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BGG랭킹
BGG전체 : 25483
WARGAMES : 4219
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
120-360 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.69 / 5
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디자이너
David C. Isby
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Keith Parkinson, Redmond A. Simonsen
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인원
게임 소개
(박스 뚜껑에서):
공중전: 현대 전술 공중전투는 현대 공중전투의 거의 모든 측면에 대한 독특하고 복잡한 시뮬레이션이다. 1952년 이후 등장한 30개의 가장 중요한 항공기들은 중동에서 베트남, 한국에서 인도-파키스탄에 이르는 역사적 시나리오와 제3차 세계대전을 포함한 다양한 가상 시나리오에서 전투를 벌인다. 이 게임은 체스판의 정사각형처럼 움직이는 육각형 격자를 통해 플레이 피스가 움직이는 지리형태의 지도에서 플레이된다. 확률도를 보면 다양한 게임 기능의 결과가 드러난다.
내용: 48페이지 규칙 책자, 16페이지 추가 규칙 및 시나리오 책자, 72페이지 차트 책자, 700개의 다이컷 판지 재생 작품, 8개의 8-1/2" x 11" 소프트 맵 섹션 및 다양한 플레이 보조 도구.
복잡성 수준: 매우 높음
평균 재생 시간: 2시간
카드놀이의 적합성: 매우 낮음
(BGG 설명:)
한때는 가장 복잡한 전쟁 게임이라고 불리기도 했다. 이 현대 공중전 게임은 카운터당 비행기 1대, 육각당 500피트, 회전당 2.5초의 스케일을 가지고 있다.
규칙서는 48페이지로 되어 있으며, 그 중 28페이지가 규칙이다. 각 비행기를 추적하기 위한 대형 디스플레이(디스플레이당 4개)가 있으며 스로틀, 무기, 가속, 5% 증분 회전, 고도 및 자세가 각 비행기에 진정한 xyz 위치를 부여한다.
39개의 차트와 표로 구성된 16페이지 분량의 책자가 포함되어 있습니다. 또한 각 평면마다 정보, 차트, 표가 있는 개별 시트가 있다. 미사일 종류별로 개별 차트와 표가 있다.
이 게임은 무기를 추가하기 전에 비행기가 어떻게 작동하는지 배우기 위해 처음에는 개별 비행기를 띄울 것을 올바르게 제안합니다. 모든 세부 사항들에 대한 게임이 현실성에 대한 논란이 없는 것은 아니다. 일부 비행기에 대한 정보가 일급 기밀이기 때문에 게임의 어떤 측면은 교육받은 추측에 근거한다는 주장과 에너지 규칙이 이러한 엉터리 느낌을 유발했다.
이 모든 것이 SPI의 가장 야심찬 프로젝트들 중 하나이다. 또한 항공전 업데이트 키트라는 확장 기능도 있습니다.
공중전: 현대 전술 공중전투는 현대 공중전투의 거의 모든 측면에 대한 독특하고 복잡한 시뮬레이션이다. 1952년 이후 등장한 30개의 가장 중요한 항공기들은 중동에서 베트남, 한국에서 인도-파키스탄에 이르는 역사적 시나리오와 제3차 세계대전을 포함한 다양한 가상 시나리오에서 전투를 벌인다. 이 게임은 체스판의 정사각형처럼 움직이는 육각형 격자를 통해 플레이 피스가 움직이는 지리형태의 지도에서 플레이된다. 확률도를 보면 다양한 게임 기능의 결과가 드러난다.
내용: 48페이지 규칙 책자, 16페이지 추가 규칙 및 시나리오 책자, 72페이지 차트 책자, 700개의 다이컷 판지 재생 작품, 8개의 8-1/2" x 11" 소프트 맵 섹션 및 다양한 플레이 보조 도구.
복잡성 수준: 매우 높음
평균 재생 시간: 2시간
카드놀이의 적합성: 매우 낮음
(BGG 설명:)
한때는 가장 복잡한 전쟁 게임이라고 불리기도 했다. 이 현대 공중전 게임은 카운터당 비행기 1대, 육각당 500피트, 회전당 2.5초의 스케일을 가지고 있다.
규칙서는 48페이지로 되어 있으며, 그 중 28페이지가 규칙이다. 각 비행기를 추적하기 위한 대형 디스플레이(디스플레이당 4개)가 있으며 스로틀, 무기, 가속, 5% 증분 회전, 고도 및 자세가 각 비행기에 진정한 xyz 위치를 부여한다.
