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BGG랭킹
BGG전체 : 5910
WARGAMES : 450
8.4Beyond the Rhine: The Campaign for Northwest Europe (2015) -
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
3000-3000 분
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연령
15+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.40 / 5
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디자이너
Dean Essig, John Kisner, Roland LeBlanc
-
아티스트
Nicolás Eskubi, Dean Essig
-
인원
게임 소개
라인 강 너머: 1944년 9월부터 1945년 4월까지의 북서유럽 전역은 독일군이 거의 치명적인 패배로 휘청거리는 가운데 시작되며, 방어선을 구축하고자 하는 서장벽의 안전지대로 완전히 후퇴한다. 승리로 가득 찬 연합군은 한 번 더 밀어붙이면 크리스마스에 고향으로 돌아올 수 있다고 믿는다.
예상됐던 실사 결과는 아니었으며 선수들은 어느 쪽 군대든 지휘에 어려움을 겪을 것이다. 독일의 끈기와 험준한 지형, 악천후로 인해 우세한 물질들이 균형을 이루고 있다. 수비 마인드를 가진 선수들은 독일전에서 뛰는 것이 가장 행복하겠지만, 모든 기질을 가진 선수들은 이 전쟁 후반기에도 여전히 추축국에 많은 토크가 남아있다는 것을 알게 될 것이다. 연합군은 힘겨운 전투 없이 라인 강을 건너지 못할 것이다!
라인강 너머는 3.5마일 육각, 3.5일 턴, 대대부터 사단까지 부대 카운터가 있는 빅게임이다. 이 규모에서 다양한 서부 전선 전투—마켓-가든, H¨rtgen, 벌지, 노르트윈드, 레마겐 등의 전투들은 간만하고 흐르지만, 전선과 관련해서도 볼 수 있다. 서부전선 전체를 포괄하는 이번 게임은 진작에 끝났어야 했다.
이 작전 전투 시리즈의 14번째 게임의 특별한 규칙은 이 매력적인 캠페인을 재현하기 위해 신중하게 고안되었습니다. 여기에는 다음이 포함됩니다.
수상 경력에 빛나는 DAK에서 볼 수 있는 것과 유사한 랜덤 이벤트입니다. 연료 부족, 아티 탄모 비축, 로스트 쿠리어, 철도 파업, 댐버스터 레이드 같은 것들을 포함합니다. 58개의 가능한 사건들은 역사적인 풍미를 더하지만 간접적인 규칙은 거의 요구하지 않는다.
라인강 건널목의 중요성과 어려움은 다리를 폭파하고 수리하고 폰툰을 배치할 수 있는 규칙으로 구체화된다.
연합군 공중 차단의 배경 효과는 간단하고 우아하지만(지형 효과 차트 및 날씨에 내장되어 있음), 플레이어는 이러한 비행기 중 일부를 일반적인 바 및 스위프로 전환할 수 있는 옵션이 있다.
루르강과 자르강, 안트베르펜과 같은 주요 항구들의 전략적 중요성은 단순한 경제 효과와 미국의 보급 배치와 사용에 대한 게임 “s “broadfront” 제한에 의해 반영된다.
Wacht am Rhein 역습은 지도 밖에서의 구축과 운영상의 놀라움을 위해 간단한 역학에 의해 재창조된다.
더 많은 사실성을 원하는 플레이어들을 위한 많은 옵션이 포함되어 있다. 예를 들어, 독일 합참의원들에 대한 규칙과 연합군의 독립 부대에 대한 추가적인 제한이 있다.
라인강 너머에는 44x66인치 크기의 지도 배치와 1,000개 이상의 전투부대를 사용하는 괴물 크기의 전역이 있다. 또한 특수 지도에서 행해지는 9회전 벌지 게임을 포함한 몇 가지 작은 시나리오가 포함되어 있다.
