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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Masanofu
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아티스트
Masanofu
-
인원
게임 소개
시노버즈는 플레이어들이 닌자를 사용하여 상대방을 스토킹하고 상대방을 넘어뜨리기 위해 허를 찌르는 트릭 테이킹 게임이다.
카드 덱은 3가지 색상으로 구성된 15장의 카드로 구성되며, 각 색상은 5, 4, 2, 1, -3의 가치가 있는 카드를 가지고 있다. 각 플레이어는 3장의 카드를 손에 쥐게 됩니다. 출발 선수는 자신의 앞이나 다른 선수 앞에 — 카드를 엎드린 채로 색을 말한다. 각 플레이어는 가능한 한 자신 앞이나 다른 플레이어 앞에서 이 색상의 카드를 플레이해야 하며, 이미 앞에 카드를 가지고 있다면 다른 곳에서 플레이해야 한다.
카드를 앞에 놓았을 때(자신의 앞에 놓인 시작 선수는 제외) 카드를 세로 방향으로 놓아두거나 수평으로 돌려 도망칠 수 있습니다. 각 선수가 카드를 갖고 나면 싸우는 쪽이 드러나게 되는데, 고액 카드는 경기에서 승리해 다음 라운드로 이어진다. 최저가 카드 보유자는 라운드에서 패해 승점 1점을 얻는다.(오프슈트 2s와 4s는 로우카드 승수를 위해 역주행을 하며 복수 역전이 가능하다.)
트릭에 한 명의 패자가 있다면, 그 플레이어는 도망친 사람을 기소할 수 있다. 도망치는 사람은 앞에 놓인 카드 수와 같은 점수를 얻거나 자신의 카드를 드러내고 싸울 수 있는데, 승자는 1점을 잃고 패자는 1점을 얻는다.
만약 선수들이 여전히 카드를 가지고 있다면, 그들은 다른 라운드를 한다. 이전 라운드에서 도망친 이들이 이제 두 장의 카드를 앞에 두게 되는데 그 카드의 가치는 싸움으로 요약된다. 만약 한 선수의 카드가 3이 되면, 도망친 사람들은 라운드에서 싸워야 한다. 플레이어가 카드를 가지고 있지 않을 때, 선수들은 그들 앞에 있는 카드를 집어들고, 모든 사람들이 카드를 세 장 가질 때까지 카드를 나눠준다.
한 선수가 5점을 얻으면 게임이 끝납니다. 이 시점에서 가장 낮은 점수를 받은 사람이 승리합니다.
카드 덱은 3가지 색상으로 구성된 15장의 카드로 구성되며, 각 색상은 5, 4, 2, 1, -3의 가치가 있는 카드를 가지고 있다. 각 플레이어는 3장의 카드를 손에 쥐게 됩니다. 출발 선수는 자신의 앞이나 다른 선수 앞에 — 카드를 엎드린 채로 색을 말한다. 각 플레이어는 가능한 한 자신 앞이나 다른 플레이어 앞에서 이 색상의 카드를 플레이해야 하며, 이미 앞에 카드를 가지고 있다면 다른 곳에서 플레이해야 한다.
카드를 앞에 놓았을 때(자신의 앞에 놓인 시작 선수는 제외) 카드를 세로 방향으로 놓아두거나 수평으로 돌려 도망칠 수 있습니다. 각 선수가 카드를 갖고 나면 싸우는 쪽이 드러나게 되는데, 고액 카드는 경기에서 승리해 다음 라운드로 이어진다. 최저가 카드 보유자는 라운드에서 패해 승점 1점을 얻는다.(오프슈트 2s와 4s는 로우카드 승수를 위해 역주행을 하며 복수 역전이 가능하다.)
트릭에 한 명의 패자가 있다면, 그 플레이어는 도망친 사람을 기소할 수 있다. 도망치는 사람은 앞에 놓인 카드 수와 같은 점수를 얻거나 자신의 카드를 드러내고 싸울 수 있는데, 승자는 1점을 잃고 패자는 1점을 얻는다.
만약 선수들이 여전히 카드를 가지고 있다면, 그들은 다른 라운드를 한다. 이전 라운드에서 도망친 이들이 이제 두 장의 카드를 앞에 두게 되는데 그 카드의 가치는 싸움으로 요약된다. 만약 한 선수의 카드가 3이 되면, 도망친 사람들은 라운드에서 싸워야 한다. 플레이어가 카드를 가지고 있지 않을 때, 선수들은 그들 앞에 있는 카드를 집어들고, 모든 사람들이 카드를 세 장 가질 때까지 카드를 나눠준다.
한 선수가 5점을 얻으면 게임이 끝납니다. 이 시점에서 가장 낮은 점수를 받은 사람이 승리합니다.
See-Know-Buzz is a trick-taking game in which players use ninja to stalk one another, trying to catch opponents off-guard in order to trip them up.
The card deck consists of fifteen cards in three colors, with each color having cards valued 5, 4, 2, 1 and -3. Each player gets a hand of three cards. The start player places a card face down — either in front of himself or in front of another player — and states its color. Each other player must play a card of this color if possible, either in front of himself or in front of another player; if you already have a card in front of you, then you must play it elsewhere.
When a card is placed in front of you (except for the start player placing in front of himself), you can decide to fight by leaving your card in a vertical orientation or flee by turning it horizontal. Once each player has a card, those who fight reveal them, with the high value card winning the fight and leading to the next round. Those with the lowest-valued cards lose the round and gain one point. (Off-suit 2s and 4s reverse the trick to make the low card win, with multiple reverses being possible.)
If the trick had a single loser, that player can charge someone who fled. The fleeing person can take points equal to the number of cards in front of him or reveal his card and fight, with the winner losing one point and the loser gaining one point.
If players still have cards in hand, they play another round. Those who fled in the previous round will now have two cards in front of them, and the values of those cards are summed in a fight. Should a player's cards sum to three, then those who fled must fight in the round. When players have no cards in hand, players pick up cards in front of them, then deal out the discards until everyone has three cards.
The game ends when a player has five points. Whoever has the lowest score at this point wins.
The card deck consists of fifteen cards in three colors, with each color having cards valued 5, 4, 2, 1 and -3. Each player gets a hand of three cards. The start player places a card face down — either in front of himself or in front of another player — and states its color. Each other player must play a card of this color if possible, either in front of himself or in front of another player; if you already have a card in front of you, then you must play it elsewhere.
When a card is placed in front of you (except for the start player placing in front of himself), you can decide to fight by leaving your card in a vertical orientation or flee by turning it horizontal. Once each player has a card, those who fight reveal them, with the high value card winning the fight and leading to the next round. Those with the lowest-valued cards lose the round and gain one point. (Off-suit 2s and 4s reverse the trick to make the low card win, with multiple reverses being possible.)
If the trick had a single loser, that player can charge someone who fled. The fleeing person can take points equal to the number of cards in front of him or reveal his card and fight, with the winner losing one point and the loser gaining one point.
If players still have cards in hand, they play another round. Those who fled in the previous round will now have two cards in front of them, and the values of those cards are summed in a fight. Should a player's cards sum to three, then those who fled must fight in the round. When players have no cards in hand, players pick up cards in front of them, then deal out the discards until everyone has three cards.
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