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BGG랭킹
BGG전체 : 25026
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인원
1-5 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.88 / 5
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디자이너
Scott Morris
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아티스트
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인원
게임 소개
파이어플라이: 샤이니 다이스는 3라운드 동안 지속되며, 3라운드 이후에 가장 많은 점수를 얻은 사람이 승리합니다. 각 라운드에서, 각 선수는 한 번 또는 그 이상의 차례를 지킨다. 첫 번째 라운드에서 15개의 주사위 &mdash, 7개의 크루 주사위(갈색), 3개의 승객 주사위(흰색), 5개의 나쁜 남자 주사위 &mdash를 모두 굴린 다음 디스플레이의 적절한 위치에 놓습니다. 승무원들과 승객들은 모두 독특한 능력을 가지고 있으며, 그 중 일부는 주사위를 굴리는 선택권을 가지고 있다.
다시 돌리면 라운드 미션이 공개됩니다. 만약 당신이 임무의 상단에 주어진 숫자와 일치하는 주사위를 보드에 가지고 있다면, 당신은 바로 아래에 있는 굵은 선 — 부시왁스, 고람 등 —의 영향을 받지 않습니다. 그렇지 않으면 현재 턴 후에 이동을 종료해야 하거나 추가 턴을 해야 하거나 다른 방식으로 영향을 받을 수 있습니다. 임무를 밝히고 해결한 후, 악당들은 다음과 같이 공격한다.
각각의 오소리 다이는 하나의 공급 다이를 가지고 있다.
각 샤프란 주사위는 당신이 선택한 대로 승무원/승객 주사위가 화물칸으로 이동합니다.
니스카 주사위가 있으면, KO 승무원은 당신의 선택에 따라 사망합니다.
그런 다음 남은 승무원들과 승객들의 주사위를 이용해 악당들을 물리치는데, 일반적으로 이 악당들을 물리치려면 1점의 데미지가 필요하다. 이들을 모두 제거하면 패배한 악당 1VP를 획득하고 공급량마다 0.5점을 부여합니다. 제거에 실패하고 패배한 악당에게는 점수를 부여하지 못합니다. 만약 당신이 차례를 지운다면, 당신은 모든 나쁜 남자 주사위들과 모든 코이드가 아닌 승무원들과 승객 주사위 — 를 굴리거나 당신의 차례를 끝낼 수 있다. 계속하기로 결정했지만 나쁜 놈들을 물리치지 못하면 그 때 전에 얻은 VP를 모두 잃게 됩니다.
3라운드 후, 가장 많은 VP를 가진 사람이 승리합니다.
다시 돌리면 라운드 미션이 공개됩니다. 만약 당신이 임무의 상단에 주어진 숫자와 일치하는 주사위를 보드에 가지고 있다면, 당신은 바로 아래에 있는 굵은 선 — 부시왁스, 고람 등 —의 영향을 받지 않습니다. 그렇지 않으면 현재 턴 후에 이동을 종료해야 하거나 추가 턴을 해야 하거나 다른 방식으로 영향을 받을 수 있습니다. 임무를 밝히고 해결한 후, 악당들은 다음과 같이 공격한다.
각각의 오소리 다이는 하나의 공급 다이를 가지고 있다.
각 샤프란 주사위는 당신이 선택한 대로 승무원/승객 주사위가 화물칸으로 이동합니다.
니스카 주사위가 있으면, KO 승무원은 당신의 선택에 따라 사망합니다.
그런 다음 남은 승무원들과 승객들의 주사위를 이용해 악당들을 물리치는데, 일반적으로 이 악당들을 물리치려면 1점의 데미지가 필요하다. 이들을 모두 제거하면 패배한 악당 1VP를 획득하고 공급량마다 0.5점을 부여합니다. 제거에 실패하고 패배한 악당에게는 점수를 부여하지 못합니다. 만약 당신이 차례를 지운다면, 당신은 모든 나쁜 남자 주사위들과 모든 코이드가 아닌 승무원들과 승객 주사위 — 를 굴리거나 당신의 차례를 끝낼 수 있다. 계속하기로 결정했지만 나쁜 놈들을 물리치지 못하면 그 때 전에 얻은 VP를 모두 잃게 됩니다.
3라운드 후, 가장 많은 VP를 가진 사람이 승리합니다.
Firefly: Shiny Dice lasts three rounds, and whoever has the most points after three rounds wins. In each round, each player takes one or more turns. On your first turn in a round, you roll all fifteen dice — seven crew dice (brown), three passenger dice (white), and five bad guy dice (black) — then place them in the appropriate places on your display. Crew members and passengers all have unique abilities, some of which involve the option of rerolling dice.
After any rerolls, you reveal your mission for the round. If you have dice on your board that match the numbers given at the top of the mission, then you're unaffected by the bold line — Bushwhacked, Gorram, etc. — immediately underneath. Otherwise, you might be forced to end your go after the current turn, forced to take an additional turn, or affected in some other way. After revealing and resolving the mission, the bad guys strike:
Each Badger die holds one supply die.
Each Saffron die moves a crew/passenger die of your choice to the cargo hold.
If Niska dice are present, KO a crew/passenger die of your choice.
After this, you then use any remaining crew and passenger dice to defeat the bad guys, which generally require one point of damage to defeat. Remove them all, and you score 1 VP for each type of bad guy defeated, with half-points for each supply delivered; fail to remove them, and you score no points for the defeated bad guys. If you clear the turn, you can opt to take another turn — rolling all the bad guy dice and all non-KOed crew and passenger dice — or end your turn. If you opt to continue, but then fail to defeat the bad guys, you lose all the VP that you earned previously on that turn.
After three rounds, whoever has the most VPs wins.
After any rerolls, you reveal your mission for the round. If you have dice on your board that match the numbers given at the top of the mission, then you're unaffected by the bold line — Bushwhacked, Gorram, etc. — immediately underneath. Otherwise, you might be forced to end your go after the current turn, forced to take an additional turn, or affected in some other way. After revealing and resolving the mission, the bad guys strike:
Each Badger die holds one supply die.
Each Saffron die moves a crew/passenger die of your choice to the cargo hold.
If Niska dice are present, KO a crew/passenger die of your choice.
After this, you then use any remaining crew and passenger dice to defeat the bad guys, which generally require one point of damage to defeat. Remove them all, and you score 1 VP for each type of bad guy defeated, with half-points for each supply delivered; fail to remove them, and you score no points for the defeated bad guys. If you clear the turn, you can opt to take another turn — rolling all the bad guy dice and all non-KOed crew and passenger dice — or end your turn. If you opt to continue, but then fail to defeat the bad guys, you lose all the VP that you earned previously on that turn.
After three rounds, whoever has the most VPs wins.
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