a Townsperson card has been turned over you do not need to place additional Corruption Markers on the card.
Phase 2 - The Hunt
You must now move your player marker up to two adjacent cards in distance (The Nunnery and Foundry are the only two cards to supersede this rule). All movement is orthogonal (horizontally and vertically).
Once you have finished moving you may choose a Special Action of that Townsperson or Location. Some cards have only 1 Special Action, some allow for a choice between 2 Special Actions. You do not have to choose a Special Action if you do not wish to.
If you land on a Townsperson card that has been turned over, no Special Action can be chosen.
If a Special Action allows you to place Holy Water or Iron Markers on a Draugr, take one from your supply on the Town Square card and place it on a Draugr of your choice. If you match the number of markers as indicated in the upper left of the Draugr card, that Draugr is slain and removed from the game. Return all Holy Water and Iron Markers on that Draugr to your supply.
Once a Draugr is slain and their card removed, slide one of the adjacent Draugr cards up or down so that is partially spans either 2 rows (or if 2 Draugr have been slain, 3 rows). The Draugr now holds sway over 10 (or 15) cards for rolls during the Corruption Phase. If you slay all 3 Draugr on one side, no further Draugr are moved to replace those slain.
Game End:
If you are able to slay 4 of the 6 Draugr you are successful and the other Draugr are forced to flee. If at anytime during Phase 1 all the Townspeople, or more than 7 of the cards (a combination of Townspeople and Locations) are corrupted you lose.
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