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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
Experience Deck에는 110개의 카드가 포함되어 있으며 새로운 Experience Mode를 게임에 도입했습니다!
이 모드에서는 게임을 진행하면서 추가 스킬을 획득할 수 있으며, 동일한 서바이버와 후속 미션을 수행할 때 이전에 습득한 특수 스킬로 시작할 수 있습니다.
경험치 모드에서 플레이할 때 생존자가 처음 새로운 위험 레벨에 도달하면 일반적인 스킬을 습득할 뿐만 아니라 경험치 카드를 선택하여 대시보드 옆에 둘 수도 있습니다. 각 카드는 생존자에게 특정 무기와 관련된 특정 스킬을 부여합니다. 생존자가 다음 위험 레벨에 도달하면 일반 스킬 중 하나와 경험치 카드를 하나 더 선택할 수 있습니다.
동일한 서바이버로 새 미션을 시작하면 장비 및 경험치가 정상적으로 재설정되지만 서바이버가 영구적으로 제거될 경우에만 경험 카드가 폐기됩니다. 서바이버는 블루 레벨 스킬과 함께 지금까지 획득한 경험치 카드가 부여한 모든 스킬로 미션을 시작합니다. 다시 경험을 쌓으면 이전에 도달한 위험 수준에 도달한 경험치를 더 얻을 수 없습니다. 하지만, 만약 그가 이전 미션에서 도달하지 못한 수준에 도달한다면, 그는 다시 새로운 경험 카드를 선택합니다.
즉, 일반 게임에서 서바이버는 최대 3장의 경험치 카드(처음 옐로우에 도달한 경우, 처음 오렌지에 도달한 경우, 그리고 처음 빨간색에 도달한 경우)를 축적할 수 있습니다. 하지만 울트라레드 모드에서 플레이하면 빨간색 수준을 넘어 더 많은 경험치를 얻을 수 있습니다!
부활 모드를 사용하는 경우 좀비보어 버전에는 제거되지 않는 한 모든 경험 카드가 남아 있습니다. 그러나 다음 미션에서는 경험 카드를 유지하려면 좀비보어로 시작해야 합니다.
이 모드에서는 게임을 진행하면서 추가 스킬을 획득할 수 있으며, 동일한 서바이버와 후속 미션을 수행할 때 이전에 습득한 특수 스킬로 시작할 수 있습니다.
경험치 모드에서 플레이할 때 생존자가 처음 새로운 위험 레벨에 도달하면 일반적인 스킬을 습득할 뿐만 아니라 경험치 카드를 선택하여 대시보드 옆에 둘 수도 있습니다. 각 카드는 생존자에게 특정 무기와 관련된 특정 스킬을 부여합니다. 생존자가 다음 위험 레벨에 도달하면 일반 스킬 중 하나와 경험치 카드를 하나 더 선택할 수 있습니다.
동일한 서바이버로 새 미션을 시작하면 장비 및 경험치가 정상적으로 재설정되지만 서바이버가 영구적으로 제거될 경우에만 경험 카드가 폐기됩니다. 서바이버는 블루 레벨 스킬과 함께 지금까지 획득한 경험치 카드가 부여한 모든 스킬로 미션을 시작합니다. 다시 경험을 쌓으면 이전에 도달한 위험 수준에 도달한 경험치를 더 얻을 수 없습니다. 하지만, 만약 그가 이전 미션에서 도달하지 못한 수준에 도달한다면, 그는 다시 새로운 경험 카드를 선택합니다.
즉, 일반 게임에서 서바이버는 최대 3장의 경험치 카드(처음 옐로우에 도달한 경우, 처음 오렌지에 도달한 경우, 그리고 처음 빨간색에 도달한 경우)를 축적할 수 있습니다. 하지만 울트라레드 모드에서 플레이하면 빨간색 수준을 넘어 더 많은 경험치를 얻을 수 있습니다!
부활 모드를 사용하는 경우 좀비보어 버전에는 제거되지 않는 한 모든 경험 카드가 남아 있습니다. 그러나 다음 미션에서는 경험 카드를 유지하려면 좀비보어로 시작해야 합니다.
The Experience Deck includes 110 cards and introduces the brand new Experience Mode into the game!
In this mode, Survivors are able to gain extra Skills as they progress through the game, and when you play a subsequent mission with that same Survivor, he gets to start with the special skills he acquired previously!
When playing in Experience Mode, the first time your Survivor reaches a new Danger Level, he not only gains his normal Skill, but he also gets to choose any Experience Card and place it next to his dashboard. Each card grants the Survivor a particular Skill, usually associated with a specific weapon. When the Survivor reaches the next Danger Level, he gets to choose one of his normal Skills, and also one more Experience Card.
When you start a new Mission with that same Survivor, your Equipment and Experience reset normally, but Experience Cards are only discarded if the Survivor is eliminated for good. The Survivor begins the mission with his Blue Level Skill, as well as all Skills granted by the Experience Cards he gained so far. As he gains experience again, he will not get more Experience Cards for reaching a Danger Level he's already reached before. However, if he reaches a level he had not reached in a previous mission, he again chooses a new Experience Card.
This means that, in a normal game, a Survivor can only accumulate a maximum of 3 Experience Cards (one for the first time he reaches Yellow, one for the first time he reaches Orange, and one for the first time he reaches Red). However, if you play in Ultrared Mode, you might be able to gain even more Experience Cards as you reach levels beyond Red!
If you play with Resurrection Mode, the Zombivor version retains all Experience Cards as long as you're not eliminated. However, in subsequent mission you'll have to start as a Zombivor to keep the Experience Cards.
In this mode, Survivors are able to gain extra Skills as they progress through the game, and when you play a subsequent mission with that same Survivor, he gets to start with the special skills he acquired previously!
When playing in Experience Mode, the first time your Survivor reaches a new Danger Level, he not only gains his normal Skill, but he also gets to choose any Experience Card and place it next to his dashboard. Each card grants the Survivor a particular Skill, usually associated with a specific weapon. When the Survivor reaches the next Danger Level, he gets to choose one of his normal Skills, and also one more Experience Card.
When you start a new Mission with that same Survivor, your Equipment and Experience reset normally, but Experience Cards are only discarded if the Survivor is eliminated for good. The Survivor begins the mission with his Blue Level Skill, as well as all Skills granted by the Experience Cards he gained so far. As he gains experience again, he will not get more Experience Cards for reaching a Danger Level he's already reached before. However, if he reaches a level he had not reached in a previous mission, he again chooses a new Experience Card.
This means that, in a normal game, a Survivor can only accumulate a maximum of 3 Experience Cards (one for the first time he reaches Yellow, one for the first time he reaches Orange, and one for the first time he reaches Red). However, if you play in Ultrared Mode, you might be able to gain even more Experience Cards as you reach levels beyond Red!
If you play with Resurrection Mode, the Zombivor version retains all Experience Cards as long as you're not eliminated. However, in subsequent mission you'll have to start as a Zombivor to keep the Experience Cards.
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