Grand Campaign: 지도 4개
‘44(몽고메리): 지도 2개, 26바퀴
‘44(브래들리): 지도 2개, 26바퀴
작전 퀸: 지도 1회, 9회전
벌지 캠페인: 지도 4개, 턴 40개
트럼펫 사용 시간: 지도 1회, 9회
노드윈드: 지도 1장, 13회전
Endkampf 캠페인: 4개의 맵, 24개의 턴
봄 of ‘45 (몽고메리): 지도 2개, 24회전
스프링 오브 ‘45 (브래들리): 지도 2장, 24회전.
게임 규모:
반환: 1/2주
16진수: 5.6km/3.5마일
단위: 중대와 군단 연결
게임 인벤토리:
5개의 22" X 34" 맵시트
8개의 카운터시트(2,240 1/2&인용; 이중 면 인쇄 카운터)
48페이지 분량의 OCS 규칙 책자 1권
라인 강 너머 게임 규칙 책자 64페이지
4페이지 OCS 차트 및 테이블 폴더 2개
라인 차트 및 테이블 폴더 너머에 있는 8페이지 2개(Allied 및 Axis에 대해 각각 하나씩)
플레이어 보조 카드 3개(1면)
6면 주사위 2개
예상됐던 실사 결과는 아니었으며 선수들은 어느 쪽 군대든 지휘에 어려움을 겪을 것이다. 독일의 끈기와 험준한 지형, 악천후로 인해 우세한 물질들이 균형을 이루고 있다. 수비 마인드를 가진 선수들은 독일전에서 뛰는 것이 가장 행복하겠지만, 모든 기질을 가진 선수들은 이 전쟁 후반기에도 여전히 추축국에 많은 토크가 남아있다는 것을 알게 될 것이다. 연합군은 힘겨운 전투 없이 라인 강을 건너지 못할 것이다!
라인강 너머는 3.5마일 육각, 3.5일 턴, 대대부터 사단까지 부대 카운터가 있는 빅게임이다. 이 규모에서 다양한 서부 전선 전투—마켓-가든, H¨rtgen, 벌지, 노르트윈드, 레마겐 등의 전투들은 간만하고 흐르지만, 전선과 관련해서도 볼 수 있다. 서부전선 전체를 포괄하는 이번 게임은 진작에 끝났어야 했다.
이 작전 전투 시리즈의 14번째 게임의 특별한 규칙은 이 매력적인 캠페인을 재현하기 위해 신중하게 고안되었습니다. 여기에는 다음이 포함됩니다.
수상 경력에 빛나는 DAK에서 볼 수 있는 것과 유사한 랜덤 이벤트입니다. 연료 부족, 아티 탄모 비축, 로스트 쿠리어, 철도 파업, 댐버스터 레이드 같은 것들을 포함합니다. 58개의 가능한 사건들은 역사적인 풍미를 더하지만 간접적인 규칙은 거의 요구하지 않는다.
라인강 건널목의 중요성과 어려움은 다리를 폭파하고 수리하고 폰툰을 배치할 수 있는 규칙으로 구체화된다.
연합군 공중 차단의 배경 효과는 간단하고 우아하지만(지형 효과 차트 및 날씨에 내장되어 있음), 플레이어는 이러한 비행기 중 일부를 일반적인 바 및 스위프로 전환할 수 있는 옵션이 있다.
루르강과 자르강, 안트베르펜과 같은 주요 항구들의 전략적 중요성은 단순한 경제 효과와 미국의 보급 배치와 사용에 대한 게임 “s “broadfront” 제한에 의해 반영된다.
Wacht am Rhein 역습은 지도 밖에서의 구축과 운영상의 놀라움을 위해 간단한 역학에 의해 재창조된다.
더 많은 사실성을 원하는 플레이어들을 위한 많은 옵션이 포함되어 있다. 예를 들어, 독일 합참의원들에 대한 규칙과 연합군의 독립 부대에 대한 추가적인 제한이 있다.
라인강 너머에는 44x66인치 크기의 지도 배치와 1,000개 이상의 전투부대를 사용하는 괴물 크기의 전역이 있다. 또한 특수 지도에서 행해지는 9회전 벌지 게임을 포함한 몇 가지 작은 시나리오가 포함되어 있다.