39개의 차트와 표로 구성된 16페이지 분량의 책자가 포함되어 있습니다. 또한 각 평면마다 정보, 차트, 표가 있는 개별 시트가 있다. 미사일 종류별로 개별 차트와 표가 있다.
이 게임은 무기를 추가하기 전에 비행기가 어떻게 작동하는지 배우기 위해 처음에는 개별 비행기를 띄울 것을 올바르게 제안합니다. 모든 세부 사항들에 대한 게임이 현실성에 대한 논란이 없는 것은 아니다. 일부 비행기에 대한 정보가 일급 기밀이기 때문에 게임의 어떤 측면은 교육받은 추측에 근거한다는 주장과 에너지 규칙이 이러한 엉터리 느낌을 유발했다.
이 모든 것이 SPI의 가장 야심찬 프로젝트들 중 하나이다. 또한 항공전 업데이트 키트라는 확장 기능도 있습니다.
(from the box lid:)
Air War: Modern Tactical Air Combat is a unique, ultra-complex simulation of almost every facet of modern aerial combat. Thirty of the most important aircraft types to emerge since 1952 - from the Soviet Union, United States, Great Britain, France, Israel and other nations - do battle in historical scenarios from the Middle East to Vietnam, from Korea to India-Pakistan, and in various hypothetical scenarios that include World War Three. The game is played on a geomorphic map across which playing pieces move through a hexagonal grid, which functions like the squares of a chessboard in regulating movement. Probability charts reveal the outcome of various game functions.
Contents: 48-page rules booklet; 16-page booklet of additional rules & scenarios; 72-page chart booklet; 700 die-cut cardboard playing pieces; eight 8-1/2" x 11" soft map sections; and various play aids.
Level of Complexity: Very High
Average Playing Time: 2 hours
Suitability for Solitaire Play: Very Low
(BGG description:)
At one point called the most complicated wargame ever. This modern air combat game has a scale of 1 airplane per counter, 500 feet per hex and 2.5 seconds per turn.
The rule book is 48 pages long with 28 of those being rules. There is a large display for keeping track of each plane (4 per display) with a separate track for throttle, weapons, acceleration, turning at 5% increments, altitude and attitude giving each plane a true xyz position.
Included is a 16 page booklet of 39 charts and tables. There are also individual sheets for each plane with info, charts and tables. There are also individual charts and tables for each type of missile.
The game rightly suggests that you fly an individual plane around at first to learn how a plane operates before adding weapons. The game for all its detail is not without controversy as to realism. The energy rules and the claim that some aspects of the game are based on educated guesses because of the info on some planes being top secret, have caused this feeling of fudging.
All in all one of SPI's most ambitious projects. There is also an expansion - Air War Update Kit.
Air War: Modern Tactical Air Combat is a unique, ultra-complex simulation of almost every facet of modern aerial combat. Thirty of the most important aircraft types to emerge since 1952 - from the Soviet Union, United States, Great Britain, France, Israel and other nations - do battle in historical scenarios from the Middle East to Vietnam, from Korea to India-Pakistan, and in various hypothetical scenarios that include World War Three. The game is played on a geomorphic map across which playing pieces move through a hexagonal grid, which functions like the squares of a chessboard in regulating movement. Probability charts reveal the outcome of various game functions.
Contents: 48-page rules booklet; 16-page booklet of additional rules & scenarios; 72-page chart booklet; 700 die-cut cardboard playing pieces; eight 8-1/2" x 11" soft map sections; and various play aids.
Level of Complexity: Very High
Average Playing Time: 2 hours
Suitability for Solitaire Play: Very Low
(BGG description:)
At one point called the most complicated wargame ever. This modern air combat game has a scale of 1 airplane per counter, 500 feet per hex and 2.5 seconds per turn.
The rule book is 48 pages long with 28 of those being rules. There is a large display for keeping track of each plane (4 per display) with a separate track for throttle, weapons, acceleration, turning at 5% increments, altitude and attitude giving each plane a true xyz position.
Included is a 16 page booklet of 39 charts and tables. There are also individual sheets for each plane with info, charts and tables. There are also individual charts and tables for each type of missile.
The game rightly suggests that you fly an individual plane around at first to learn how a plane operates before adding weapons. The game for all its detail is not without controversy as to realism. The energy rules and the claim that some aspects of the game are based on educated guesses because of the info on some planes being top secret, have caused this feeling of fudging.
All in all one of SPI's most ambitious projects. There is also an expansion - Air War Update Kit.
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