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게임 소개

풍고는 6면체 주사위에 의해 결정되는 피라미드 움직임을 포함하는 완벽한 정보의 단순한 추상 게임이지만, 당신이 생각하는 방식은 아니다.

승리하는 방법에는 두 가지가 있습니다.

먼저, 각 셀이 하나 이상의 피라미드를 점유하고 있는 홈 열에 크기에 따라 대칭으로 배열됩니다. 또는 상대편’의 행에는 모든 피라미드와 법적 배열, 셀 또는 셀이 포함되어 있습니다. 어느 경우든, 조각의 배열은 당신이 할당한 모든 이동 지점을 사용한 결과로 일어나야 합니다.

각 턴마다 두 가지 동작을 취한다.

1. 다이의 *제어 롤*을 만듭니다.

2. 몇 개의 조각을 직교로 몇 개의 정사각형으로 이동합니다.
게임장의 네모난 사각형
각 턴마다 플레이어는 다이의 상단에 표시된 것과 같이 일정한 수의 이동 포인트가 할당된다.

*제어된 롤*은 3x4 격자에서 셀을 따라 수동으로 텀블링하거나 비틀어 움직임 다이의 값을 선택하는 방법이다. 이 동작을 통해 플레이어는 미래에 발생하는 특정 숫자에 대해 계획하거나 상대에게 이익이 될 수 있는 특정 숫자의 발생을 방지할 수 있습니다. *제어 롤* 메커니즘을 사용함으로써 풍고는 기회를 완전히 제거하지만, 여전히 주사위 구동 게임의 느낌을 유지한다.
Pungo is a simple abstract game of perfect information involving pyramid movement determined by a 6-sided die, but not in the way you might think.

There are two ways to win:

First, you get a symmetric arrangement of pyramids, according to size, in your home row, where each cell has at least one pyramid occupying it. Or, your opponent’s row contains all of the pyramids, in any legal arrangement and in any or all cells. In either case, the arrangement of pieces must arise as the result of using all of your allocated movement points.

On each turn a player takes two actions:

1. Make a *controlled roll* of the die

2. Move some number of pieces some number of squares orthogonally
connected squares in the game arena
On each turn the player to move is allocated a certain number of movement points as shown on the top of the die.

A *controlled roll* is a method of choosing the value of the movement die by twisting, or manually tumbling it along the cells in a 3x4 grid. This action allows players to plan for certain numbers occurring in the future or to prevent certain numbers from occurring that might benefit their opponent. By using a *controlled roll* mechanism, Pungo eliminates chance entirely, but still maintains the feel of a dice-driven game.

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