Grand Campaign: 지도 4개
‘44(몽고메리): 지도 2개, 26바퀴
‘44(브래들리): 지도 2개, 26바퀴
작전 퀸: 지도 1회, 9회전
벌지 캠페인: 지도 4개, 턴 40개
트럼펫 사용 시간: 지도 1회, 9회
노드윈드: 지도 1장, 13회전
Endkampf 캠페인: 4개의 맵, 24개의 턴
봄 of ‘45 (몽고메리): 지도 2개, 24회전
스프링 오브 ‘45 (브래들리): 지도 2장, 24회전.
게임 규모:
반환: 1/2주
16진수: 5.6km/3.5마일
단위: 중대와 군단 연결
게임 인벤토리:
5개의 22" X 34" 맵시트
8개의 카운터시트(2,240 1/2&인용; 이중 면 인쇄 카운터)
48페이지 분량의 OCS 규칙 책자 1권
라인 강 너머 게임 규칙 책자 64페이지
4페이지 OCS 차트 및 테이블 폴더 2개
라인 차트 및 테이블 폴더 너머에 있는 8페이지 2개(Allied 및 Axis에 대해 각각 하나씩)
플레이어 보조 카드 3개(1면)
6면 주사위 2개
Beyond the Rhine: The Campaign for Northwest Europe, September 1944 - April 1945, begins with the German Army reeling from a string of near-fatal defeats, and in full retreat to the safety of the West Wall where it hopes to make a stand. The Allies, flush with victory, believe one more push will bring them home for Christmas.
The expected walk-over was not to be, and players will find either army a challenge to command. Allied material superiority is (mostly) balanced by German tenacity, rugged terrain, and lousy weather. Defensive-minded players will be happiest playing the Germans, but players of all temperaments will discover that there is still plenty of torque left in the Axis even at this late stage of the war. The Allies will not cross the Rhine without a tough fight!
Beyond the Rhine is a big game, with 3.5-mile hexes, 3.5-day turns, and counters for units from battalions up to divisions. At this scale the various Western Front battles—Market-Garden, Hürtgen, Bulge, Nordwind, Remagen, etc.—have an operational ebb and flow, but can also be viewed in relation to the whole front. A comprehensive game like this one, covering the entire Western Front, was long overdue.
Special rules in this 14th game of the Operational Combat Series have been carefully designed to recreate this fascinating campaign. They include:
Random events similar to what are found in the award-winning DAK. These cover things like Fuel Shortages, Arty Ammo Stockpiles, Lost Couriers, Railway Strikes, and Dambuster Raids. The 58 possible events add a lot of historical flavor but require very little rules overhead.
The importance and difficulty of the Rhine crossings are distilled into rules allowing the bridges to be blown and repaired, and pontoons to be emplaced.
Background effects of Allied air interdiction are simple and elegant (built into the Terrain Effects Chart and Weather), but the player does have the option to switch some of these planes to normal barrages and sweeps.
The strategic significance of the Ruhr and the Saar, of clearing the left bank of the Rhine, and of major ports such as Antwerp are reflected by simple economic effects and the game’s “Broadfront” restrictions on US supply placement and usage.
The Wacht am Rhein counter-offensive is recreated by simple mechanics for off-map buildup and operational surprise.
Many options are included for players wanting even more realism. For instance, there are rules for German Kampfgruppen and extra restrictions on the plethora of Allied independent units.
Beyond the Rhine features three monster-sized campaigns that use a 44x66-inch map layout and over 1,000 combat units. Also included are several smaller scenarios, including a 9-turn Bulge game played on a special map (otherwise, portions of all four maps would be needed).
