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BGG랭킹
BGG전체 : 6576
ABSTRACTS : 343
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.38 / 5
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디자이너
Luke Crane
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아티스트
David E. Petersen
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인원
게임 소개
마우스 가드 만화와 롤플레잉 게임의 설정에서 두 명의 플레이어를 위한 가벼운 전략 게임입니다.
각 플레이어는 6x8 그리드에서 4개의 마우스 폰(흰색 또는 검은색)을 제어합니다. 게임에는 3가지 카드 중 10가지 카드(총 30개)가 포함되어 있다. 검, 거점, 외교.
세우다
보드를 돌려서 각 선수가 그들 앞에 6개의 정사각형이 있게 하세요. 한 명의 플레이어는 각각의 색깔의 마우스를 하나씩 가져다가, 각각의 손바닥에 하나씩 숨기고, 다른 플레이어가 손을 고르게 하여, 그들이 어떤 색이 될 것인지를 선택하게 한다. 그런 다음 각 플레이어는 두 개의 가장 가까운 그리드 교차 순위에서 임의의 구성으로 마우스를 놓는다. 카드 덱을 섞어서 각 플레이어에게 3장의 카드를 지급하세요. 검은색이 먼저.
놀다
차례에 따라 마우스 하나를 선택한 후 주변의 빈 공간(위, 아래, 왼쪽 또는 오른쪽)으로 이동합니다. 그런 다음 해당 마우스를 대상으로 카드 중 하나를 실행할 수 있습니다.
검: L자 모양으로 이동합니다(어느 방향으로든 한 칸 이동한 다음 마지막 이동과 수직 이동). 마주친 쥐는 모두 이동 방향으로 밀립니다. 여러 마리의 쥐가 일렬로 서 있으면 모두 밀린다. 보드나 스트롱홀드를 둘러싼 모서리 중 하나로 밀린 마우스는 포획되어 플레이에서 제거됩니다. 당신은 당신의 쥐를 잡을 수 없습니다.
거점: 그리드를 벗어나 인접한 사각형으로 뛰어오릅니다. 마우스는 정사각형에 닿는 그리드 모서리에 들어갈 수 없습니다. 현재 그러한 그리드 코너에 있는 마우스는 한 칸 뒤로 밀려난다. 쥐들은 먼저 보드의 자기 쪽 방향으로 움직이려고 할 것입니다. 열린 공간으로 이동할 수 없으면 스트롱홀드를 재생할 수 없습니다.
거점에 있는 경우 정사각형과 맞닿은 격자 모서리로 이동한 다음 한 칸씩 이동하여 이 위치를 떠날 수 있습니다. 이 특수 이동의 경우에는 카드를 사용할 수 없습니다.
외교: 가장 가까운 적 마우스 선택(스트롱홀드가 아닌 마우스는 주변 4개의 정사각형을 차지하는 것으로 계산):
만약 그들이 아성에 있다면, 그들을 강제로 빼내어 당신이 선택한 인접한 격자 구석으로 밀어내세요.
그렇지 않으면 해당 마우스로 위치를 바꾸십시오.
Rescue: 각 카드 중 하나가 있으면 모든 카드를 재생하고 캡처한 마우스 중 하나를 열린 설정 위치로 보드에 다시 놓습니다.
턴을 해결한 직후, 당신의 손 크기가 3이 될 때까지 카드를 뽑으세요. 카드가 부족할 경우 남은 카드를 뽑고 폐기 더미를 섞은 후 계속 그리세요.
우승
적의 구석에 요새를 구축하거나 적의 쥐를 모두 잡으십시오.
각 플레이어는 6x8 그리드에서 4개의 마우스 폰(흰색 또는 검은색)을 제어합니다. 게임에는 3가지 카드 중 10가지 카드(총 30개)가 포함되어 있다. 검, 거점, 외교.
세우다
보드를 돌려서 각 선수가 그들 앞에 6개의 정사각형이 있게 하세요. 한 명의 플레이어는 각각의 색깔의 마우스를 하나씩 가져다가, 각각의 손바닥에 하나씩 숨기고, 다른 플레이어가 손을 고르게 하여, 그들이 어떤 색이 될 것인지를 선택하게 한다. 그런 다음 각 플레이어는 두 개의 가장 가까운 그리드 교차 순위에서 임의의 구성으로 마우스를 놓는다. 카드 덱을 섞어서 각 플레이어에게 3장의 카드를 지급하세요. 검은색이 먼저.
놀다
차례에 따라 마우스 하나를 선택한 후 주변의 빈 공간(위, 아래, 왼쪽 또는 오른쪽)으로 이동합니다. 그런 다음 해당 마우스를 대상으로 카드 중 하나를 실행할 수 있습니다.
검: L자 모양으로 이동합니다(어느 방향으로든 한 칸 이동한 다음 마지막 이동과 수직 이동). 마주친 쥐는 모두 이동 방향으로 밀립니다. 여러 마리의 쥐가 일렬로 서 있으면 모두 밀린다. 보드나 스트롱홀드를 둘러싼 모서리 중 하나로 밀린 마우스는 포획되어 플레이에서 제거됩니다. 당신은 당신의 쥐를 잡을 수 없습니다.
