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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 3-3 명
  • 게임시간

    20-20 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    1.36 / 5

게임 소개

개요:
첨단 도시 시민들은 세계에서 가장 현대적인 통근 열차 시스템을 요구합니다! 시장님이 공동 프로젝트로 네트워크를 구축하기 위해 몇 개의 회사를 고용하셨는데, 그 중에는 당신 회사도 포함되어 있습니다! 당연히 네트워크의 성공을 위해 가장 큰 공을 차지하려고 합니다. 다양한 건물과 함께 코스를 완주하여 크레딧을 획득하세요! 게임이 끝날 때 추가 점수를 얻기 위한 당신의 비밀 목표를 달성하세요. 가장 많은 공을 세운 선수가 승리합니다!

게임 방법:
각 플레이어는 자신만의 색상으로 구분된 레일 카드 덱을 가지고 있다. 각 레일 카드는 2개의 라인과 2개의 터미널을 다양한 조합으로 갖추고 있으며, 따라서 모두 6개의 서로 다른 콘센트를 연결하거나 막다른 길을 제공한다. 각 카드에는 두 개의 다른 건물이 있으며, 각각은 두 개의 선에 위치해 있다. (다섯 가지 다른 유형의 건물이 있습니다.)

플레이어들은 도시의 지도를 만들기 위해 기존 카드와 인접한 한 번에 한 장씩 번갈아 내려놓는다. 카드는 "brick" 패턴으로 배치되어야 합니다. 짧은 면이 서로 인접하도록 배치한 경우 카드는 일직선이어야 합니다. 그러나 긴 면이 서로 인접하도록 배치하는 경우에는 카드가 떨어져 있어야 합니다. 이러한 방식으로, 하나의 카드는 최대 6개의 인접한 카드를 가질 수 있다.

배치에는 또 다른 제한이 있습니다: 카드는 시 경계를 벗어나면 안 됩니다. 이는 선수 수에 따라 결정되는 도시의 최종 형태다. 경기가 끝날 때 도시가 어떤 형태를 띠게 될지는 알겠지만, 도시의 "중앙"을 미리 규정하는 "보드"는 것이다. 새로운 카드가 나올 때마다 도시는 성장하고 변화한다. 도시의 성장과 논리를 통제하는 것이 전략적 플레이의 기본이다.

득점 및 승리:
전체 경로를 구성하는 가장 많은 색상의 세그먼트를 사용하여 점수를 매기십시오. 노선은 터미널에 의해 양쪽 끝이 막히거나 루프로 만들어졌을 때 완성된다. 전체 경로에 있는 각 건물 유형에 대해 1 크레딧을 획득하십시오. 추가 크레딧은 대부분 도시가 특정 구성을 충족해야 하는 비밀 목표를 완료함으로써 얻을 수 있습니다.
Overview:
Citizens of a high-tech metropolis demand the most modern commuter train system in the world! The mayor hires several companies to build the network as a joint project, including yours! Naturally, you’re trying to take the most credit for the network’s success. Complete routes with a variety of buildings to earn credit! Achieve your secret objectives to win extra credit at the end of the game. The player with the most credit wins!

How to Play:
Each player has their own personal color-coded deck of Rail Cards. Each Rail Card features two lines and two terminals in various combinations, thus all presenting six different outlets with varying connections or dead ends amongst them. Each card also features two different buildings, each situated on either of the two lines. (There are five different types of buildings.)

Players take turns laying down one card at a time, adjacent to existing cards, to build the map of the city. Cards must be placed in a "brick" pattern. If placed so that the short sides are adjacent to one another, the cards must be in a straight line. However, if placed so that the long sides are adjacent to one another, the cards must be off-set. In this manner, a single card may have up to six adjacent cards.

There is another limit to placement: Cards may not be placed outside of the city limits. This is a final shape of the city determined by the number of players. Though you know what shape the city will take at the end of the game, there is no "board" which predefines the "center" of the city. The city grows and shifts with each new card played. Controlling the growth and logic of the city is fundamental to strategic play.

Scoring and Victory:
Score "credit" by having the most segments of your color comprising a complete route. A route is complete when it is capped at both ends by a terminal or when it is made into a loop. Score 1 credit for each different type of building on a complete route. Extra credits may be scored by completing secret objectives, most of which require the city to meet certain configurations.

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