Grand Campaign: 4 maps, 70 turns
Fall of ‘44 (Montgomery): 2 maps, 26 turns
Fall of ‘44 (Bradley): 2 maps, 26 turns
Operation Queen: 1 map, 9 turns
Bulge Campaign: 4 maps, 40 turns
A Time for Trumpets: 1 map, 9 turns
Nordwind: 1 map, 13 turns
Endkampf Campaign: 4 maps, 24 turns
Spring of ‘45 (Montgomery): 2 maps, 24 turns
Spring of ‘45 (Bradley): 2 maps, 24 turns.
Game Scale:
Turn: 1/2 Week
Hex: 3.5 miles / 5.6 Km
Units: Company to Corps
Game Inventory:
Five 22" X 34" mapsheets
Eight countersheets (2,240 1/2" dual-side printed counters)
One 48 page OCS rules booklet
One 64 page Beyond the Rhine game rules booklet
Two 4 page OCS Charts & Tables folders
Two 8 page Beyond the Rhine Charts & Tables folders (one each for Allied & Axis)
Three Player Aid Cards (1 sided)
Two 6-sided dice
The expected walk-over was not to be, and players will find either army a challenge to command. Allied material superiority is (mostly) balanced by German tenacity, rugged terrain, and lousy weather. Defensive-minded players will be happiest playing the Germans, but players of all temperaments will discover that there is still plenty of torque left in the Axis even at this late stage of the war. The Allies will not cross the Rhine without a tough fight!
Beyond the Rhine is a big game, with 3.5-mile hexes, 3.5-day turns, and counters for units from battalions up to divisions. At this scale the various Western Front battles—Market-Garden, Hürtgen, Bulge, Nordwind, Remagen, etc.—have an operational ebb and flow, but can also be viewed in relation to the whole front. A comprehensive game like this one, covering the entire Western Front, was long overdue.
Special rules in this 14th game of the Operational Combat Series have been carefully designed to recreate this fascinating campaign. They include:
Random events similar to what are found in the award-winning DAK. These cover things like Fuel Shortages, Arty Ammo Stockpiles, Lost Couriers, Railway Strikes, and Dambuster Raids. The 58 possible events add a lot of historical flavor but require very little rules overhead.
The importance and difficulty of the Rhine crossings are distilled into rules allowing the bridges to be blown and repaired, and pontoons to be emplaced.
Background effects of Allied air interdiction are simple and elegant (built into the Terrain Effects Chart and Weather), but the player does have the option to switch some of these planes to normal barrages and sweeps.
The strategic significance of the Ruhr and the Saar, of clearing the left bank of the Rhine, and of major ports such as Antwerp are reflected by simple economic effects and the game’s “Broadfront” restrictions on US supply placement and usage.
The Wacht am Rhein counter-offensive is recreated by simple mechanics for off-map buildup and operational surprise.
Many options are included for players wanting even more realism. For instance, there are rules for German Kampfgruppen and extra restrictions on the plethora of Allied independent units.
Beyond the Rhine features three monster-sized campaigns that use a 44x66-inch map layout and over 1,000 combat units. Also included are several smaller scenarios, including a 9-turn Bulge game played on a special map (otherwise, portions of all four maps would be needed).
Grand Campaign: 4 maps, 70 turns
Fall of ‘44 (Montgomery): 2 maps, 26 turns
Fall of ‘44 (Bradley): 2 maps, 26 turns
Operation Queen: 1 map, 9 turns
Bulge Campaign: 4 maps, 40 turns
A Time for Trumpets: 1 map, 9 turns
Nordwind: 1 map, 13 turns
Endkampf Campaign: 4 maps, 24 turns
Spring of ‘45 (Montgomery): 2 maps, 24 turns
Spring of ‘45 (Bradley): 2 maps, 24 turns.
Game Scale:
Turn: 1/2 Week
Hex: 3.5 miles / 5.6 Km
Units: Company to Corps
Game Inventory:
Five 22" X 34" mapsheets
Eight countersheets (2,240 1/2" dual-side printed counters)
One 48 page OCS rules booklet
One 64 page Beyond the Rhine game rules booklet
Two 4 page OCS Charts & Tables folders
Two 8 page Beyond the Rhine Charts & Tables folders (one each for Allied & Axis)
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