거점: 그리드를 벗어나 인접한 사각형으로 뛰어오릅니다. 마우스는 정사각형에 닿는 그리드 모서리에 들어갈 수 없습니다. 현재 그러한 그리드 코너에 있는 마우스는 한 칸 뒤로 밀려난다. 쥐들은 먼저 보드의 자기 쪽 방향으로 움직이려고 할 것입니다. 열린 공간으로 이동할 수 없으면 스트롱홀드를 재생할 수 없습니다.
거점에 있는 경우 정사각형과 맞닿은 격자 모서리로 이동한 다음 한 칸씩 이동하여 이 위치를 떠날 수 있습니다. 이 특수 이동의 경우에는 카드를 사용할 수 없습니다.
외교: 가장 가까운 적 마우스 선택(스트롱홀드가 아닌 마우스는 주변 4개의 정사각형을 차지하는 것으로 계산):
만약 그들이 아성에 있다면, 그들을 강제로 빼내어 당신이 선택한 인접한 격자 구석으로 밀어내세요.
그렇지 않으면 해당 마우스로 위치를 바꾸십시오.
Rescue: 각 카드 중 하나가 있으면 모든 카드를 재생하고 캡처한 마우스 중 하나를 열린 설정 위치로 보드에 다시 놓습니다.
턴을 해결한 직후, 당신의 손 크기가 3이 될 때까지 카드를 뽑으세요. 카드가 부족할 경우 남은 카드를 뽑고 폐기 더미를 섞은 후 계속 그리세요.
우승
적의 구석에 요새를 구축하거나 적의 쥐를 모두 잡으십시오.
A light strategy game for two players, from the setting of the Mouse Guard comics and roleplaying game.
Each player controls four mouse pawns (white or black) on a 6-by-8 grid. Play involves a deck containing 10 of 3 types of cards (30 in total): Sword, Stronghold, and Diplomacy.
Setup
Turn the board so that each player has 6 squares in front of them. One player takes one mouse of each color, hides one in each palm, and has the other player pick a hand, thereby selecting what color they will be. Each player then places their mice in any configuration on the two closest grid intersection ranks. Shuffle the card deck and deal 3 cards to each player. Black goes first.
Play
On your turn, select one mouse and move it into any open space around it (up, down, left, or right). You may then play one of your cards targeting that mouse.
Sword: Move in an L shape (move one space in any direction, then one perpendicular to your last move). Any mice encountered are pushed in the direction of your movement. If multiple mice are lined up, all are pushed. Mice pushed off the board or into one of the corners surrounding a Stronghold are captured and removed from play. You may not capture your own mice.
Stronghold: Leap off the grid onto an adjacent square. Mice may not enter grid corners touching your square. Mice currently in such a grid corner are pushed back one space. Mice will try to move in the direction of their side of the board first. If they cannot move into an open space, the Stronghold cannot be played.
If you are in a stronghold, you may leave this position by moving to any of the grid corners touching the square and then moving once space. In this special movement case, you may not play a card.
Diplomacy: Choose the nearest enemy mouse (a non-Stronghold mouse counts as occupying the 4 squares around it):
If they are in a stronghold, force them out and into an adjacent grid corner of your choice.
If not, switch places with that mouse.
Rescue: If you have one of each card, play all of them and put one of your captured mice back on the board in any open setup position.
Immediately after resolving a turn, draw cards until your hands size is 3. If there are not enough cards, draw what remains, shuffle the discard pile, and continue drawing.
Winning
Build a stronghold in one of the enemy corners or capture all enemy mice.
Each player controls four mouse pawns (white or black) on a 6-by-8 grid. Play involves a deck containing 10 of 3 types of cards (30 in total): Sword, Stronghold, and Diplomacy.
Setup
Turn the board so that each player has 6 squares in front of them. One player takes one mouse of each color, hides one in each palm, and has the other player pick a hand, thereby selecting what color they will be. Each player then places their mice in any configuration on the two closest grid intersection ranks. Shuffle the card deck and deal 3 cards to each player. Black goes first.
Play
On your turn, select one mouse and move it into any open space around it (up, down, left, or right). You may then play one of your cards targeting that mouse.
Sword: Move in an L shape (move one space in any direction, then one perpendicular to your last move). Any mice encountered are pushed in the direction of your movement. If multiple mice are lined up, all are pushed. Mice pushed off the board or into one of the corners surrounding a Stronghold are captured and removed from play. You may not capture your own mice.
Stronghold: Leap off the grid onto an adjacent square. Mice may not enter grid corners touching your square. Mice currently in such a grid corner are pushed back one space. Mice will try to move in the direction of their side of the board first. If they cannot move into an open space, the Stronghold cannot be played.
If you are in a stronghold, you may leave this position by moving to any of the grid corners touching the square and then moving once space. In this special movement case, you may not play a card.
Diplomacy: Choose the nearest enemy mouse (a non-Stronghold mouse counts as occupying the 4 squares around it):
If they are in a stronghold, force them out and into an adjacent grid corner of your choice.
If not, switch places with that mouse.
Rescue: If you have one of each card, play all of them and put one of your captured mice back on the board in any open setup position.
Immediately after resolving a turn, draw cards until your hands size is 3. If there are not enough cards, draw what remains, shuffle the discard pile, and continue drawing.
Winning
Build a stronghold in one of the enemy corners or capture all enemy mice.
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