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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jeffrey Knudsen
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아티스트
-
인원
게임 소개
캡틴 볼드(Captain Bold)는 플레이어가 파이팅 세일(Fighting Sail)의 전성기 시절 함대함 전투에 참여하는 프리깃함 캡틴(Captain)의 역할을 맡는 게임이다. 게임을 하는 과정에서, 플레이어들은 역사적인 상대방이 내린 전술적 결정의 유형을 고려하고, 그 결정들이 당시의 단일 선박 전투의 결과에 영향을 미쳤을 수 있는 방법들을 탐구한다.
게임 내의 움직임과 전투 시스템은 플레이어가 일반적으로 그의 권한에 속하는 세부 사항과 결정으로 인해 지휘관의 의사결정 과정에서 방해받지 않도록 의도적으로 단순하고 다소 양식화되어 있다.
아랫사람들 마찬가지로 하드웨어에 대한 게임을 너무 많이 만들지 않기 위해 혈관 자체의 사양을 추상화했습니다.
게임은 꼭짓점에 밝은 색의 점들이 있는 삼각형 격자가 겹쳐진 육각형 타일로 구성된 놀이 공간에서 진행된다. 배들은 카운터, 플랫, 미니어처 등으로 표현되며, 격자무늬의 회색 선을 따라 점마다 움직인다.
게임의 구성 요소 대부분은 게임을 구성하는 파일에 포함되어 있습니다.
게임 내의 움직임과 전투 시스템은 플레이어가 일반적으로 그의 권한에 속하는 세부 사항과 결정으로 인해 지휘관의 의사결정 과정에서 방해받지 않도록 의도적으로 단순하고 다소 양식화되어 있다.
아랫사람들 마찬가지로 하드웨어에 대한 게임을 너무 많이 만들지 않기 위해 혈관 자체의 사양을 추상화했습니다.
게임은 꼭짓점에 밝은 색의 점들이 있는 삼각형 격자가 겹쳐진 육각형 타일로 구성된 놀이 공간에서 진행된다. 배들은 카운터, 플랫, 미니어처 등으로 표현되며, 격자무늬의 회색 선을 따라 점마다 움직인다.
게임의 구성 요소 대부분은 게임을 구성하는 파일에 포함되어 있습니다.
Captains Bold is a game in which the players take the part of a frigate Captain involved in ship-to-ship combat during the height of the Age of Fighting Sail. In the process of playing the game, the players consider the types of tactical decisions made by their historical counterparts and explore the ways in which those decisions may have affected the outcome of single ship combats of that time.
The movement and combat systems in the game have been deliberately kept simple and somewhat stylized, in order not to distract the player from the commander's decision-making process with details and decisions that would typically have fallen within the purview of his
subordinates. Likewise, the specifications of the vessels themselves have been abstracted to avoid making the game too much about the hardware.
The game takes place on a playing area consisting of hexagonal tiles which have a triangular grid superimposed upon them, with lighter colored dots at the vertices. The ships are represented on the playing area by counters, flats or miniatures, and move from dot to dot (referred to in the rules as "points") along the gray lines of the grid.
Most of the components of the game are included in the files which comprise the game.
The movement and combat systems in the game have been deliberately kept simple and somewhat stylized, in order not to distract the player from the commander's decision-making process with details and decisions that would typically have fallen within the purview of his
subordinates. Likewise, the specifications of the vessels themselves have been abstracted to avoid making the game too much about the hardware.
The game takes place on a playing area consisting of hexagonal tiles which have a triangular grid superimposed upon them, with lighter colored dots at the vertices. The ships are represented on the playing area by counters, flats or miniatures, and move from dot to dot (referred to in the rules as "points") along the gray lines of the grid.
Most of the components of the game are included in the files which comprise the game.
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